Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, June 17, 2009

NASI LEMAK 7E

Salam semua,

(Email dari sahabat)



Salam semua,

Kepada pengemar nasi lemak yg selalu membeli nasi lemak d 7-eleven di Selangor
saya nasihatkan hentikan tabiat anda itu...pagi tadi saya singgah kat kedai husband saya
dan ternampak satu kedai makan "cha ya nun alif" ni...and tgk ada seorang chinese girl tgh potong
sayur di sebelahnya anjing tgh dok hidu sayur2 dia tu.....tetiba tergerak hati nk tya husband saya...
ini restoran ke apa? pastu hubby sy ckp dia terlupa nk cerita kt saya.....tempatnya saya terpaksa rahsia kan ....
mintak maaf sbb atas sebab2 keselamatan awam...heheheh

Menurut hubby saya ini bukan restoran tp tempat packing nasi lemak + bihun goreng utk di pasarkan ke 7 eleven seluruh selangor...
Owner ni dpt contract 3 tahun ngan 7 eleven....pekerjany a ramai Indon....salah sorang Indon kt tempat tu cerita
kt hubby saya nasi lemak yang dia org proses halal...barang2 pun dari sumber2 yg halal...

Tapi masalahnya tgh mengoreng nasi lemak pun ada anjing kt kaki apa hal......so tepuk dada tanya iman....
pada pandangan saya memg x halal sebab x menjaga kebersihan langsung...mcm mana nk halal anjing kiri kanan.....
So moralnya lebih baik beli nasi lemak yg di jual melayu kita di kaki2 lima tuh......

ok ...tolong sebar2 kan email ni...sbb saya nampak ngan mata saya sendiri.....


Wassalam.

1 comments:

Cik Cookie said...

Seingat Cik Cookie sepanjang 7E ni wujud baru sekli Cik Cookie mkn ns lemak diorg.takut ehhh gini gaak.