Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, February 13, 2011

TERKINI !!! MINYAK TURUN HARGA

بسم الله الرحمن الرحيم



Oil prices fell and world stocks rose modestly on Friday after Egyptian President Hosni Mubarak stepped down following more than two weeks of popular unrest that roiled financial markets. - reuters

Note: Kah..kah..kah..kah.. Ok kita sama-sama lihat... harga minyak dunia dah jatuh semula dah ni.. kita tegok macam mana pula harga minyak di Malaysia. Jika sebelum ni kerajaan memberikan alasan yang kenaikkan harga minyak di Malaysia oleh kerana faktor harga minyak dunia meningkat, sekarang ni harga minyak dunia dah turun dah pun. Kita sama-sama renungkan kerajaan ni penipu atau jujur. Rasanya perlukah kerajaan Malaysia jadi seperti kerajaan Hosni Mubarak jika harga minyak di Malaysia ni tak turun jugak?



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

11 comments:

joecharlie said...

B.N.-BARANG NURUN ALHAMDULILAH.

zmah said...

Kalau TURUN betul tak apa,takut TURUN yang ini barang lain UP kaw2 harga.

Anonymous said...

Jangan Mimpilah BN nak bagi turun harga minyak ,gerenti 1mac2011 minyak akan naik lagi sehingga PRU13 ,dah nama Barang Naik (BN) mana mungkin nak bagi turun selagi mereka belum turun dari memerintah.

Anonymous said...

jgn haraplh harga akn turun...brbohong memanjang...kalu turun juga memang bonus kita lh sbb kesan hosni mubarak dh jatuh..agak2 brapa sen nanti yg turun?kita tunggu dn lihat...skadar nak bohong laeiii...

solution said...

turun? kahkahkahkah.. dasar penipu.. jgn harap diorang nk turun.. pengundi umno sayang harga turun.. sbb suka byar mahal lagi.. sbb dari kecik lagi bodoh!

Anonymous said...

MACAM salah satu tanda2 kiamat jek, sebab ape? sebab mende2 mustahil byk berlaku time nak kiamat...

Anonymous said...

Bahalol punya komen2 mcm budak2 sekolah...tak berfakta langsung...,,,korang ni semua tak pandai ekonomi,,,..buta..hanya tahu membangkang je tahu sampai bila2..,,,Mungkin ade sebab BN naikkan harga minyak..adehh..bukan nk naikkan suke2 je..bahalol..5 sen je bai...tu pun dah merungut sana sini..,,,

Hamli Sanai said...

Haha, kat indon rege minyak RP4,500=RM1.80, kite punye minyak paling murah pon RM1.90, hak3..

Anonymous said...

bahalol lagi orang yang suka menda mahal dari murah, lebih kurang bahalol punya benih

Papa Gomok said...

woi org umngok anon 3:03 PM. puki mak lu la. sape kata naik 5 sen? lu x sekolah ke atau pekak badak? mesti mak bapak lu pun bodoh mcm lu jugak kan. woi anak haram puki mak lu dah bobos ke masa lahirkan lu sampai lu jadi bengap mcm ni? masalahnya bila minyak naik barang semua pun akan ikut naik la bangang!!! lu ni ada otak tp letak kat tapak kaki la. lu mmg betul2 anak haram. bodoh berketul2. babi punya org umno ni.

"korang ni semua tak pandai ekonomi,,,..buta..hanya tahu membangkang je tahu sampai bila2..,,,Mungkin ade sebab BN naikkan harga minyak..adehh..bukan nk naikkan suke2 je"

ok.. pembangkang x tau ekonomi kan. aku nak tanya sikit. kalau negara lain beli kapal yg sama mcm yg malaysia beli tapi dgn harga rm200 juta. tapi malaysia beli dgn harga rm1 billion, bermakna kalau negara lain beli dgn duit tu dia org leh dpt 5 biji. ni ekonomi apa yg pandai sgt perdana menteri ko ni? ekonomi yg mcmana yg ko kata baik klau buat kira2 bodoh mcm ni pun x tau? jadi aku nak tanya lu atas sebab apa plak BN naikkan harga minyak? sebab nak sumbat kat pantat mak ko ke?

wio umno dungu. ko kata minyak mahal brg2 mahal adalah baik untuk ekonomi? ok..skrg ni petrol rm2.30 selitter. naikkan je la pertrol ni rm10 selitter. baru la ekonomi meningkat kan? bodoh nak mampos la puak lu ni. aku igt puki mak lu ni mmg x sunat la. tu sebab lu bodoh mcm babi

pisau sunat said...

kan umno ckp minyak naik sebab pasaran dunia naik, sekarang pasaran dunia dah turun, jadi ape tindakan kerajaan sekarang.. ko tak paham ke bahalol tajuk ni, Anonymous February 13, 2011 3:03 PM ni memang bahalol, ke nama memang bahalol?