Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, June 6, 2009

Kerbau Kerbaulah Jua

Akhbar Suara Keadilan telah diambil alih oleh orang2 yang ada pengaruh melobi pihak pimpinan parti dan usaha itu berjaya.
Setelah Suara Keadilan mencatat jualan 150,000 naskhah setiap keluaran, setelah mendapat permit (cukup perit mendapatkannya), beberapa kali disoalsiasat oleh SB dan polis, editor lamanya (pejuang yang popular dengan lukian kartun firaun berhidung besar) ditendang begitu saja...

------------------------------------------------------------------------------------------------

kerbau kerbaulah jua..
sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot (bukan Mat Comot) lah dia. Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.
Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..
di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal...

Posted by kulupSakah

0 comments: