Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, June 2, 2009

KOMEN YG PATUT DI AMBIL PERHATIAN


Salam... aku ambil komen ni dari kickdefella.wordpress.com. Pada entri berkenaan sayuti. . Pada pendapat aku mamat ni mengutarakan satu komen yg bernas. Baik untuk parti maupun untuk individu2 yg nak memimpin parti itu sendiri. Kita semua x sempurna. jangan anggap penyokong ni semuanya buta tuli. Untuk yang terlanggar batang hidung tu, terimalah teguran sekalipun ia pahit. Kerana setiap teguran itulah akan menjadikan kita lebih dewasa. Jangan buat penyokong ni mcm sampah.. Para pemimpin Pas tolong ambil perhatian sedikit. wallahualam.

anti ajaran sesat

tulis artikel dan menggelar orang “si baju petak merah” dalam artikel… apa benda ni? bila orang lain jawab.. marah pulak. cuba bayang kalau orang lain tulis artikel guna gelaran “adik si ketua ajaran sesat utama”… MSO is immature and has no class dalam isu ini. Ini pendapat yang impartial mengenai isu ini sahaja. Pasal pemilihan PAS, saya tak sokong mana-mana (Husam dan Nasha) sebab dua-dua calon ini pernah cuba berbaik dan membentuk political alliance dgn Tun Dr Mahathir sebelum pilihanraya umum 2008. Selepas keputusan pilihanraya tidak seperti dijangka oleh mereka, barulah Nasha dan Husam mengubah pendirian politik. Pada saya, kejadian tersebut membuktikan Nasha dan Husam kedua2 nya tidak berminat kepada real reform – contohnya untuk mengembalikan balance kuasa di dalam separation of power antara legistlature, executive and judiciary. Saya terpaksa beralih arah kepada DAP dan PKR kerana misi ‘perjuangan’ Pas hanya setakat kerana “parti kami lebih ikhlas, kami lebih baik, kami lebih zuhud”. Saya tengok DAP Penang lebih menekankan kepada pembaikpulih sistem untuk kebaikan jangkamasa panjang. Bukan senang nak mendapatkan peribadi macam Nik aziz, jadi Pas tidak boleh bergantung kepada keluhuran peribadi pemimpin sahaja untuk menghalang penyalahgunaan kuasa. USA, UK atau Israel contohnya, sejahat mana pun ahli politik yang dilantik menjadi PM, ia tidak boleh merompak harta negara kerana sistem yang telus dan check-and-balance yg berfungsi. Selagi Nik Aziz ada dalam Pas, I will vote for Pas. Tetapi kalau pengganti Nik Aziz ialah ustaz daud Iraqi atau sesiapa dari jenis self-proclaimed “pewaris nabi”, saya harap Umno menang (walaupun saya tak sanggup mengundi pangkah parti najis). Hipokrasi agama sangat BURUK… As for Husam and Nasha, I lost my trust because he tried to cozy up to Tun Dr M. Perhaps I prefer Mohd Sabu to win because at least this man speaks of justice and fairness…



0 comments: