Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, December 15, 2010

MANCING IKAN DAPAT ORANG

بسم الله الرحمن الرحيم



JITRA, 15 Dis -- Borhan Nordin Abdul Halim, 34, menunjukkan mata kail yang digunakannya untuk menarik mayat seorang lelaki berbangsa Melayu berumur lingkungan 30-an yang ditemui mati di Terusan Utara, Kampung Kemunting di sini, kira- kira 9.30 pagi tadi.

Beberapa anggota Polis dari Ibu Pejabat Daerah (IPD) Kubang Pasu mengangkat mayat seorang lelaki berbangsa Melayu berumur lingkungan 30-an, yang ditemui mati dalam Terusan Utara di Kampung Kemunting di sini, kira- kira 9.30 pagi tadi.




Mayat yang berpakaian lengkap ditemui terapung oleh seorang pemancing, Borhan Nordin Abdul Halim, 34, ketika beliau secara kebetulan memancing di kawasan mayat ditemui. Mayat dihantar ke Hospital Jitra untuk dibedah siasat dan pihak polis meminta orang ramai yang kehilangan ahli keluarga segera membuat laporan di balai polis berhampiran. - Bernama

Note: Tu la bang borhan.. mengewang ikan bulan tak ajak orang.. kan dah terpancing mayat. Bang.. gewang tu jangan pakai lagi suwey dah tu... kah..kah..kah..kah..


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

7 comments:

sharouk said...

Itu bukan suwey tu, tu berjasa tu.

BUJANG SUSAH said...

oo yer ke.. betul jugak tu.. ok..ok.. tukar kenyataan..

Puteri said...

aah..
bukan sng mata kail mencari mayat
pasni buleh la abg borhan tu wat khidmt cr org lems/tgglm/hlg..
:)

gorgondolamedusa said...

bro BS,
tu tali brape LB tu bole naik org?
gile kuat tali die..
tahun depan mancing ganu jom???
ada bran???
huhuhuhuhuu....

BUJANG SUSAH said...

Gondol rasanya dia guna power pro 30lb tu. tarik pelahan2 tak putus punya sebab mayat tu terapung. Ganu? aduhhhhh... tengok la nanti klau dapat jual gecko.. aku payung ko habis.. he..he..he..he..

Anonymous said...

Τhe wrіte-up has verіfied helpful to us.
It’s vеry informative аnd уοu reallу are
clеarly extremely knowlеdgeable in this fіelԁ.

You gеt expοsed my pегsonal sight for yοu to dіffеrent thoughts
about this kind of ѕubϳect togetheг with
intriguing and reliable written content.
Feel free to surf my web page : lms.auaf.edu.af

Anonymous said...

Hey there! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog platform are you using for this website?
I'm getting sick and tired of Wordpress because I've had
problems with hackers and I'm looking at alternatives for another platform. I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

Look into my web site Shaun Aguire