Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, May 22, 2011

TANAH RUNTUH KHALID BATAL SEMINAR

بسم الله الرحمن الرحيم

Tragedi Tanah Runtuh : MB Selangor Batal Hadiri Seminar Di Amerika

SHAH ALAM 22 Mei – Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim membatalkan menghadiri seminar kepimpinan di Institut Aspen Colorado Amerika Syarikat susulan berlakunya kejadian tanah runtuh di Felcra Semungkis di Hulu Langat yang mengorbankan 16 kanak-kanak.

“Beliau dijangka tiba di KLIA petang esok dan akan terus ke lokasi kejadian untuk melawat mangsa yang selamat serta bertemu dengan ahli keluarga mangsa yang terkorban,” katanya yang dikeluarkan oleh Sekretariat Akhbar Kerajaan Selangor.

Menurut kenyataan media itu juga berkata Kerajaan Negeri menyediakan penempatan sementara kepada penghuni madrasah dan ahli keluarga mereka yang terlibat di Azwin Resort.- selangorkini

Tragedi Tanah Runtuh :MB Selangor Pendek Lawatan Ke Amerika
SHAH ALAM 22 Mei - Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kini dalam perjalanan kembali ke tanah air selepas memendekkan lawatan beliau ke Amerika Syarikat susulan kejadian tanah runtuh di Hulu Langat yang mengorbankan nyawa 16 anak yatim termasuk seorang dewasa.

Dalam twitternya Abdul Khalid berkata beliau akan terus melawat segera ke tempat kejadian sebaik sahaja tiba di tanahair.


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

1 comments:

Mohamadazhan hjDesa said...

pemimpin yang bertanggungjawab!