Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, October 13, 2011

BENARKAH SULTAN KETUA AGAMA?

بسم الله الرحمن الرحيم

" Taatilah pemimpin dari kalangan kamu selagi mana mereka mentaati perintah Allah dan Rasulnya "

Sultan Brunei mahu undang-undang Islam dilaksana segera

KUALA LUMPUR, 11 Okt: Sultan Brunei hari ini menitahkan agar pemerintah negara itu melihat keperluan untuk melaksanakan undang-undang syariah dengan segera, serentak dengan undang-undang sivil di negara itu.

Baginda yang bertitah di mesyuarat Majlis Agama Islam di bangunan Majlis Undangan di sini berkata,perlaksanaan undang-undang itu tidak harus lagi ditangguh lebih lama kerana kelengkapan untuk melaksanakannya sudah ada.

Akta Jenayah Islam jika difahami dengan betul ujarnya, adalah yang terbaik kerana ia datang dan dicipta oleh Allah Yang Maha Kuasa dan tidak manusia.

"Kita tidak harus melambatkan dan sebaliknya merebut petunjuk itu secara positif.

"Apa lagi di sana untuk menunggu? Kita sudah mempunyai bangunan mahkamah yang mengagumkan, ramai pakar telah dihasilkan dan bahawa negara telah mencapai kemerdekaan. Apa lagi?" soal baginda.

Menurutnya, setiap individu bertanggungjawab untuk melakukan perbuatan baik yang merupakan permintaan dari Allah Maha Kuasa.

Sehubungan itu ujarnya,undang-undang Islam penting untuk mengawal semua masalah dalam hidup, agama, keturunan, minda dan kekayaan.

"Walaupun ia adalah tanggungjawab kita, ia perlu dipenuhi bagi Allah Maha Kuasa," titah baginda lagi.

Memetik laporan Brudirect.com, undang-undang Islam ujar baginda, adalah pengetahuan dan sistem yang unik dan sangat cantik dan sudah tentu akan dipilih apabila difahami, namun jika ia tidak difahami, ia akan dibenci.

"Tetapi sejak manusia tidak mahu memahami, undang-undang itu dilihat sebagai buruk dan menakutkan. Segala puji bagi Allah yang Maha Kuasa, kita dipandu oleh-Nya untuk melihat dengan jelas keindahan undang-undang Islam.

"Saya memberi mandat kepada agensi-agensi atau institusi yang berkaitan, Kementerian Hal Ehwal Ugama, Negara Brunei Majlis Agama Islam, Negeri Jabatan Kehakiman, Jabatan Peguam Negara, Jabatan Mahkamah Syariah dan semua pihak untuk bekerjasama dan berurusan secara kolektif dan telus sehingga undang-undang ini mula membuahkan hasil," titah baginda lagi.

Terdahulu, Menteri Hal Ehwal Ugama, Pg Dato Seri Setia Dr Hj Mohammad bin Pengiran Haji Abdul Rahman berkata, Majlis Agama Islam Brunei adalah badan tertinggi dalam membantu Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda dalam menegakkan kesucian Islam di negara ini.

Itu ketua agama Brunei.. ketua agama kita pula?



Bila pemimpin politik tolak hukum islam ketua agama kita buat apa?



Apa ketua agama kita buat bila mereka yang mengaku islam menolak hukum islam?





Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

74 comments:

Amuraria said...

HAPRAK HABEEH !

koperal lipan said...

takbir!!!!jalankan undang undang Islam dengan segera!!!

Anonymous said...

nk jlnkan undang2 islam? boleh...kena tukar dulu parti memerintah skrg yg menolak undang2 islam tu...

Anonymous said...

Astaghfirullah Al-Azhim..Astaghfirullah Al-Azhim..Astaghfirullah Al-Azhim..

Tegurlah jika hamba ada membuat kesalahan, baik dengan sengaja atau tidak. Kerana hamba insan biasa yg tak sunyi dari kesilapan.

"Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar (syirik kecil). Sahabat bertanya: "Apakah dimaksudkan syirik kecil itu? Baginda menjawab: Riak." (Hadis riwayat Imam Ahmad).
Wallahualam.

Buat para sahabat dan yang memberikan komen. Maafkan hamba jika hamba tidak dapat membalasnya. Juga jika hamba tak berkesempatan meninggalkan komen di blog tuan hamba. Kerana waktu sering membatasi kesempatan.

Sahabat semua digalakkan mengambil serta menyebarkan segala bahan atau tulisan yang bermanfaat dari blog ini tanpa perlu meminta izin atau mempamerkan link blog ini.

Wassalam.

WAH HEBATNYA ARTIKEL TUAN...SEMUANYA BENAR..TEDA FITNAH DAN MENGATA ORANG...
...

Anonymous said...

" Taatilah pemimpin dari kalangan kamu selagi mana mereka mentaati perintah Allah dan Rasulnya "


YANG PAS TAAT KAT DAP DAN PKR...ANWAR PELIWAT DAN PENZINA PASAI APA...
...SO KALAU BUKAN PAS DAN PKR...BUKAN IOSLAMLAH YE...
PAS PENDOKONG ANWAR AGEN YAHUDI, PENZINA DAN PELIWAT...

Nazeri Harun said...

Beruntung sungguh orang Brunei.. Semoga Allah merahmati penduduk negara itu..

ROSMAH BADAK said...

ko ni bodoh ke anon 2011 8:05 PM? klau fitnah pegi la buat report polis. kan polis tu barua umno. apa punya bangang ko ni?

Anon 8:08 PM.. pemimpin PAS siapa? apa alasan ko mengatakan PAS taat pada DAP dan PKR?

Kenyataan Nik Aziz bila DAP kata xnak hudud: "PAS rela bersendirian menentang BN jika DAP tetap x setuju dgn hudud"

Kenyataan Najib bila MCA beri ugutan pada UMNO. MCA akan kluar dari BN jika Najib luluskan hudud: "Kita tidak akan laksanakan hudud"

Jadi persoalannya disini PAS atau UMNO yang mengikut telunjuk cina? PAS atau umno yang taat pada kafir? Umno pun mengaku islam tapi kenapa tolak hudud? hudud bukan hukum islam ke?

Anonymous said...

order xanax online buy xanax australia - where to buy alprazolam

Anonymous said...

generic xanax xanax dosage pictures - xanax bars vs alprazolam

Anonymous said...

generic xanax buy xanax online no script - drug company makes xanax

Anonymous said...

generic xanax xanax for performance anxiety - 2mg blue lotus xanax bars

Anonymous said...

xanax depression drug interactions xanax tylenol pm - xanax pills for anxiety

Anonymous said...

generic xanax drug interactions with celexa and xanax - xanax pills effects

Anonymous said...

xanax online generic for xanax side effects - 2mg xanax bars for sale

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol dosage premature ejaculation - buy tramadol in missouri

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 100mg buy online - tramadol dosage for depression

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol 2410 v - carisoprodol 350 mg and hydrocodone

Anonymous said...

xanax online xanax dosage airplane anxiety - xanax and alcohol violence

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol legally - cloridrato de tramadol 100mg/2ml

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol no prescription needed - buy tramadol online usa cheap

Anonymous said...

buy tramadol online buy cheap tramadol mastercard - tramadol for getting high

Anonymous said...

alprazolam mg can you overdose xanax pills - overdose 4mg xanax

Anonymous said...

xanax online xanax drug generic - does xanax show up drug test

Anonymous said...

tramadol online pharmacy tramadol 50mg pl - what is tramadol 100mg used for

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol rxlist - soma carisoprodol no prescription

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol online us - buy tramadol visa

Anonymous said...

buy carisoprodol drug side effects carisoprodol - cheap carisoprodol no prescription

Anonymous said...

buy xanax bars online no prescription xanax green pill - xanax liquid

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol 50 mg online - buy tramadol with mastercard

Anonymous said...

generic xanax buy xanax online no prescription with mastercard - xanax xr 1 mg tablet

Anonymous said...

xanax online 1mg xanax vs 1mg ativan - mixing xanax and alcohol 2 boards

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol 350 mg shelf life - carisoprodol y acetaminofen

Anonymous said...

buy cialis online buy cialis eu - buy cialis online eu

Anonymous said...

cialis online cialis daily work - buy cialis online with mastercard

Anonymous said...

xanax online buy sandoz alprazolam - buy xanax canada online

Anonymous said...

buy cialis online cialis soft tabs - cialis walmart

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol xr dosage - tramadol 50 mg is it a narcotic

Anonymous said...

cialis online price comparison viagra cialis levitra - generic cialis online usa

Anonymous said...

buy xanax no prescription buy xanax online pharmacy no prescription - buy xanax pills online

Anonymous said...

buy cialis online does cialis daily work better - generic cialis 60 mg

Anonymous said...

buy cialis online generic cialis cheapest price - buy cialis online yahoo

Anonymous said...

cialis pills cialis 5 mg daily side effects - cialis 100mg pills

Anonymous said...

buy cialis online overnight shipping buy cialis brand online - cialis daily dose cost

Anonymous said...

best place to buy xanax online reviews of xanax for anxiety - xanax 2mg cost

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#62431 addiction to tramadol symptoms - buy tramadol online safely

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#63987 forum buy cheap tramadol - tramadol addiction rate

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#44827 buy tramadol online legally - ultram tramadol 50 mg side effects

Anonymous said...

order tramadol online tramadol hcl interactions - tramadol 100 mg m/r

Anonymous said...

http://blog.dawn.com/dblog/buy/#56932 buy tramadol with paypal - tramadol 50 mg is equal to

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol look like - tramadol 250 mg

Anonymous said...

buy tramadol buy online texas tramadol - tramadol hcl ingredients

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol order tramadol rx - tramadol hcl 50mg reviews

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#38471 buy tramadol no prescription cod - tramadol withdrawal effects

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#56411 tramadol addiction blue light - tramadol dosage for fibromyalgia

Anonymous said...

tramadol without prescription tramadol ultram 50mg - is buying tramadol online legal

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol buy tramadol er - tramadol quinidine

Anonymous said...

buy tramadol cash on delivery buy tramadol 24x7 - cheap tramadol with no prescription

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#96430 tramadol dosage buzz - tramadol opiate

Anonymous said...

buy ativan online lorazepam 1 mg anxiety - ativan withdrawal emedicine

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg compared to lortab - buy tramadol online pay cod

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol no prescription usa - buy tramadol online cheap no prescription

Anonymous said...

buy ativan online ativan tablets overdose - lorazepam 1 mg vs alprazolam 1mg

Anonymous said...

buy ativan online ativan withdrawal 1 mg - ativan dosage reduction

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol online american pharmacy - can you buy tramadol

Anonymous said...

buy xanax online brand name xanax online no prescription - xanax military drug test

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online no prescription usa - can i get high off tramadol

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#61301 amount needed overdose xanax - cheap generic xanax online

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol saturday delivery - can you buy tramadol in usa

Anonymous said...

buy xanax online order xanax bars - generic pills for xanax pictures

Anonymous said...

buy xanax online xanax quotes sayings - 20 mg xanax side effects

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#37284 xanax withdrawal tinnitus - xanax bars does do

Anonymous said...

buy xanax online 20 mg xanax dosage - xanax for anxiety and sleep

Anonymous said...

buy alprazolam online without prescription buy xanax brand online - xanax online prescription

Anonymous said...

buy xanax online street cost 1mg xanax - generic xanax mg