Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, August 13, 2011

SPR DILONDEHKAN LAGI!!!


بسم الله الرحمن الرحيم

Bekas komando dedah tipu undi pos



“Saya berani tanggung risiko kerana menegakan kebenaran. Buat apa takut untuk berhadapan dengan penipuan sebab merekalah yang sebenarnya patut malu kerana bertindak sebagai pengkhianat memangkah undi pos tanpa pengetahuan si pengundi,” ujar pesara komando Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Mohd Kamel Haji Omar (gambar bawah) yang berpangkalan di Butterworth.

Beliau ketika menceritakan detik-detik yang berlaku pada pilihan raya umum ke-10 iaitu tahun tsunami politik Malaysia 1999 menjelaskan, undi pos memang talian hayat Umno dan Barisan Nasional (BN) seandainya rakyat berpaling tadah tidak menyokong parti pemerintah.

Jelasnya, semua itu berlaku di hadapan matanya sendiri ketika diberikan amanah menjaga uncang undi pos sebelum dibawa ke tempat pengiraan.

Menurut beliau, tidak dinafikan memang tiada penipuan ketika dihari pengundian secara pos kerana ada wakil parti yang bertanding tetapi ianya berlaku setelah uncang berkenaan dikumpul untuk dibawa di hari pengundian sesuatu pilihan raya sebenar.

“Di hari tersebutlah pegawai dan orang pangkat bawah bertungkus lumus buat kerja memangkah kertas undi yang tiada bertuan atau lebihan kertas undi kerana si pengundi berpindah tempat kerja atau tidak datang menunaikan amanah kepada negara,” tambahnya.

Contohnya, kata beliau satu uncang itu patut diisi 1,500 pengundi pos tetapi yang datang mengundi sekitar 1,000 orang sahaja. Maka, lebihan 500 undi lagi dipangkah oleh individu lain.

Beliau terkejut apabila melihatnya sendiri setelah kembali dari tugasan mengambil uncang undi pos daripada pasukan lain seperti tentera laut dan darat di sebelah pulau untuk dikumpul di pangkalan TUDM, Butterworth. - KL today

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

65 comments:

puteri said...

bila SPR nak bubar ni//

Amuraria said...

LAGI NAK KELENTONG LAGI TERLONDEH ! DEMI MENURUT PERINTAH PARTI SEKUTU APCO ARUS JAHILIAH ! PANDI KUTTY BETUL SPR SHIT NIH !

Miecyber said...

SPR penipu...

Anonymous said...

bukan ke isu spr ni diorang dah jawab.. and tak de penipuan pun... orang tengah perang cane nak pangkah... lagipun..kerja ngan kerajaan... gaji dari kerajaan.. kerajaan anggap sokong kerajaan la kan...

Rosmah Mansor Pukimak said...

anon 6:55 PM.. spr dah jawab? wakakaka.. pukimak punya pengerusi spr jawab kami x tau.. itu kerja kerani.. mungkin mereka tersilap. apa punya babi la jawapan mcm tu. tengok saja tahun ni berapa ribu kepincangan demi kepincangan yg dah didedahkan apa spr jawab? kami x tahu.. ini kerja kerani.. mungkin mereka tersilap.. ni apa punya anak haram jawab soalan mcm ni? pukimak punya org.. mcm ni punya org pun boleh hidup ke?

lepas tu suruh buat dakwat kekal yg berkos rendah dan tidak membazirkan wang rakyat takut plak.. alasannya itu cara lama.. sekarang nak guna biometrik.. woii babi negara maju pun x guna biometrik bangang ni la. biometrik sekadar nak tentukan pengundi tu berdaftar je.. klau ko pergi 10 tempat mengundi dan 10 kali mengundi pun xper. sebab cek jer jari kat biometrik ni dah tentu la nama ko kluar. apa sial la punya manusia penjilat bontot rosmah mansor ni.. x sudah2 nak menipu.

woi pukimak gaji dari kerajaan? kerajaan tu siapa? woii lembu.. yg kerajaan kutip cukai tu duit sapa plak? apa ko punya ayat mcm anak sundal ni? mak ko ni pelacur ke apa yg sampai ada anak bodoh mcm ko ni?

Anonymous said...

sbb ko da bayar banyak sangat kat kerajaan.. kerajaan buat kan le ko lampu.. jalan raya... duit boleh pusing.. perniagaan.. nak bagi ko senang.. suke hidup kat tanah sendiri... tapi ko suke nak huru hara... sbb tu membangkang jer tau.. korang pembangkang pun banyak spin cerita.. cukai yang korang bayar tu.. sume tuk ape?? Pk la balek.. tak suke gi buat negara sendiri.. bukan membangkang... ko maki2 kate orang anak pelacur la hape la.. tu dapat dari mane tu?? bagus sangat ke orang macam ko dapat maki hamun orang macam tu... bagus ke??

Anonymous said...

kerajaan tu rakyat,rakyat tu kerajaan la..bukan milik kekal umno atau siapa saja..rakyat bayar cukai kerajaan kena buat la yg. baik untuk rakyat!lu mau ingat bukan duit mak bapak umno bn sendiri punya..aduhai kadang2 kena maki baru ada AKAI...SPR???!!!$$$= TAKDA PENDIRIAN aka BALACI

l.i.n.n سي ڤاري ڤاري said...

bila la sistem pilihanraya kat mesia nih nak bersih.. alahaiii kerajaan!

Anonymous said...

FITNAH KAMU TERLALU BESAR...BOLEH KE DIAMPUNKAN

Anonymous said...

xanax online xanax pills mylan - what do generic xanax pills look like

Anonymous said...

generic xanax xanax drug facts comparisons - qualitest 2mg xanax

Anonymous said...

xanax online xanax side effects tinnitus - buy alprazolam india

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol indications - soma carisoprodol narcotic

Anonymous said...

cheap alprazolam where to buy xanax without rx - long do effects 2mg xanax last

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 0 1g - tramadol 50 mg whyte pill

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol vs metaxalone - erowid tramadol carisoprodol

Anonymous said...

cheap tramadol online 100 mg of tramadol - tramadol hcl drug class

Anonymous said...

buy carisoprodol high off carisoprodol - carisoprodol drug uses

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol dosage side effects - buy tramadol paypal

Anonymous said...

can you buy xanax online legally xanax drug family - xanax drug test detection time urine

Anonymous said...

order tramadol online buy tramadol online with visa - can you legally buy tramadol

Anonymous said...

xanax online pharmacy xanax withdrawal elderly - do xanax bars kick

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online cheap - tramadol 50mg strong

Anonymous said...

xanax online xanax dosage 3 mg - xanax and alcohol and ambien

Anonymous said...

where can i buy xanax online legally generic xanax works best - buy xanax online australia

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg compared - tramadol hydrochloride 100 mg side effects

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol urine test - carisoprodol dosage back pain

Anonymous said...

carisoprodol no prescription carisoprodol buy - carisoprodol 75mg

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol tramadol abuse - carisoprodol no prescription needed

Anonymous said...

cialis sale generic cialis potency - generic cialis good

Anonymous said...

tramadol online best place buy tramadol online reviews - tramadol dosage headaches

Anonymous said...

cialis online cialis 30 day coupon - cialis cheapest lowest price

Anonymous said...

xanax online can you buy xanax costa rica - usual dosage xanax anxiety

Anonymous said...

buy cialis online cialis effectiveness reviews - buy cialis daily use

Anonymous said...

where to buy cialis online no prescription cheap cialis new zealand - cheapest place buy cialis online

Anonymous said...

buy cialis online cialis 100 - cialis price euro

Anonymous said...

cialis online buy cialis brand - xlpharmacy generic cialis

Anonymous said...

cheap generic xanax mixing sleeping pills xanax - buy xanax online paypal

Anonymous said...

buy cialis online cialis price compare - user reviews cialis daily use

Anonymous said...

xanax online xanax 1mg get high - pills similar to xanax

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#28875 buy tramadol online by cod - tramadol for dogs effects

Anonymous said...

buy tramadol ultram tramadol no prescription legal - tramadol ultram withdrawal

Anonymous said...

tramadol no prescription buy tramadol with a mastercard - order tramadol overnight cod

Anonymous said...

buy tramadol tramadol addiction treatment at home - can take 3 50 mg tramadol

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#51602 can u buy tramadol online - what is stronger tramadol or ultram

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl ingredients - buy tramadol cheap no prescription

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol 50 mg is it a narcotic - tramadol 50 mg vs norco

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#51602 tramadol 50mg dosage for dogs - tramadol for dogs in pain

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol buy tramadol usa - buy tramadol cod delivery

Anonymous said...

buy discount tramadol illegal to buy tramadol online - buy tramadol in usa

Anonymous said...

buy generic tramadol order tramadol visa - tramadol apap high

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#62431 tramadol sr tabs 100mg - buy tramadol online us pharmacy

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online usa - tramadol 50 mg price street

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol ingredients 50 mg - buy tramadol online co.usa

Anonymous said...

ways to buy ativan online ativan withdrawal neck pain - lorazepam 1 mg from india

Anonymous said...

http://reidmoody.com/#49853 side effects quitting ativan - ativan for anxiety

Anonymous said...

buy ativan online ativan withdrawal heart rate - wyeth ativan uses

Anonymous said...

buy xanax online kind pills xanax - xanax side effects vision

Anonymous said...

buy generic tramadol online tramadol high like vicodin - tramadol 50 mg euphoria

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#93851 xanax effects contraceptive pill - xanax children

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol order cheap tramadol online - tramadol experiences

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol dosage ocd - tramadol 650 dosage

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online without prescriptions - who makes generic tramadol

Anonymous said...

buy xanax online xanax drug dosage - what are xanax pills used for

Anonymous said...

where can i buy xanax online legally order xanax online from canada - is generic xanax the same