Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, May 24, 2011

ROSMAH SANGGUP BAYAR 28 RIBU EURO KERANA TAK MAHU BERTUDUNG?

بسم الله الرحمن الرحيم

PARIS - Karima (25), seorang muslimah yang tinggal di Trappes, Perancis tetap ingin memakai jilbabnya. Jika pihak polis menyuruhnya melepaskan jilbab, dia akan melepasnya sebentar. Setelah polis pergi dan tidak melihatnya lagi, maka ia akan mengenakan jilbabnya kembali.



Namun jika ia tidak berhasil melakukannya, ia lebih memilih untuk tinggal di rumah atau pergi meninggalkan Perancis daripada harus keluar tanpa menggunakan jilbab. "Saya pernah ditawarkan untuk melepas jilbab dan akan dihadiahi 29 ribu euro, tapi saya menolak,” ucap Karima yang ketika itu sedang berbelanja di salah satu pusat beli-belah sebelah barat daya Paris.

Sejak 11 April 2011 lalu, Presiden Perancis, Nicholas Sarkozy mengesahkan undang-undang baru yang melarang muslimah di Perancis untuk menggunakan burqa, jilbab dan sejenisnya. Masyarakat muslim Perancis menganggap ini sebagai penghinaan untuk Islam dan melanggar hak asasi dan kebebasan agama.
Pemerintah Perancis melarang perempuan memakai jilbab untuk menyembunyikan wajah mereka di tempat umum, bahkan di jalanan. Ia menghukum mereka yang menentang dengan hukuman denda sebanyak 150 euro. Bagi mereka yang menyuruh seorang wanita mengenakan jilbab, hukumannya adalah penjara dan denda sebanyak 30 ribu euro.

Dunia sudah nak kiamat. Kalau bertelanjang itu dianggap hak asasi tetapi kalau berjilbab itu dianggap jenayah. Bahkan kalau ibu-bapa atau suami menyuruh tanggungannya memakai jilbab itu lagi besar jenayah. Tetapi yang herannya bagi para muslimat yang istiqamah, ibadah tersebut terlalu mahal harganya dan tidak terbayar dengan harga duniawi. Mereka tetap memilih untuk berjilbab meskipun didenda. Inilah kekadang mengherankan banyak wanita di Eropah. Bahkan bagi setengah pejuang wanita barat, mereka menganggap itu sebagai penindasan dan diskriminasi terhadap wanita dan mereka cuba untuk menghalangnya tetapi mereka lupa itulah sebenarnya yang dituntut oleh wanita muslim. Ia merasai nikmatnya tersendiri. Inilah akhirnya menjadi penyebab ramai pula wanita memeluk Islam di Perancis. Perasaan ingin tahu menyebabkan mereka selongkar maklumat, mereka mengetahui hikmahnya dan akhirnya mereka memilih untuk memeluk Islam.



Yang heran dinegara kita. Takde siapa pun nak bayar kalau membuang jilbab tetapi mereka yang mendakwa pengamal islam contoh ini membuang jilbab bahkan berbangga dengan rambut sarang tebuan masing-masing. Kalaulah isteri PM memakai jilbab dan menutup kepalanya, alangkah lebih elok dan menjadi contoh buat umat Islam di Malaysia. Atau kalau Rosmah meminta RM29 ribu sekalipun, rakyat Malaysia sanggup mengutip derma bagi menyerahkan kepada beliau agar menutup aurat dan tertutup satu daripada lubang mungkar. Yelah!!! Nak harapkan suaminya sendiri, sememangnya beliau tak mampu!!!



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

55 comments:

Iklanneka said...

har..har..har.. lawak tul gambar JIBROS tu memang Kena lah..

AMMAR YASIR said...

Bhahaaha...nk gelak guling2 lah tgk gambar tu....hahahahahahahahahaha

Anonymous said...

OIT BUJANG SUSAH YG HENSEM.KO DH TNGK KE VIDEO NIH.AK TAU,MESTI KO SUKA SNGT2 APA YG AKU NK SHARE NIH.HAHAHA..JANGAN LUPA LETAK DALAM POST TERBARU KO TAU..AND JNGN LUPA LETAK TAJUK YG GEMPAK+KELAKAR+MENYEDARKAN YE.TQ...

http://www.youtube.com/watch?v=I9a7Yaa0hRs&feature=player_embedded#at=247

Cheap Essays said...

Lolx very funny pic :D who is he? i don't know him

Anonymous said...

dgn teknologi...segala2 boleh buat...termasuklah memalsukan watak sesuatu video....termasuklah video lucah....namun video tetap tulen...tetapi pelakunya boleh ditipu...aku kesian tengok org2 yg mudah ditipu...

mr kordes said...

kah kah kah!macam gampang gambor....hahahaha...

Anonymous said...

generic xanax xanax side effects for men - xanax bars drug effects

Anonymous said...

where to buy xanax online what is xanax dosage for anxiety - xanax for anxiety and depression

Anonymous said...

xanax without prescription buy xanax 0.5mg - xanax drug assistance program

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol online apotheke - neurontin and tramadol high

Anonymous said...

xanax online xanax side effects nausea headache - xanax 1 mg and weed

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl picture - where to buy tramadol cod

Anonymous said...

online xanax no prescription overdose symptoms for xanax - xanax for anxiety and sleep

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol withdrawal time frame - order tramadol online usa

Anonymous said...

xanax online generic xanax hilton pharma - xanax dosage ocd

Anonymous said...

xanax medication order real xanax - what do generic xanax bars look like

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol 350 mg street name - carisoprodol soma watson 350 mg

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol gaba - carisoprodol 350 dosage

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl 50mg tab dosage - tramadol ultram drug test

Anonymous said...

xanax online will xanax drug test - buy xanax online reviews

Anonymous said...

xanax online buy xanax online cheap mastercard - xanax online illegal

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol medication narcotic - tramadol hcl 50 mg street value

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol 180 - tramadol hcl contraindications

Anonymous said...

buy cialis generic cialis kick in time - buy cialis online with a prescription

Anonymous said...

xanax online ms alprazolam 0 5mg medley - does xanax show up hair drug test

Anonymous said...

xanax online 1mg xanax 5mg valium - xanax overdose amount

Anonymous said...

cialis online how to buy cialis in usa - cialis price vs viagra

Anonymous said...

cialis 10mg buy cialis toronto - cheap cialis in usa

Anonymous said...

xanax online generic xanax imprint - xanax dosage vs ativan dosage

Anonymous said...

cialis online secure tabs online cialis 20 mg - cialis mail order

Anonymous said...

buy cialis online cialis once daily review - cialis vs viagra price

Anonymous said...

cialis online buy cialis mastercard - buy cialis in ireland

Anonymous said...

cheap tadalafil cialis online from canadian pharmacy - cialis canadian pharmacy

Anonymous said...

cialis online can i buy cialis over the counter in spain - buy cialis with no prescription

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#21906 tramadol 50 mg kapszula - tramadol withdrawal back pain

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol 50mg dosage - tramadol overdose how many tramadol does it take

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl 50 mg - tramadol 50 mg to get high

Anonymous said...

tramadol no prescription buy 300 mg tramadol - tramadol 50mg side effects

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#57594 generic tramadol buy - buy tramadol using mastercard

Anonymous said...

buy tramadol online how to buy tramadol online overnight - tramadol gi bleed

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol 50 mg ingredients - buy generic tramadol no prescription

Anonymous said...

buy tramadol mastercard tramadol hcl 50 mg side effects - where can i buy tramadol usa

Anonymous said...

buy tramadol overnight delivery tramadol euphoria dose - tramadol withdrawal two weeks

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#74967 tramadol 100mg retardtabletten - tramadol hcl 25

Anonymous said...

ways to buy ativan online ativan xanax taken together - prozac ativan and alcohol

Anonymous said...

ways to buy ativan online ativan vs xanax bluelight - lorazepam 1 mg and xanax

Anonymous said...

lorazepam drug ativan .5mg overdose - ativan withdrawal schedule

Anonymous said...

http://reidmoody.com/#45570 ativan and xanax interaction - ativan good high blood pressure

Anonymous said...

buy tramadol online illegal buy tramadol online usa - tramadol 50mg tablets identification

Anonymous said...

can i buy xanax online xanax generic price - buy generic xanax online

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online australia - buy tramadol in europe

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl dogs dosage - tramadol hcl 50mg 319

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#37284 generic xanax xr 1mg - xanax does it show on drug test'

Anonymous said...

http://bayshorechryslerjeep.com/#2902 xanax 0.5 - xanax urine detection time

Anonymous said...

buy xanax online xanax bars definition - xanax drug test how long does it stay in your system