Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, August 11, 2009

BERHATI-HATI MAJALAH ISLAM LIBERAL

Bismillahirahmannirahim..

Berhati-hati dengan majalah Al-Islam yang di pelopori oleh Astora Jabat.

Majalah Al-Islam terbitan Utusan. Astora Jabat adalah pengarang Majalah Al-Islam. Astora jabat adalah pendokong Islam liberal. Astora jabat banyak mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan ,Antaranya menafikan azab kubur dalam tulisanyan dlm majalah Al-Islam.Tengok sini fatwa dari mufti perak. click
>>>DISINI

Kelihatan serangan dan penyelewengan ke atas ilmu-ilmu Islam semakin rancak akhir-akhir ini. Sebagai contoh “serangan” yang dimaksudkan, saudara-saudari boleh merujuk kepada majalah AL-ISLAM edisi Februari 2004, artikel karangan Zainudin Idris yang bertajuk “Rambut Wanita Bukan Aurat.”

Jelas dari artikel tersebut, penulis cuba mencari dalil bagi menghalalkan pendedahan aurat yang berleluasa dalam masyarakat kita pada hari ini. Kepada mereka yang tidak mendalami agama dan tidak dapat membuat rujukan kepada kitab-kitab Fiqh, mereka akan mudah terpengaruh dengan dakyah-dakyah tersebut. Apatah lagi ianya disiarkan oleh majalah yang membawa nama Al-Islam.

>>>DISINI

Banyak kenyataannya yang mengelirukan.Antaranya Astora Jabat pernah menulis dlm majalah Al-Islam bahawa Azab kubur tidak ada. Bila di pertikaikan kenyataannya Astora Jabat menjawab dgn sinis ,yg dia sebut dlm majalah tu ialah kubur yang x kena Azab.

Sila cari majalah Al-Islam yg lepas-lepas banyak kenyataan Astora yg mengelirukan.

Mahmud Zuhdi pula pernah membuat kenyataan bahawa riba diharuskan jika sedikit.

Dewan Ulama PAS minta umat Islam boikot majalah Al-Islam.. click >>>DISINI

Nak kenal Astora Jabat dan nak tau cerita penuh sila click >>>DISINI

reminder post byijoks2009

UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH. I LOVE YOU FULL.. HA..HA..HA..HA..

1 comments:

BUJANG SUSAH said...

Jutaan Terima Kasih Buat ijoks
(http://ijoks2009.blogspot.com).
Cuma yg aku herannya kenapa ko x jadikan posting kat blog ko je.. kan senang aku nak copy... ni ko letak kat komen blog aku plak.. dah ler susah aku nak mengeditnya.. hahahaha.. apa2 pun thanks dgn info ni.. i luv u full.. hahahaha...