Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, December 17, 2010

DIAM DISANGKAKAN BODOH, APABILA BERCAKAP MEMANG SAHIH BODOH

بسم الله الرحمن الرحيم

SUDAH lama tidak mendengar suara Puteri Umno. Patut pun bekas Ketua Puteri Umno, Datuk Azalina pernah membebel kepada Puteri Umno yang semakin lesu itu, bahkan beliau pernah berkata lebih baik Puteri Umno tutup kedai saja. Beberapa pemimpin Umno pun senada dengan beliau, dan sememangnya Puteri Umno semakin tidak bermaya bagaikan `orang lepas pantang'.

Semalam saya terbaca satu kenyataan dari Ketua Puteri Umno yang `montel' itu. Apabila Ketua Puteri Umno yang selama ini banyak membisu, saya menyangkakan bahawa Ketua Puteri Umno ini tidak cerdik atau tidak tahu perkembangan politik negara, tetapi apabila beliau mula untuk bercakap memang sahih beliau tidak tahu apa-apa. Bak kata orang kampung saya, bodoh atau tolol.

Semalam Ketua Puteri Umno mengulas kenyataan dan janji Timbalan Presiden PKR, YB Azmin untuk memberi kuasa autonomi kepada Sarawak jika PR dapat memerintah Sarawak. Maka, Ketua Puteri Umno pun menyebut ianya mustahil dapat dilakukan. Apa yang mustahilnya? Bagi Umno memanglah mustahil kerana Umno hanya mahukan kuasa untuk kepentingan diri dan kroni masing-masing. Sebab itulah Sarawak walaupun kaya raya hasil mahsulnya, tetapi tersenarai sebagai negeri yang termiskin. Ini adalah kerana bagi Umno, mustahil rakyat Sarawak boleh hidup senang selagi Sarawak diperintah oleh Bn. Siapa yang mengumpul kekayaan di Sarawak kalau bukan Ketua Menteri dan anak beranaknya?


pose maut dari puteri umno.. ada yang berkenan tak? kah..kah..kah..kah..

Ketua Puteri Umno memberikan contoh songsang apabila menyebut bagaimana Selangor sebuah negeri yang kaya raya semakin teruk apabila berada di bawah PR. Di mana sumber yang beliau perolehi apabila membuat kenyataan begitu? Sumber dari Utusan Malaysia atau TV 3 kah? Mengapa tidak melihat sumber rasmi dari Laporan Audit Negara dan bandingkan sewaktu Selangor di bawah MB sebelumnya termasuk MB anak Toyo itu?

Sebelum PR mengambil alih Selangor, siapa MB Selangor yang tidak kaya raya? Muhamad Taib kaya raya sehingga tertangkap membawa wang tunai jutaan ringgit di lapangan terbang. Beliau dilepaskan dari hukuman kerana `tidak tahu berbahasa Inggeris'. Anak Toyo pula tidak kurang kayanya sehinggakan banglonya menarik minat SPRM sehingga dibawa ke muka pengadilan. Begitulah juga Sarawak yang kaya dengan minyak dan balak itu. Cuba siasat berapa harta kekayaan yang dikumpulkan oleh KM Sarawak sekarang di dalam dan di luar negara. Rakyat Sarawak bagaimana?

Ketua Puteri Umno nampaknya main tembak sahaja untuk menunjukkan betapa Puteri Umno masih berbisa. Apabila beliau menyerang PR, beliau langsung tidak menunjukkan fakta yang boleh menunjukkan bahawa beliau bukan Ketua Puteri Umno yang lembab otaknya. Jadi, lebih baik beliau selesaikan dulu masalah dalaman di dalam Puteri Umno yang banyak diperkatakan oleh ahli-ahli Umno sendiri. Masalah moral ahli-ahli Puteri Umno sekarang menjadi perbualan ramai. Ada yang mendakwa betapa rasuah seks di kalangan ahli Puteri Umno semakin berleluasa. - WFAUZDIN NS

Note: ermmmm... cutenya Ketua Puteri Umno ni.. ada rupa bekas awek aku dulu... sayangnya cuma tak berapa pandai je... kah..kah..kah..kah...



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

5 comments:

Kamal Sanusi said...

Peraduan merekacipta slogan kembali lagi. Lengkapkan slogan di bawah utk peluang meratah tubuh badan mereka.

SAYA SUKA PUTERI UMNO KERANA .............. .............. (tidak melebihi 100 perkataan)

Aku tak mau masuk kerana tubuh badan mereka umpama lemak babi


Wakakakakakakaka...............

puteri said...

kamal -->>

patot tukar.. (mesti melebihi 100patah perkataan + bodek la)

Kamal Sanusi said...

You're funny puteri....

cik sue said...

salam bujang. dah ada awek ke skrg? Bekas awek yg rupa mcm ketua puteri umno tu skrg ni kat mana, dah kawin ke? hi hi hi hi

Anonymous said...

Hidup lg ker Puteri AMENO ni??