Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, February 15, 2011

BLOGER UMNO TIPU SULTAN?

بسم الله الرحمن الرحيم

Sultan Johor Kena Kencing Dengan Puak Umno. tak tahu beza solat jama' dgn fardhu. sekiannya bersama dgn org jahil.


Tuan Guru Nik Aziz sedang menunggu masuk solat zohor. Disebelahnya ialah Pesuruhjaya PAS Negeri Johor


Selesai sahaja solat zohor diimamkan oleh imam Kampong Redong, TGNA dan jemaah musafir lain membuat saf baru bagi menunaikan solat qasar asar. Kelihatan jemaah lain duduk di sisi masjid bagi memberi ruang kepada jemaah musafir meneruskan solat mereka. (kalu nak kate 2 imam ikut dakwaan UMNGOk... awat belakang imam xde org?... ke jenis kat Johor Imam tengah makmum pakat-pakat sembahayang tepi dinding...wakakaka)?


TGNA dan jemaah musafir lain menunaikan solat qasar asar 2 rakaat (kene tulis sebab UMNgOk tak tau yang qasar tue 2 rakaat).



Jemaah berada dalam Tahiyyat akhir selepas memunaikan solat qasar 2 rakaat (kene tulis sekali lagi 2 raakat) dan sempat mengaminkan doa yang dibaca oleh Imam Kampung Redong.

....lihat camno UMNO kencing buta-buta atas mata Sultan Johor...


(gambar dari blog pencacai taik UMNgOk)

KOTA TINGGI : Sultan Johor, Sultan Ibrahim pada semalam bertitah berasa murka dengan tindakan sekumpulan umat Islam yang bersembahyang dua imam di sebuah masjid, ketika pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang, bulan lalu.

Perbuatan tersebut, titah baginda, amat dikesali dan tidak seharusnya berlaku hanya kerana perbezaan fahaman politik.

"Ketika kempen PRK DUN Tenang baru-baru ini, ada kumpulan yang singgah di masjid untuk sembahyang fardu tetapi malangnya mereka tidak menyertai jemaah yang sedang bersolat jemaah.

"Kalau mereka terlambat mereka hanya perlu sertai jemaah yang ada dengan berimamkan imam di masjid itu. Sebaliknya kumpulan ini membentuk satu sembahyang jemaah yang lain di barisan belakang, sedangkan solat jemaah yang ada masih belum selesai," titah baginda.LIHAT GAMBAR 1 YANG DIBULATKAN.

Sultan Ibrahim bertitah, perkara seperti itu harus dihentikan supaya tidak timbul fitnah umat Islam di Johor telah berpecah-belah dan tidak bersatu-padu.



"Semua jemaah dalam masjid hendaklah hormati imam yang dilantik oleh saya. Tidak ada perbezaan bangsa, kedudukan atau fahaman politik dalam masjid. - Bernama

....SIAN AKU TENGOK SULTAN JOHOR... KENE KENCING BUTA-BUTA ATAS MATA OLEH PUAK-PUAK UMNO... NIE KALU KENCING SULTAN X KIRE DERHAKA KE???

- Shahr Albatnani



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

21 comments:

Anonymous said...

sepatutnye sultan kena siasat dulu ....

azwandengkil said...

Bro, terima kasih atas pendedahan ini. Memang mangkuk hayun orang yg sebar fitnah tu.

mamawana said...

Depa kena belajaq lagi nooo... Start alip ba' ta'....

l.i.n.n سي ڤاري ڤاري said...

.. duk asik terima info salah pastu takmo siasat..

yang buat fitnah tu.. tak takut doser betol.

si para para said...

aduhhh jatuh la standart sultan macam ni..kena wat main macam budak budak jer...kesian..

terkejut jugak hari tu ada terbuka blog grombolan..ingatkan betul betul ada dua iman..rupanya sebahagian mereka tak tahu solat jama' rupanya..ish3
kena masuk kelas agama balik ni

Anonymous said...

umno oh umno..... depa memang kaki fitnah ... nyampah nengok blog umno..

warga selatan tanahair said...

kalau sesiapa yang tengok berita hari tu, memang diorang percaya apa yang dilaporkan. sayapun kena tipu jugak...haram jadah. org johor pelik sebab diorang pemustautin. ada pulak bahalol belajar ugama tak habis cuba nak dajal orang. sebarkan/link maklumat ini supaya rakyat tahu apa yang telah berlaku sehingga raja murka. maklumkan juga kepada sultan johor.

cdrw said...

teruk teruk

IrfanzBlog said...

terima kasih atas info ini..baru tahu hal yg sbenarnya..

khairul hisyam said...

selalunya puak umgok ni berfikir mengunakan lubang dubur.

naimisa said...

tuan, mereka belum khatam belajar bab solat Jamak & Qasar tu.

Baguslah tuan peringatkan mereka.

Anonymous said...

Puak2 UMNGOK ni, dlm banyak2 waktu sembahyang, diorang paling suka Subuh, sbb 2 rakaat je.

Dan dalam banyak2 waktu sembahyang, yg paling banyak diorang tinggal pon Subuh juga, tido je memanjang.

Sebab tu la puak2 UMNGOK celaka ni tak takut menggunakan Solat untuk tujuan fitnah, solat diorang sndiri pon tak diambil berat. Ntah solat ntah tidak.

Mohamadazhan hjDesa said...

fitnah jadi hasil didikan UMNO yang tak pernah ambilkisah soal solat...

Anonymous said...

bodoh puak2 sekular ni maklumlah orang umno ni tak pernah musafir,pegy jom heboh ada la

Anonymous said...

kalau jahil pun agak2 la, jangan tunjuk sangat kebodohon tu.... Nampak sangat jarang sembahyang. Siasat dulu sebelum buka mulut.... Malu bertanya sesat jalan... Dan bertanyalah pada orang yg berilmu. Tak kira siapa kita dan darjat, semua sama saja disisi Allah kecuali yg beriman. Bila mati cuma dibalut kain kapan....pangkat, pingat, gelaran, kereta mewah, mahligai besar, motor besar tak boleh sumbat masuk liang lahat.

Anonymous said...

bro...

bagi skit link puak umngok nih
buleh kita tolong ajar diorang pasal semayang jamak nih
jgn dok nak berjimak je tau

On Bin Hj Ibrahim said...

dah tahu lama dah pemimpin umno..ahli umno..penyokong umno ni...(bukan semua) tak ambil tahu hukum islam...yang tahu adalah nak menghentam PAS dan seangkatan denganya...

tak kira langar hukum ke..janji cakap dan tulis..otak tak guna atau pun mana tau memang takda otak..rasanya tu lebih tepat..takda otak..

hati dan hitam di litupi oleh unsur unsur yang tak betul...di diamkan oleh pemimpin bodoh dan juga ulama ulama yang lagi bodoh yang di bayar gaji oleh kononnya oleh umno bee end..

Anonymous said...

hahaha... TGNA musafir, puak2 Apno muskapir, sebab ape? sebab kite smayang jamak takdim/takhir dqasarkan, puak2 apno buat smayang jamak TAKYAH (tak payah smayang)... tu diorang jahil dalam bab2 basic camni... basic tu der! same gak dlm rukunegara pertama- kpercayaan kpd TUHAN, tuhan kami hanyalah Allah, dan kami percaya akan mjalankan hukum2, undang2 dan cara hidup yg disuruhNya... apno ni terang2 dah langgar rukunegara pertama, so x heram la die nak langgar sultan ke ape.. kuikiuukui

aimi nadiah said...

haha.. berat2.. tu la.. kelas KAFA PONTENG..

Anonymous said...

ya Allah kau berilah hukuman kepada pemfitnah2 yang terlibat....

penemuan luar biasa dari perut bumi said...

tahniah diatas pendedahan ini..

kebenaran akan menang akhirnyaa..

http://tinyurl.com/penemuan-luarbiasa