Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, August 5, 2009

ANACONDA KUALA NERANG

Bismillahirahmannirahim..


"Sejak berkhidmat sebagai anggota Bomba dan Penyelamat lebih 30 tahun, inilah ular sawa paling besar pernah saya temui," kata Ketua Operasi Bomba dan Penyelamat Kuala Nerang, Hanafi Said mengenai ular sawa batik 120 kilogram yang ditangkap di Ladang Tebu, Bukit Nguan, Padang Sanai dekat sini, semalam.

Hanafi berkata, beliau bersama tiga anggotanya bergegas ke ladang itu selepas menerima panggilan seorang pemandu jentolak mengenai penemuan ular sawa sepanjang tujuh meter, jam 10.15 pagi semalam.

Ular sawa batik berwarna hijau tua kekuningan itu dijumpai pemandu jentolak sejak tiga hari lalu ketika dia sedang menjalankan kerja mengorek bagi membina tali air di kawasan berdekatan.

Bagaimanapun, ketika itu, pemandu jentolak mengusir ular itu menggunakan jentolak ketika reptilia itu sedang menjalar di bahagian depan jenteranya.

Pagi semalam, ular itu ditemui di kawasan sama, kali ini menjalar ke arah jentolak melalui tayar depan, seolah-olah mahu menyerang pemandunya.

"Dengan berat mencecah 120kg kami terpaksa menggunakan jentolak itu untuk memindahkan haiwan terbabit ke dalam jentera bomba," katanya.

Difahamkan ular sawa itu akan dihantar ke Taman Ular, Perlis untuk perlindungan.

- BERITA HARIAN


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.

9 comments:

Patahati said...

allahuakbar, besanya ular sawa tu, semoga dapat perlindungan dan kembal kehabitat semula...salam jauh.

BUJANG SUSAH said...

Sape yg patahkan hati tu? hehhee

Princess Azah said...

eeeee..besonye ulo...

~~Miss Mirashiko~~ said...

mak aii..dlm bnyk2 ular..ular sawe yg xgeli dipegang..sebab dy beso n xmenjalar cgt..tp dy trus ngap jek!!hahaaa... ermm..xpnah agi pgang ular sawe beso camnie..cam best jek..

BUJANG SUSAH said...

Huhuhu... Raja norazah.. ular getah kot... hehehe

Miss yura.. awk ni cam lelaki laa.. hehehe

zai said...

cantik corak batik ular tu..

teringat kalau buat kain batik panjang tudung mayat pun elok gak tu..

BUJANG SUSAH said...

Lama x nampak kak zai... igtkan dah merajuk dah...

~~Miss Mirashiko~~ said...

hehee..ape lak cam lelaki, siyess.. bes pegang ulo sawe..cute!! tp klu dah beso cgt gni..takut kne telan je la..hihiii..

BUJANG SUSAH said...

ha..ha..ha..ha.. i love you full...