Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, October 14, 2011

MENTERI BERUANG ?

بسم الله الرحمن الرحيم

Wajah Menteri Kewangan baru ?



Khabarnya rosmah sekarang dah mula berjinak-jinak pulak dengan hal urus takbir kewangan negara , bakal menteri kewangan baru malaysia nei akan memulakan tugas-tugas rasminya sebagai menteri penuh jika umnoapco sekali lagi menang PRU13 nanti.

Petikan berita dari bernama baru-baru ini menyatakan bahawa rosmah hadir bersama membantu suami yang amat disayanginya dalam persediaan terakhir pembentangan badjet negara, sudah pasti rosmah yang sangat bijak itu juga turut menyumbangkan beberapa idea yang dirasakan sesuai.

Mungkin secara peribadinya najib dan jemaah kabinet berpendapat rosmah la yang paling layak menguruskan hal-hal kewangan dan belanjawan negara, kerana rosmah telah terbukti mampu menabung dari kecil hanya kerana mahu membeli sebentuk cincin permata.

Rosmah yang sangat perihatin kepada anak-anak kecil itu khabarnya, telah membelanjakan wang tabung PERMATA dengan begitu cermat sekali, jadi rata-rata ahli umnoapco berpendapat kewangan negara akan lebih kukuh apabila rosmah menjadi menteri kewangan jika umnoapco menang PRU13 nanti.

Kadar inflasi negara dijangka akan turun dengan mendadak, peluang pekerjaan akan bertambah dan nilai ringgit dijangka akan naik berlipat kali ganda.

Dan apa yang lebih penting, sumber-sumber dalaman bilik gerakan umnoapco menyatakan bahawa jika rosmah dilantik sebagai menteri kewangan, harga barangan akan diturunkan selari dengan keperihatinan rosmah serta kerajaan bn yang sangat perihatin terhadap rakyat.

Rakyat harus yakin akan kemampuan wanita ini, jika umnoapco menang pada pilihanraya akan datang, kesinambungan najib sebagi perdana menteri dan rosmah sebagai menteri kewangan pasti satu gandingan yang akan menggegarkan dunia.




Jika Tan Sri Zeti Akhtar Aziz telah membuktikan pencapaian yang membanggakan kaum wanita, pasti rosmah akan membuat lebih ramai wanita terutama dari umnoapco tersenyum riang sekali. disifatkan sebagai wanita besi serba boleh, rosmah sangat digeruni dan sangat berpengaruh , ini terbukti bila najib juga sering akur dengan keputusan yang diberikan oleh rosmah.

Untuk menjana ekonomi yang lebih stabil, hanya rosmah yang dilihat paling mampu, dan pasti jika umnoapco menang sekali lagi pada PRU 13 akan datang, harga barang pasti akan turun dibawah pentabiran cekap rosmah mansor- TL


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

4 comments:

Amuraria said...

TAHNIAH LOSMAH YANG MENCERMATKAN DANA NEGARA TERAMAT SANGAT !

otaklunyai said...

Eeeeee .. SUNDAL!!!!

Anonymous said...

Ayat dalam Bernama berkaitan RM hanya "Present were his wife, Datin Seri Rosmah Mansor", itu sahaja. Tapi terjemahan saudara sebegitu rupa. Saya percaya saudara faham dengan hukum dan ajaran agama Islam sbb banyak saya lihat hadis-hadis dalam blog saudara.

ROSMAH BADAK said...

anon 2011 1:14 PM. hang bodoh ka? rosmah datang tu ada jamuan hari keluarga ka? kan mesyuarat kewangan negara tu. Apa kena mengena dgn rosmah plak? apa hal rosmah mesti ada dalam meeting tu? hang bodoh ka? Hang tunjuk kat aku bini perdana menteri negara mana selain malaysia yang suka menyebok buat kenyataan yang menyebok hal pentadbiran negara? rosmah sorang jer dalam dunia ni. hang dgn rosmah pun sama bangang!!!

x payah nak sekolahkan org la anon woii.. hang dgn rosmah confirm masuk syurga ka? kimak luuu!!