Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, February 17, 2011

SISWI GADAI SEGALANYA KERANA CINTA

بسم الله الرحمن الرحيم

CERITA...Nur menceritakan pengalamannya kepada wartawan Harian Metro, semalam.

KUALA LUMPUR: “Demi cinta, saya sanggup menggunakan hampir keseluruhan wang pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) untuk berseronok bersama kekasih.

“Apabila wang PTPTN habis, saya berhutang keliling pinggang dengan rakan, selain menipu mak dan ayah dengan memberi alasan perlu membeli buku dan keperluan lain semata-mata untuk mendapatkan wang,” kata seorang graduan sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) yang mendakwa menjadi hamba cinta dengan lelaki berusia 40-an dan beristeri dua lebih setahun ketika masih belajar.

Nur, 24, yang baru menamatkan pengajiannya penghujung tahun lalu kini menyesal.

Katanya, atas dasar cinta terhadap lelaki yang bertugas sebagai kerani di sebuah syarikat swasta itu, dia bukan saja sanggup berhabisan wang ringgit, malah sanggup menggadaikan maruah dirinya.

“Kami kerap menghabiskan masa bersama dengan pergi ke restoran mewah atas permintaan dia yang lebih gemar berjumpa di tempat tertutup dan kurang pengunjung bagi mengelak daripada bertemu dua isterinya.

“Saya akan menuruti setiap permintaannya termasuk kerap menginap di hotel bagi membuktikan rasa kasih dan sayang kepadanya, walhal pada masa sama perasaan takut sentiasa menyelubungi diri jika terjadi perkara tidak diingini,” katanya.

Nur berkata, semua perbelanjaan setiap kali keluar bersama teman lelakinya itu termasuk bayaran makan dan minyak kenderaan akan menggunakan wangnya menyebabkan dia semakin terdesak untuk mendapatkan duit.

“Dia kerap memberi alasan gaji bulanannya habis digunakan untuk menampung dua isteri dan anak-anak membuatkan saya terharu dan membelanjakan semua wang saya untuk dirinya.

“Sikapnya yang penyayang dan usia yang matang menjadi faktor saya terlalu cintakan dia selain dia berjanji menjadikan saya isterinya. Disebabkan itu, saya terlalu menyayanginya walaupun menyedari dia suami orang,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Menurutnya, hubungan cinta mereka dihidu isteri kedua teman lelakinya yang pernah datang ke rumahnya memberi amaran selain mengugut untuk melakukan sesuatu terhadapnya sekiranya hubungan itu diteruskan.

“Saya tak gentar diugut, malah lebih bersemangat untuk mempertahankan hubungan cinta kami kerana terlalu percaya janji dan kata-kata manis diungkapkannya yang mahukan saya bersabar dengan semua dugaan,” katanya.

Nur berkata, hubungan mereka berjalan lancar hingga satu ketika teman lelakinya itu mendiamkan diri dan tidak dapat dihubungi menyebabkan dia seolah-olah gila hingga sanggup mencederakan dirinya sendiri.

“Ketika itu, saya seperti mayat hidup kerana tidak mempercayai dia sanggup meninggalkan saya yang banyak berkorban terutama memberikan wang dan menuruti setiap permintaannya. Mujur mak dan abah banyak membantu dan memberikan semangat,” katanya.

Menurutnya, dia bernasib baik kerana berjaya menamatkan pembelajarannya dengan sempurna baru-baru ini walaupun pernah melalui perjalanan hidup malang kerana diperdaya lelaki yang bersikap mengikis dan mempermainkan cintanya.

“Kini, saya bersyukur kerana berjaya melupakannya hasil bantuan dan semangat keluarga dan rakan-rakan selain berusaha memulakan perjalanan hidup baru ke arah lebih baik.

“Saya pernah bodoh disebabkan cinta dan selepas ini berazam untuk lebih berhati-hati memilih teman lelaki bagi mengelak mengulangi kesalahan lalu,” katanya.

Sementara itu, ibu bapa Nur yang dihubungi berkata, mereka mengetahui mengenai masalah yang dihadapi anak mereka dan sudah mendapatkan rawatan perubatan secara Islam untuk memulihkan semangat Nur.

Ibunya dikenali sebagai Samiah berkata, masalah yang dihadapi Nur diketahui melalui rakan-rakannya.

“Mak cik mengesyaki sesuatu kerana dia jarang balik dan sering minta wang. Selain itu dia pernah mencuri barang kemas saya,” katanya.

Selepas ini, menurutnya dia akan cuba memastikan dan menasihatkan Nur supaya tidak salah memilih teman lelaki. - Metro

Note: Bukan gara-gara minyak dagu ni.. mungkin gara-gara minyak anu gamaknya...

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

70 comments:

aimi nadiah said...

mintak jauh la benda2 gini..

Anonymous said...

pasal sedap tu... bukan pasal lain

umizue said...

pabila tak fikir panjang.. mcm ni lah jadinye.. nauzubillah... jauhkan kes mcm ni dr berlaku ke atas saudari2 saya.. amin

umizue said...
This comment has been removed by the author.
Panglima Hitam said...

macam-macam hal di Malaysia sekarang ni...

Anonymous said...

Padan muka sapa suh bodoh sangat. Mak bapak hantar suh pi blajar ko pi gila becinta.

Cinta kunun. Cinta kepala lutut mak hang.

Pompuan zaman skang terlalu mudah dan murah (macam megi). Mudah diayat sampai bodoh, pastu murah-murah je bagi maruah.

MOBYDICK said...

Nafsu punya pasal pastu nyesal..siapa yang punya pasal..sendiri mau ingat...

Anonymous said...

perempuan skrg pun terlalu berani sanggup ambil laki org hanya kerana cinta...tk de maruah diri ke apa? fikir la klau jd laki esok awk pulak ditinggal krn pompuan lain lak...laki tk guna camtu wat pe nk lyn...

dajal said...

padan muka hang kena tipu..kemaruk sangat nak ber laki..kawin je le..bangla pun banyak..indon ada bersepah...

dah jadi begini menyusahkan orang lain terutama mak bapak..

dah tu tak tahu malu siarkan dalam paper...besar punya kemaluan ke lu ada..he he he

Anonymous said...

xanax online best site buy xanax - generic xanax sale

Anonymous said...

buy tramadol cod maximum dosage tramadol 50mg - order tramadol online overnight delivery

Anonymous said...

xanax online xanax online no prescription canada - xanax how long does it last

Anonymous said...

carisoprodol drug carisoprodol 250 mg dosage - carisoprodol somacid

Anonymous said...

generic xanax what is generic xanax - xanax withdrawal one week

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol 350 mg drug interactions - soma carisoprodol prescribing information

Anonymous said...

xanax online xanax and alcohol long term - xanax 1 mg rp

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol 350 abuse - soma carisoprodol schedule

Anonymous said...

xanax xanax side effects 0.25 - xanax causing anxiety

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol vs vicodin - soma or carisoprodol

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl xl - buy tramadol online from usa

Anonymous said...

xanax online xanax 2 fake - xanax side effects women

Anonymous said...

buy cheap carisoprodol carisoprodol unrecognized drug abuse - soma carisoprodol 250

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol vs vicodin - soma or carisoprodol

Anonymous said...

buy tramadol online dosage of tramadol for dogs - tramadol 500mg

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online echeck - cheap tramadol online cod

Anonymous said...

order cialis online no prescription cialis 100mg. online - buy cialis 5 mg

Anonymous said...

xanax online xanax overdose while pregnant - alprazolam 0.5mg to get high

Anonymous said...

buy tramadol cod can you buy tramadol over the counter - tramadol 50mg dosage for dogs

Anonymous said...

cialis without prescription cialis online sydney - where to buy cialis over the counter

Anonymous said...

xanax online 1mg ativan vs xanax - xanax side effects shaking

Anonymous said...

cialis 20mg cialis free trial online - cialis online nz

Anonymous said...

cialis online buy cheap cialis link online - buy cialis kl

Anonymous said...

cialis cost buy cialis johor bahru - generic cialis levitra viagra

Anonymous said...

cialis online generic cialis efficacy - price for daily cialis

Anonymous said...

cialis online cheap cialis nz - buy cialis cheap prices fast delivery

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#59473 tramadol hcl 50 mg para que sirve - tramadol overdose children

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#97734 tramadol no prescription next day - tramadol hcl max dosage

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol joint swelling - aspirin vs tramadol for dogs

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#23561 buy tramadol with mastercard - ultram side effects withdrawal

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol cheapest tramadol online no prescription needed - high on tramadol

Anonymous said...

buy tramadol with paypal tramadol 100 mg bijwerkingen - order tramadol medication

Anonymous said...

buy discount tramadol side effects of tramadol 50mg capsules - tramadol 50mg 93

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol buy 200 mg tramadol online - buy tramadol no prescription usa

Anonymous said...

buy generic tramadol online tramadol 50mg usage - buy tramadol online forum

Anonymous said...

buy tramadol best place buy tramadol forum - tramadol for dogs used by humans

Anonymous said...

buy tramadol tramadol dosage premature ejaculation - tramadol extended release cost

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol for dogs ok for humans - tramadol zoloft taken together

Anonymous said...

buy tramadol taking 2 50mg tramadol - tramadol 50 mg pictures

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 100mg sr - tramadol overdose treat

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol cod overnight delivery - cheaptramadolonline

Anonymous said...

buy tramadol cash on delivery tramadol 50mg how many - buy tramadol online overnight mastercard

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#73892 tramadol reviews - tramadol hydrochloride for dogs side effects

Anonymous said...

buy tramadol online long does tramadol high last - tramadol 50mg tablets narcotic

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 50mg tablets cost - tramadol 50 mg vs tylenol #3

Anonymous said...

tramadol online tramadol hcl nausea - tramadol for dogs allergic reaction

Anonymous said...

http://reidmoody.com/#53287 ativan addiction warning signs - high does ativan

Anonymous said...

order ativan is ativan generic for xanax - ativan for depression

Anonymous said...

buy ativan online ativan duration of action - buy lorazepam china

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 625 - tramadol hcl sleep

Anonymous said...

buy xanax online generic xanax good - xanax overdose effects

Anonymous said...

buy xanax online xanax bars v 2090 - xanax overdose withdrawal

Anonymous said...

buy xanax cheap xanax dosage usage - alprazolam 0.5 mg color

Anonymous said...

http://staam.org/#90873 tramadol for dogs on empty stomach - tramadol dosage for people

Anonymous said...

buy xanax online xanax effects blood sugar - can you take 2mg of xanax at once

Anonymous said...

order alprazolam xanax ruins opiate high - xanax 2 mg time release

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol withdrawal plan - tramadol 50mg dosage adults

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#51462 buy xanax online mexico - buy alprazolam from canada

Anonymous said...

buy xanax online xanax 2mg overdose - xanax pills colors

Anonymous said...

buy xanax online xanax bars negative side effects - xanax dosage for public speaking

Anonymous said...

buy xanax online xanax side effects paranoia - better high xanax valium