Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, August 9, 2009

AHLI UMNO DAH INSAF ?

Bismillahirahmannirahim..

Oleh Zolkharnain Abidin

Apabila timbul isu arak di Selangor, pemuda Umno pun tampil ke hadapan berdemontrasi. Membawa sepanduk ‘Pakatan Rakyat Halalkan Arak’, ‘Dulu Takbir Sekarang Take Beer’ dan banyak lagi. Wah, orang-orang Umno kini bukan main lagi gagah dan perkasa, prihatin dan bersungguh dengan isu agama.


Inilah peluang untuk orang Umno tunjuk warak. Dulu-dulu mereka tidak berpeluang sebab perkataan warak belum ada dalam kamus Umno. Perkataan warak itu hanya ditulis dalam kamus Umno selepas mereka kalah teruk dalam PRU 12 yang lalu.

Banyak orang terperasan, Umno kini menjadi semakin berjurus dan warak. Berbanding dulu, kini orang Umno berbicara soal agama. Bahkan sanggup tampil ke depan dengan bersemangat sekali untuk membela agama.

Dulu-dulu, selepas Umno Kelantan tewas, Najib pernah mengugut dengan berkata, “Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawabkan jika berlaku huru-hara, kestabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan”.

Tidak mampu lagi diulang perli-perli pemimpin Umno apabila Pas bercakap soal Islam. Kalau ingin memutar kembali ucapan perlian itu, orang Umno boleh panggil Rafidah, Rahim Tamby Chik bahkan Mahathir juga. Tentu mereka masih ingat ucapan mereka dulu-dulu.

Tapi itu dulu-dulu. Rasanya sekarang Najib pun sudah semakin warak. Kalau tak percaya tanyalah Rosmah.

Baguslah kalau Umno semakin warak di penghujung hayatnya. Mudah-mudahan parti itu mendapat husnul khatimah. “Mati dalam iman daa..”, ungkap P Ramli dalam filem 40 Penyamun.

Adakah nyawa Umno sudah sampai di kerongkong?

Mengapa tanya begitu? Bukan apa, kalau nyawa sudah sampai di kerongkong kesedaran sudah tidak berguna lagi. Pada waktu itu iman telah tertolak. Ada seorang pembesar Mesir dulu-dulu juga beriman hanya ketika nyawa-nyawa ikan. Imannya dihapus kira.

Kalau nyawa Umno belum sampai ke kerongkong dan parti itu ingin bertaubat, baguslah. Sebab peluang masih terbuka. Tetapi jangan lupa, taubat itu ada syaratnya. ANtaranya, menyesal, berhenti daripada melakukan kejahatan dan tidak mengulanginya lagi.

Soalnya, adakah Umno menyesal dengan apa yang telah dibuatnya dahulu? Adakah dia bersedia berhenti daripada kejahatan yang sedang dibuatnya? Adakah Umno bersedia untuk tidak mengulangi semula kejahatan itu?

Khir Toyo yang punya rumah agam itu tentu ada jawapannya. Kalau Khir tiada jawapan, tak apa Khairi Jamaludin atau Shahrizat pun boleh tolong.

Detikdaily

BS: Ha..ha..ha..ha... Pemimpin hang ni dah terlupa agaknya...Yang si bedol2 pun dok mengikut jer mcm org bodoh (memang bodoh pun).. Kenapa x buat demo kat negeri yg masih dibawah pemerintahan BN ?
Semua negeri dibawah pemerintahan BN x mengharamkan pun jualan arak secara terang2? Jangankan kat kedai arak, dkt pam minyak pun ada jual.. Selama ni kan BN yg memerintah selangor dan sekarang ni pun masih BN yg memerintah malaysia. Kenapa sebelum ni hangpa x kluar suara pun? Kelantan dah buat lama dah pun kan. Terasa x yg diri tu cukup2 bodoh? ha..ha..ha..ha....

UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH. I LOVE YOU FULL.. HA..HA..HA..HA..

3 comments:

Masokis said...

Salam bloggers..

CUPING MERAH said...

puak-puak ni bukan nk perjuangkan agama...semua itu ritorik semata..

kononnya dialah pejuang agama..tapi hakikatnya dialah pemusnah agama,tolak islam..

BUJANG SUSAH said...

Terima kasih atas lawatan tuan hamba ke blog hamba ini.. salam perjuangan.. i luv u full... hahahaha