Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, August 10, 2009

TENGOK BAIK-BAIK, SIAPA PUNYA RESIT ARAK NIH !

Bismillahirahmannirahim..


Klik pada image untuk besarkan gambar resit.
Dan Luuuu.....Pikir la sendiri bro..

Perlu diingatkan bahawa puak mana
yang hendak sangat agar arak ni jangan diharamkan,
dengan alasan orang bukan islam nak minum..tapi reset
ini la yang membuktikan alasan sebenar mereka.

Ingat lagiii....Umno dan BN yang telah memecat muftinya kerana menguatkuasakan undang undang larangan pertandingan ratu cantik dan arak kepada orang Islam. Bila tersebar berita 3 wanita Melayu digari keluar kerana menyertai pertandingan ratu cantik, Umno pada ketika itu dari pemuda, MB , Menteri hinggalah Perdana Menteri Malaysia mengutuk tindakan penguatkuasa Jais, dan yang amat malang yang dihentam teruk oleh pemimpin Umno pada ketika itu ialah Mufti Selangor yang kita sayangi dan sanjungi kerana Ilmunya Almarhum TG Ishak Baharum.

Tidak cukup TG Ishak Baharum di hentam di media dan di dada dada akhbar, TG Ishak Baharum di pecat Kerajaan Umno pada tahun 1997.Kini..mereka berdemontrasi membantah PR Selangor membenarkan jualan arak..Gulung la kain rentang tu..dan pegi balik,jangan jadi manusia Hipokrit (lembut sikit) atau Munafik (keras sikit,tapi makna serupa..)
Ingat !! yang memecat Allahyarham mufti Haji Ishak Baharom,bukan DAP, bukan MCA , Bukan MIC tetapi MB Islam dari UMNO.
Bai : Sendiri Mau Ingat maa...

dari Moh Kite Lawan Yeop
by byPASs


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH. I LOVE YOU FULL.. HA..HA..HA..HA..

21 comments:

Unknown said...

Wah ada pembaharuan,sudah jadi spy sekarang kawan aku ni.Mana dapat reset tu.Bagus2 teruskan dedah jangan x dedah.mintak izin nak copy artikel ni...love you full...

LegendZ said...

hoho..setuju2..UMNO sudah byk buat dosa pd agama..harap2 depa bertaubat..dgn sbenar-benar taubat, bukan taubat sempena pilihanraya..

Unknown said...

Kah..koh..keh... juak-juak umno siap layan air setan... cayalah... UMNOBN kelantan. Bila dah taik arak kot mana halangan pun depa akan cari juga. Kalau kelantan haram terus penjualan arak, juak2 ni akan cari di sempadan thai.

BUJANG SUSAH said...

ijoks.. i luv u full.. hahahaha...

Aizat.. salam ziarah... i luv u full.. hahaha

Budak kampung.. dan namanya pun BN.. tak BN la x minum arak... i luv u full.. hahahaa

Na'im Nikmat said...

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu menjadikan bapa-bapa kamu dan saudara-saudara kamu sebagai orang-orang yang didampingi jika mereka memilih kufur dengan meninggalkan iman; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka orang-orang yang didampingi, maka merekalah orang-orang yang zalim. (Surah At-taubah ayat 23)

Apalagi tinggalkanlah UMNO.....

Unknown said...

salam

Satu dunia tahu UMNO banyak buat dosa.
Harap kita jangan ikut cara mereka.Kalau ada peluang kita musnahkan semua kilang Arak kat Malaysia...
Allah Hu Akbar

zainal mohd jais said...

Salam perkenalan, walaupun kita berbeza pendapat, saya suka blog saudara yang santai dan menarik. Bezanya saudara tak nampakkan identiti. Tak mengapa Itu pendekatan. Yang penting, kita sama Islam, berbuat baik dan berniat baik. Jangan terlalu asyik dengan perbezaan dan kecederaan silam atau rekod buruk yang terpencil di sana sini. Fokus kepada keupayaan membina sebuah tamadun Melayu Islam, yang dihormati dan mampu memayungi orang lain.

Salam sahabat.
diam-diamubi.blogspot.com

Anonymous said...

eh3x.. mula2 tgk tu ingatkan org melayu atas nama sapa2 ke, tp baru perasan BN rupenyer.. bertemasya agaknyer kan ngan air setan tu... subhanallah

Unknown said...

salam

UMNO betul betul bodoh...
pi la buh nama MCA ka kalau nak beli ayaq setan tu...
tak kan depa tak dak akai....nak kelentong perkara yang semudah ni...duit juta juta boleh depa kencing.....

YA ALLAH LAKNATKAN MEREKA YANG MELAKUKAN KEMUNGKARAN...amin

Turr Punya Umno said...

alim kambing... kan aku dah habaq kat hang. Nak komen tu biaq ada ilmu. Hang ni main hentam keromo jer. Awat cetek sgt pengetahuan hangpa ni na? Nak perli org tp x perasan diri tu bodoh. mana ada cawangan MCA kat pengkalan pasiaq tu. Apa la lu ni.. buat malu org UMNGOK saja.

BUJANG SUSAH said...

Dari Abu Hurairah ra. dari Nabi saw. :

*Barangsiapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat maka hendaklah (bila berkata) berkata yang baik atau diam saja. ( Riwayat Bukhari dan Muslim )

ayinn said...

eishh,. jgn gaduh2,..
nnti rkyt gaduh sesama sndiri, cmne mslh nk selesai,.. baik suarakn dgn cr berhemah,..mybe, dgn izinNYA, mslh tu dpt selesai...

tegar blogger said...

alim kambing:
"Satu dunia tahu UMNO banyak buat dosa.
Harap kita jangan ikut cara mereka.Kalau ada peluang kita musnahkan semua kilang Arak kat Malaysia...
Allah Hu Akbar"

hihihihi... alim kambing ni nak buat lawak plak. Ko ni apasal buat kenyataan macam org x sekolah jer? macam budak2 bodoh laa. Kalau ko tu betul2 terror sgt, p la robohkan, klau nak tengok FRU pakok kepala ko pakai belantan. Aku nak bgtau ko yg teramat bodoh ni.. mungkin ko lupe atau memang ko tu bodoh. bukan kat selangor jer ada kilang carlsberg, semua negeri2 kat malaysia ni ada kilang carlsberg. Ko pegi la robohkan semua. Bak kata ko pun kan, kita ni kalau nak tegakkan islam kena berani. Jangan jadi macam PAS yg pengecut tu. Aku nak tengok ko pegi, jangan cakap jer lebih, tapi habuk pun takda. Woi bodoh.. tak payah nak robohkan kilang arak tu. dalam blog ko pun ko tak berani nak menyangah dan menegur kerajaan ko yg sesat tu. Klau ko berani buat la iklan besar-besaran kat blog ko tu. Bongkar segala kesesatan dan ketidakbenaran kerajaan sekarang ni. Tiap-tiap hari kluarkan isu hudud. Bantah kerajaan yg xnak buat hudud kat malaysia ni. Berani ke..? Ko kena ingat.. hudud tu bukan tanggungjawab PAS jer.. hudud tu tanggungjawab semua umat islam termasuklah parti UMNGOK ko tu yg selalu mengaku islam. So aku nak tanya ko.. Apa yg ko dah buat ? Dah laksanakan ke tanggungjawab ko? Atau sekadar komen sambil membelai-belai kambing ko tu jer ? hihihi...

cahaya malam said...

salam..
..................................
Mereka bertanya kepadamu (Wahai Muhammad) mengenai arak dan judi. Katakanlah: Pada keduanya ada dosa besar dan ada pula beberapa manfaat bagi manusia tetapi dosa keduanya lebih besar daripada manfaatnya. Dan mereka bertanya pula kepadamu: Apakah yang mereka akan belanjakan (dermakan)? Katakanlah: (Dermakanlah apa-apa) yang berlebihan dari keperluan (kamu). Demikianlah Allah menerangkan kepada kamu ayat-ayatNya (keterangan-keterangan hukumNya) supaya kamu berfikir.
(surah al-baqarah 219)
..................................
tahniah atas sumber maklumat ini,

minta izin copy picture nie untuk kesedaran bersama..

salam..

;)

BUJANG SUSAH said...

silakan cahaya malam.. tp siang lagi nih.. terima kasih kerana menziarahi blog ini.. i luv u full.. hahahaa

lalink7 said...

ngan laki pun love u full kew?
isk..isk..isk..pelik nie..

BUJANG SUSAH said...

alahai lalink.. i luv u full bukan maksudnya cinta berahi pun.. hahahaha.. yeh..yeh.. i luv u full lalink... hahahaha..

ummi adibah said...

ishh...mengundang perbalahan umat camneh.lebih baik perbanyakkan isu mengenai bagaimana hendak membangunkan negara islam bukan sibuk duk intai kesilapan orang lain.kalau bersatu padu tidak mustahil menghancurkan lahanat-lahanat sebegini tapi harus dengan cara.bertindak secara diam dan oasang strategi bukan bermakian sesama sendiri.alahai tradisi bangsa.

BUJANG SUSAH said...

Ummi.. Ada masanya manusia itu terleka dan terus terlena apabila dinyanyikan hanya dgn lagu2 jiwang.. sekali2 kena bukak lagu trash biar mereka terperanjat dari lamunannya.

Kadang2 nasihat tu dah x berguna, terpaksalah rotan mengambil alih.

" Didiklah anak kamu bersolat bila mereka berumur tujuh tahun dan rotanlah mereka jika tidak bersolat bila sudah berumur 10 tahun." (Hadis riwayat Ahmad, Abu Daud dll, sanadnya Hasan seperti dalam Misykatul Mosabih).

Maksudnya disini kita ada tahap untuk menasihati. sehingga satu tahap nasihat dah x berguna, kena la guna rotan pula. wallahualam.

cahaya malam said...

salam..

betul2..!!

*ko perli aku ye bujang?

hihihihi

i luv you full!!

salam ukhwah.. ;)

BUJANG SUSAH said...

mana ada perlinya... nape.. ko nak kena rotan ke kunang-kunang... hehehe.. buleh..buleh..buleh...i luv u full... hah..hah..hah..hah..