Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, August 10, 2011

LIM GUAN ENG BENCI CIKGU KAFA?


بسم الله الرحمن الرحيم

LIM GUAN ENG buat hal lagi.. Perkasa cepat buat DEMO!!!!



Bonus minimum RM600 bagi k'tangan awam P Pinang

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng hari ini mengumumkan pemberian bonus minimum RM600 untuk kakitangan awan negeri itu.

Kira-kira 7,800 kakitangan awam daripada badan berkanun, majlis tempatan dan jabatan kerajaan di Pulau Pinang, akan menerima bonus tersebut.

Lim berkata guru Kafa (al-Quran dan Fardhu Ain) pula akan dibayar minimum RM300 duit raya.

Menurutnya, jumlah tersebut adalah bersamaan dengan setengah bulan bonus bagi mereka yang berpendapatan kira-kira RM1,000 sebulan. (Mereka yang bergaji lebih, akan mendapatkan bonus yang lebih tinggi.)

Kerajaan negeri itu akan membelanjakan kira-kira RM3 juta untuk bayaran bonus, kata Lim, yang juga setiausaha agung DAP.

Ini berikutan pengumuman kerajaan persekutuan dua hari lalu bahawa kakitangan awam akan mendapat minimum RM500 'duit raya'.

"Kita bagi tambahan RM100," kata Lim dalam sidang akhbar hari ini.

"Ini sebagai penghargaan kerajaan negeri kepada kakitangan awam dan guru Kafa," katanya.MK

Note: Kah kah kah kah.. Macam ni punya perihatin seorang ketua menteri cina kepada kakitangan kerajaan yang majoritinya adalah melayu dan beragama islam.. kih kih kih kih.. Siap tambah lagi rm300 untuk guru-guru KAFA.. apa kata lim guan eng si ketua menteri cina ni? "Ini sebagai penghargaan kerajaan negeri kepada kakitangan awam dan guru Kafa,"

Note: Kah kah kah kah.. Lim Guan Eng kata ini adalah sebagai penghargaan kepada guru yang mengajar anak orang islam.. Ali rustam bagi apa pada kakitangan kerajaan di Melaka? Ali rustam beri apa pada guru-guru KAFA ? kah kah kah kah.. antara ali rustam dan lim guan eng siapa yg sebenarnya kafir? kih kih kih..

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

10 comments:

Anonymous said...

fuyoo...hebat !! ^.^

Anonymous said...

yang sorang kafir tetap dalam neraka dan sorang lagi munafikin pun tetap dalam neraka jahanam.

Anonymous said...

kitapun belum tentu masuk syurga lagi kalau asyik mengutuk orang.....

Anonymous said...

akan datang satu puak bila mana di sogokkan sikit duit terus senyap. haha. kelakar

Anonymous said...

anonymous 9.23 hang tak boleh tuduh orang bukan Islam kafir... kalau orang yang hang tuduh kafir tu sebelum depa mati depa beriman bermakna hang dah buat satu fitnah besaq terhadap hamba2 Allah yang beriman... hang pi carik hadis Rasulullah apa balasan menuduh orang bukan Islam kafir sebelum mereka mati... orang2 yang dituduh kafir sedangkan depa beriman sebelum mati akan carik orang2 yang tuduh depa kafir kat akhirat dan mintak pembelaan Allah...

Anonymous said...

kalo kat tv,asyik2 berita burok je ttg PR,berita baik mmg tak pernah kuar pun kat tv..benci la aku duduk msia dgn media bersikap tidak neutral..STOP TALKING BS ON TV SCREEN,CAKAP KAT TV MCM MALAIKAT.tapi aku kkdg suka gak tengok pemimpin2 low standard ni membodohkan diri sendiri kat TV.mcm org takde akal,blaja je tinggi.Aku bukan merujuk kpd sape2,sape makan tahi,dia la yg rasa KETIDAKSEDAPAN nya..Aku syg msia tapi bukan dgn keadaan skrg ni yg mana KREDIBILITI SEGELINTIR@KEBANYAKAN PARA PEMIMPIN KERAJAAN PUSAT SEMASA berada pada tahap yg terlalu rendah WALAUPUN dah BLAJA SAMPAI ke langit hingga dah tak nampak bumi.

puteri said...

hishh apa semua peng-komen nama ANONYMOUS ni.. banyak nama lagi boleh pilih.. hihihi..

Bujang Susah..

ada 'awam' jadi 'awan' hehehe... awan dania ke awan nano?

perkasa patut tambah huruf, perkasaM

Anonymous said...

bertuankan orang kafir ke?? 1 kebaikan berbanding macam2 yang menteri melaka buat... macam tu je lim guan eng buat pun.. da ikut die??

Rosmah Mansor Pukimak said...

macam2 menteri melaka buat apa untuk org islam? buat sekolah remaja mengandung untuk menggalakkan lagi budak bawah umur berzina? buat progran poco poco yang suruh remaja islam berjoget bertandak.. panjangkan waktu beroperasi untuk pusat2 disco ddi bulan ramadhan ni? apa babi punya ali rustam ni.. ko yg menyokong babi ni pun lagi babi dari babi... bodoh nak mampos!!! kalau kerajaan kafir bagi dan sokong umat islam untuk lebih mendalami islam tapi ali rustam babi tu yang mengaku islam mengajak rakyat menambah maksiat mcm tu ke yg ko kata bagus.. pukimak punya melayu islam!! babi punya org.. agama sendiri sipersendakan oleh org islam sendi pun lagi nak sokong.. woiii anaon 1:46 PM.. ko tu solat pun malas.. ko xyah cerita la bab islam ni.. ko pegi betulkan diri ko tu dulu.

zul said...

Ali Ruslam seorang Melayu Islam didapati bersalah RASUAH oleh partinya dan digantung tak bleh bertanding. Lim Guan Eng seorang Cina yg belum Islam, didapati bersalah dan dipenjarakan selama 2 tahun kerana membela seorang gadis Melayu belasan tahun yg dipercayai diperkosa oleh sorang bekas Ketua Menteri yg juga seorang Melayu Islam... Ada perbezaan cukup ketara antara Melayu dan Cina ni...