Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, June 24, 2010

LAPORAN TERHADAP NAJIB... DUIT FELDA HILANG

بسم الله الرحمن الرحيم

RIZAB FELDA : ANAK BUAT LAPORAN POLIS ESOK- harakah daily

Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman akan membuat laporan terhadap Najib Abdul Razak di Ibu Pejabat Polis Daerah Temerloh berhubung isu kejatuhan rizab tunai Felda yang begitu membimbangkan.

Mazlan yang juga Pengerusi Lajnah Pembangunan Tanah dan Wilayah PAS Pusat dalam kenyataannya kepada Harakahdaily semalam, berkata beliau akan membuat laporan tersebut pada jam 10 pagi esok (23 Jun).

Dalam laporan yang telah disiarkan akhbar Harakah keluaran terbaru telah memaparkan bagaimana bekas Timbalan Menteri Tanah dan Koperasi, Dr Tan Kee Kwong mendedahkan kekurangan rizab tunai Felda.

Perkara itu terpaksa diakui Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Ahmad Maslan bahawa rizab tunai Felda merosot daripada RM4.08 bilion pada tahun 2004 kepada hanya RM1.35 bilion pada 2009.

KAH KAH KAH.. woit… MANA DUIT FELDA HILANG…. kah kah kah…. SUDAH KENA SEBAT… kah kah kah..woit…. MENTERI CHINA YANG MAKAN BABI… LEBIH JUJUR….kah jkah kah.. woit… MENTERI CHINA YANG BERAK TAK BASUH LEBIH IKHLAS…kah kah kah woit… MENTERI MELAYU… TURUN NAIK PERGI MEKAH …KERJA MENIPU…kah kah kah MENTERI MELAYU DOA BERBUIH BUIH MULUT…. SONGLAP DUIT…kah kah kah INI LAH HAKIKTNYA NEGARA INI ….kah kah kah.. INI LAH HAKIKAT KEADAAN POLITIK NEGARA INI…. kah kah kah

nota:
tidak ada jalan lain gerombolan dan suku sakat nya wajib di hapuskan sebelum negara ini hancur lebur kerana gerombolan sedang ligat merembat dan menjual harta negara termasuk akan menjual bank negara dan masjid negara kah kah kah - TT



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

27 comments:

bujang_bengap said...

kecohnye,duit bapak ko ke yg hilang bujang?tak abis2 meroyan puak ni

vell paria said...

Penyelewang Pas serta Soalan kesebelas – 11: Ialah apakah pemimpin Pas berjaya mendidik rakyat Kelantan dalam hal menjaga aurat? Sekiranya kita tidak pernah pergi ke Kelantan, sudah pasti kita akan menyangka bahawa rakyat Kelantan semuanya menutup aurat khasnya peniaga-peniaga di bandar Kota Bharu. Hakikat sebenarnya tidak begitu. Suatu ketika dahulu ada kedai yang tidak diberi lesen kerana ada pekerjanya tidak menutup aurat kononnya melaksanakan Islam. Tetapi sekarang semuanya tidak dipedulikan lagi. Soal sebenarnya ialah rakyat tidak segan kepada orang yang sibuk bercakap soal aurat sedangkan perangai mereka lebih jahat lagi berbanding aurat. Rakyat tidak kisah kerana tidak ada kesungguhan daripada pemimpin Pas sendiri untuk hidup secara Islam. Pemimpin Pas hanya tahu mengajar dan MPKB hanya tahu menyiarkan ceramah pemimpin Pas melalui rangkaian pembesar suara di sekitar bandar Kota Bharu yang membisingkan telinga tetapi hasilnya tak ada hanya retorik semata-mata.

Amalan yang tidak Islamik khasnya tidak mempedulikan untung nasib rakyat masih menebal di kalangan pemimpin Pas. Amalan meminta duit kopi bagi mempercepatkan kelulusan sesuatu projek masih berleluasa di pejabat kerajaan walaupun mereka sudah kaya raya melalui balak dan sebagainya, Berapa kalikah Nik Aziz melawat dan menyelamai masalah rakyat yang hendak berurusan dengan pejabat kerajaan? Apakah iNik Aziz bertaraf Umar Abdul Aziz atau hanya bertaraf Nik Abdul Aziz Pulau Melaka?

Berapa kalikah sepanjang memerintah NIK Aziz melawat peniaga-peniaga di Bandar Kota Bharu dalam usaha untuk memperbaiki peniaga. Kalau ada lawatan sekali sekala pun ia dianggap oleh peniaga sebagai ubat pelaris kedai mencari keramat atau memberi air tawar sahaja. Maka akan adalah mereka yang menghulurkan botol-botol air kepada Nik Aziz yang kononnya untuk dijadikan sebagai pelaris kedai, maka Nik Aziz pun menyahutnya demi kepentingan Politik Pas. Kalau benar air tawar Nik Aziz ini betul-betul menjadi penawar kenapakah beliau sendiri dan anak-anaknya pergi mendapatkan rawatan di Hospital apabila sakit, memadalah dengan meminum air tawar Nik Aziz sahaja semuanya akan sembuh. Tidakkah ini juga termasuk suatu penipuan dan kharapat?

Penyelewengan Pas serta Soalan kedua belas – 12: Ialah apakah sikap sebenar Pas terhadap arak? Nik Aziz semasa menjadi pembangkang dulu pernah berhujah dengan pihak kerajaan BN di dalam DUN Kelantan dengan berkata “Masalah haram arak dalam Islam ini kerana mabuk. Jadi apabila arak itu diharamkan atas dasar ia memabukkan dan mabuk ini bukan sahaja terkena ke atas orang Islam, bahkan orang yang tidak Islam pun mabuk juga apabila meminumnya, maka sebab itu hukum itu patut disamaratakan.” Yang anehnya apabila Pas memerintah, arak ini boleh pula dijual kepada orang bukan Islam dan dalam bandar Kota Bharu ada kedai-kedai yang menjual dan mengiklan arak, Nik Aziz juga mengaku semasa pemerintahannya banyak lesen penjualan arak telah diluluskan dengan alasan Islam tidak menegah masyarakat bukan Islam menikmatinya. Rupa-rupanya arak yang haram dan memabukkan itu adalah nikmat pula. Inilah sikap dua kitab atau “Talam dua muka” pemimpin yang menjadi idolah penyokong Pas. Kalau orang lain buat haramun. Kalau Pas buat halalun. Begitu juga kisahnya di lain-lain negeri yang ditadbir oleh kerajaan Pakatan Rakyat yang Pas di dalamnya.

vell paria said...

Penyelewengan Pas serta Soalan ketiga belas – 13: Ialah apakah tidak salah dan berdosa Kerajaan Pas mengambil duit haram. Semasa Pas belum berkuasa dulu telah mendakwa bahawa duit kutipan denda kerana berzina adalah duit haram. Apabila Pas menang, maka undang-undang sedemikian masih diteruskan dan kita wajib bertanya; sudah tidak haram lagikah duit hasil denda orang yang dikutip melalui mahkmah syarak itu? Sikap dua undang-undang ini melambangkan Pas adalah parti cari makan yang munafik, kalau orang lain buat tidak sah dari segi syariat, kalau Pas buat sah dari segi syariat. Seolah-olah hukum syariat ini boleh diubah-ubah dan menjadi kepunyaan puak-puak Pas. Pemimpin Pas perlu menjelaskan ke mana hasil wang tersebut digunakan. Apakah ia digunakan untuk membayar elaun guru-guru halaqat yang melalak ke sana sini menipu orang ramai demi kekayaan pemimpin, atau dilaburkan ke mana. Begitu juga duit lesen arak, duit lesen tempat-tempat maksiat yang diluluskan beroperasi khasnya di bandar Kota Bharu.

Anonymous said...

der...
1. akai singkat ko ni bertalu2, org dah ckp dah, bkn BS yg buat, TT punye cerita BS skadar post kat blog die je. (same la sblom2 ni yg dkutuk oleh ApNo haprak ni, walopon dtegur, tetap buta).

2.June 24, 2010 1:59 AM - June 24, 2010 2:01 AM cepat betul ko menaip ek? 2 minit jek? tu la kadar pertumbuhan kebodohan dlm puak2 ApNo.

3. org sume kenai same vell paria, yg ko gune name die watpe? alahaiii sialnye ko ni..

4. bg aku politik tu same je kotor die, cume ApNo ni kotor die 100x ganda dari parti2 laen.

vell paria said...

Pertama aku nak jawab soalan ko yg bodoh ni. soalan ko ni ko ambil pada komen dalam blog kickdefella . Dan untuk pemberitahuan ko juga.. org yg komen tu pun copy dari website umno kotabaru yg sebenarnya ada 40 persoalan yg menghentam PAS. Jadi jangan berasa yg diri tu pandai kalau setakat copy paste org punya. Jangan rasa diri tu bijak kalau nak belasah org tapi copy hujah orang lain.

Yang kedua.. alhamdulillah.. aku bersyukur juga bila ada org umno macam ko ni bertanya soalan mcm ni. maksudnya disini ko mahukan kami pendokong PR ni berikan pencerahannya.

Yang ketiga... Namun selalunya ianya bukan seperti yg kami harapkan. bukan kebenaran yg ko cari tapi kebebalan yang ko tunjukkan.

Persoalan pertama yg ko copy:

a: "apakah pemimpin Pas berjaya mendidik rakyat Kelantan dalam hal menjaga aurat?"
b: "Amalan yang tidak Islamik khasnya tidak mempedulikan untung nasib rakyat masih menebal di kalangan pemimpin Pas. Amalan meminta duit kopi bagi mempercepatkan kelulusan sesuatu projek masih berleluasa di pejabat kerajaan walaupun mereka sudah kaya raya melalui balak dan sebagainya,"
c:"Berapa kalikah sepanjang memerintah NIK Aziz melawat peniaga-peniaga di Bandar Kota Bharu dalam usaha untuk memperbaiki peniaga."

vell paria said...

Jawapan:

a: Nak mendidik rakyat ni bukan macam nak mendidik kambing. Boleh main ikat leher boleh main kandang2. Rasulullah yang diberikan shafaat dari Allah itu pun bukan 2 hari berjaya nak mendidik umat pada zamannya. Ni kan pula nak aziz. nik aziz bukan nabi.. dia x maksum. maksudnya x sunyi dari kesalahan. tapi org tua tu kalau salah dia tau minta maaf. dia beristigfar. Bukan persoalaannya berjaya atau tidak.. persoalannya berubah ke arah kebaikan atau tidak. Cuba tunjuk satu negeri dalam malaysia ni yang diperintah umno ada buat mcm kelantan? Jangan sembang lebih la.. pergi ke Kota baharu Mall dan pergi ke Melaka Mall.. Tengok Mall mana yg perempuannya tetek berlambak terkeluar dari coli.

b: Dah banyak kali perkara ni di ulas. aku dah naik muak dah. namun tetap persoalan sama diungkapkan. Nik aziz minta duit kopi la nik aziz curi balak la... Ko faham tak apa maksud SPRM? atau ko sebenarnya memang bodoh? Aku dah kata.. blogger korang ni hanya berani tulis dalam blog jer tapi x berani nak pegi report.. Ko faham x kalau aku kata SPRM tu kelab penyokong umno.. Ko rasa2 la kalau najib atau pemimpin2 ko tu suruh SPRM atau PDRM pegi siasat, berani ke mereka buat tak tahu je? Woi bangang... SPRM dgn PDRM ni kalau puak2 ko yang buat report terpaksa melompat atau merangkak pun dia mesti pergi punya. Lainlah kalau puak kami yang buat report.. kami balik jer terus jer dia buang dalam tong sampah... siapa yg berani marah? Maksud aku kat sini kalau tuduhan puak2 ko ni berfakta kenapa tak buat aduan? klau betul tuduhan tu berasas kenapa takut masuk mahkamah? bukan ke hakim pun korang boleh ugut? kenapa x buat ? kenapa asyik menyalak jer mcm anjing?

c: Ko igt nik aziz tu jin ke? ko ingat kelantan tu besar bilik air rumah ko ke? boleh tiap2 hari nak melawat semua org. woi bangang... aku yg dok johor ni pun x pernah persoalkan menteri besar korang si ghani laanat tu kenapa x pernah datang kampung aku. Tak pernah pun datang kedai kopi aku tanya aku nak guna duit atau x? Apa punya bodoh la soalan ko ni... biasa la org umno mmg bodoh...

vell paria said...

Persoalan kedua yg ko copy:

Nik Aziz semasa menjadi pembangkang dulu pernah berhujah dengan pihak kerajaan BN di dalam DUN Kelantan dengan berkata “Masalah haram arak dalam Islam ini kerana mabuk. Jadi apabila arak itu diharamkan atas dasar ia memabukkan dan mabuk ini bukan sahaja terkena ke atas orang Islam, bahkan orang yang tidak Islam pun mabuk juga apabila meminumnya, maka sebab itu hukum itu patut disamaratakan.”

Jawapan: Ok... Ini berlaku dalam persidangan DUN, dan terbuka untuk dibahaskan. Siapa saja boleh membahaskannya x kira PAS atau UMNO. Ini bukan hukum yg mesti dijadikan satu kewajipan mutlak. Sebab memang tiada hukum dalam al-quran untuk mewajibkan atau tidak kepada agama lain selain dari islam. Adakah nik aziz sebut ini memang diwajibkan? Tapi sebab ko tu x tau mana satu hukum dan mana satu usul dan pandangan ko pun dok main angguk mcm burung kakak tua jer la.. bangang...!!! Balik sekolah agama dulu...!!! Maksud aku kalau ko ada dalam persidangan tu ko pun boleh berikan pandangan dengan membahaskan isu berkaitan. Inilah gunanya persidangan DUN bongok..!!! bukan datang persidangan pastu bantaikan todo jer mcm puak2 korang.. Yer la kan.. apa la yg ko tahu berkenaan persidangan DUN ni... Sekolah pun bodoh...!!! tu pasal la ko sokong umno... sbb ko tu bodoh...!!!

vell paria said...

Persoalan ketiga yg ko copy:

a: apakah tidak salah dan berdosa Kerajaan Pas mengambil duit haram. Semasa Pas belum berkuasa dulu telah mendakwa bahawa duit kutipan denda kerana berzina adalah duit haram. Apabila Pas menang, maka undang-undang sedemikian masih diteruskan..

b: tempat-tempat maksiat yang diluluskan beroperasi khasnya di bandar Kota Bharu.

Jawapan:

a: Bila aku kata puak ko bebal ko marah.. tp ternyata puak ko ni cetek ilmu agama dan bodoh sombeng... kalau bodoh sombong ok lagi.. tapi ni bodoh sombeng... Ini berkaitan perlaksanaan hukum hudud yang diimpikan oleh PAS. Jadi.. maksud aku kat sini, berlakunya undang2 sekular ni sebab hudud tu tak dapat dilaksanakan bangang...!!!!! faham x puak2 korang yg bangang ni?

Mesti ko nak tanya kan kenapa hudud tak dilaksanakan di kelantan.. ko boleh baca disini>>> "Kenapa Hudud Tak Dilaksanakan Di Kelantan".. tapi sebelum tu ko jangan marah kalau kat situ ada tertulis " UNTUK MANGKUK-MANGKUK UMNO YANG TAK SEKOLAH DAN TAK TAU PERLEMBAGAAN PEGI BALIK SEKOLAH SEPERTI YANG DI SYORKAN OLEH MOHIDEEN YASSIN.. KENAPA KORANG BODOH SANGAT?"

b: Kat kota baru ada disco mcm kat melaka atau negeri2 lain selain dari kelantan ke? Ada rumah pelacuran yang kerajaan beri lesen mcm kat bukit bintang ke? apa yg ko maksudkan tempat2 maksiat yang diluluskan beroperasi?

vell paria said...

Akhir sekali... Aku jawab persoalan puak korang ni dengan hujah aku sendiri. Ko search la kat google kalau ko boleh jumpa kot2 aku ni jenis yg mcm puak2 ko yang hanya pandai copy paste. Macam aku kata kat atas sekali tu tadi. Sebenarnya persoalan yg ko copy paste ni ada 40 kesemuanya. Macam ni jer la.. Aku tahu ko ni budak yg tak cukup umur. tu sebab selain copy paste ko hanya mampu membabisialkan org jer la. Nak keluarkan hujah sendiri memang la ko tak mampu.. sbb penyokong umno ni semuanya jenis benak...

Aku sarankan pada ko.. bukan aku cabar ko.. sbb mmg x guna aku cabar org bodoh.. apa la yg org bodoh ni tahu.. copy paste dan maki hamun pandai la.. ok.. aku sarankan pada ko.. ko carilah ketua cawangan atau ADUN atau menteri atau bik mama atau siapa2 saja la dari puak ko yg ko rasa pandai dan power berhujah.. kita buat satu debat secara terbuka.. live broadcast.. biar rakyat tentukan siapa yg benar. Masa, hari, tarikh, tempat dan tajuk debat, aku bagi puak korang pulun semua.. Asalkan ko nak jer sudah.. Ko jangan bimbang berkenaan finalist dari pihak aku.. aku pasti boleh sediakan.. insyaAllah.

Ini satu cabaran untuk puak korang ni.. ko x rasa malu ke? Berani kerana benar... kalau puak ko tak berani apa maksudnya? Aku tunggu jawapan ko... tapi bukan jawapan hanya dengan maki hamun jer.. ko kena ingat.. bukan org PR jer yang baca blog ni.. tp org umno mcm ko pun selalu masuk... puak ko tak malu ke kalau diaorg x berani sahut cabaran aku?

Aku rasa teruja sangat ni.. aku tunggu komen ko... jangan nanti ko masih jadi mcm budak2 x cukup umur.. masuk blog org hanya pandai maki hamun saja.. ok.. aku tunggu ... wassalam.

Anonymous said...

hahaha...
jawapan yg mantap dari vell paria sbena, syabbas!

lagi satu, jgn la debat tu Nik Aziz vs anjing2 tambatan ke ape ke..
kasi same level laa.. sebab aku x puasati time debat DSAI vs strawberry, lain ditanya lain dijawab, menjawab sampai berbuih2 mulut isi tarak, cari ler sama level... xkan org PHD vs UPSR (bakal dimansuhkan sebab anak2 org ApNo ni bodoh piang, kalu pandai dorang x mansuhkan UPSR n PMR, n kalu ramai rakyat malaysia yg bangang n bodoh, senang la ApNo ni menang PRU akan datang)

yad_element said...

felda ni najib yg pegang..
walaupun pihak lain yg uruskan tp najib tetap yg pegang..

aku da keje ngan felda dsaji and dmart..
dan aku tnye kat org2 sane.. dsaji penat buat ketaring tuk function dorg..jd kuli la kirenye
tp tu bukan citer die..

citer die cani..
aku da keje kat felda dmart.. dan bayaran die adalah rm15 sehari.. keje 8 jam.. berbaloi ke x kalo nk ikut kan ngan kos sare idop skang??
mybe tmpat2 lain berbeza

Anonymous said...

hi..hi..hi.. aku memang tak pandai berdebat ni. tp aku suka tengok orang berdebat. bukan suka tengok orang bergaduh. cuma suka melihat bagaimana hujah dalam sesuatu isu tu je. amacam orang umno. ada yang berani terima pelawaan dari pihak PR tu ke? atau setakat berani buat komen saja tapi tak berani nak bersemuka? hi..hi..hi..hi...

Anonymous said...

sedih aku dengar cerita ko yad.. huhuhu..

cukong said...

uiiihhh!!! best kalau jadi debat nih.. apa lagi umno tak kan tak berani menyahut cabaran dan rintangan? bawak la pemimpin perkatak lu sekali jadi finalist. kot2 dia boleh tolong jawab ke nanti. Kalau selama ni orang umno serta pemimpinnya hanya berkokok di media pengampunya saja, ni dah ada orang nak tawarkan debat secara live. kalau lu rasa lu betul kenapa tak berani pula kan? jangan pula nanti beri alasan-alasan rapuh pula.

Anonymous said...

der,57 tahun merdeka brape kali sgt la apno ni brani trun bdebat? Keje doran mnipu, kalu nak reveal2 kbenaran n keagamaan ni jgn dharapla. Rentikan la bharap, sbab org2 Apno ni xde teloq, tgk pmimpin ttinggi die je sudah, tloq bg bikmama, duk umah maen kucing.

yad_element said...

eh.. x silap aku aku keje tme 2008.. rasenye masih tetap ngan rm15 lg kot.. ta tau skang da naik ke ape..
ape2 pun... elaun guru KAFA insyaAllah akan naik lg bulan 10 ni kepada 1500 sebulan... PR yg naikkan.. nak harapkan kerajaan umno dulu mmg x naik2.. mak aku kate a.. sedih katenye.. skang da ok da..

Anonymous said...

hi..hi..hi..hi.. lorrr.. org ajak debat biar rakyat saksikan siapa yg benar dan siapa yang salah, dia boleh dok main kucing kat umah plak.. hihihi..

Anonymous said...

kah..kah..kah..kah... apno upco umno umngok bongok bik mama!!!!!!!!! kah..kah..kah..kah...

vell paria ngaku bangang said...

berdebat = berkokok,sedangkan pendapat pok nik tak sama ngan harun din,haji hadi ngan pok nik pun lain pendapat,ni nak ajak org berdebat,buat bersembur air liur je,mmg dah jenis puak akal sempit tu je yg tau,debat kedai kopi,takan ada noktahnya,dalam debat takkan ada pihak yg nak mengaku kalah,ikut ko la kawan2ku yg bengap,tak kemana korang ni,tau berkokok je umpama ayam bertelur riuh sekampung,last2 ko jugakla yg dibuat gulai,bukan sembelih tapi jenis ayam gantung wakaka

vell paria said...

oo ni ke jawapan dari puak umno? mana faktanya? xder ke? kan betul macam aku kata. setakat itu sajalah minda kamu?

Berdebat bukan mahukan kemenangan. berdebat dalam bahasa lainnya adalah muzakarah. pihak aku kemukakan fakta pihak ko pun mcm tu jugak. biar rakyat yg menilai. berdebat bukan pertandingan mcm world cup. Berdebat tidak perlu menang dan kalah. berdebat mencari kesinambungan dari sesuatu permasalahan. Betul cetek cara pemikiran ko ni. Ko tak rasa malu ke kalau kawan2 ko dari pihak umno baca komen sebodoh ko ni?

Ko ni belajar agama atau tidak? berlain pendapat bukan bererti bergaduh atau tidak bersefahaman. Ko beribadah mengikut mazhab mana? dalam banyak kes imam hambali, maliki, syafee dan hanafi tidak bersependapat.sedangkan kesemua dari mereka berpandukan al-quran dan hadith yg sama. tetapi mereka mentafsir mengikut keilmuan dan kajian tafsiran mereka masing2. mereka semua tidak pernah pun mengatakan yg lainnya tidak betul. Adakah mereka dikira bergaduh atau bermusuh? Imam2 ni dan kita ni semua bukan rasulullah.. itu sebabnya kita punyai pandangan dan pendapat yg berbeza.

Bro.. kalau ibrahim ali kata lain tapi khairy kata lain mcmana? kalau muyihdin kata lain tapi najib kata lain mcmana? khairy kata A najib kata B apa cerita? vinsetan kata dah najib kata belum apa cerita?

Ko x rasa ke yg diri ko tu umpama tong kosong. bunyi saja bising tapi langsung x berisi. siapa yang berkokok lebih sekarang ni?

Bro.. jika ingin dilihat bijak.. komen tu biar berfakta.. bukan membabi buta seperti babi kena tembak.. habis semua disondolnya.

Anonymous said...

salam tuan blog dan sahabat semua. terima kasih saya ucapkan kepada anda semua terutamanya kepada kedua dua saudara vell paria. seorang kelihatan lebih matang dalam segala hujaj hujah yang diberikan dan seorang sentiasa ingin lari dari tajuk perbincangan. saya tidak pandai politik namun dari apa yang saya lihat saya dapat menemukan jawapan dari kerungsingan saya. mungkin tahun 2012 nanti jika dipanjangkan umur saya akan mula dapat mengundi. Dengan segala pertikaian ini dapatlah saya simpulkan satu keputusan. terima kasih.

Anonymous said...

kah.kah..kah..kah.. bertubi2 si mangkok umno ni kena.. tu la.. org kata ko tu bangang ko x caya.. sekarang jawab laa.. aku pun x pandai nak berdebat jugak.. tp aku pun xpernah masuk blog umno pastu maki hamun.. bila org kemukakan fakta terus jer jadi budusss...!!! wakakakaka... sekarang rasakan penangan serigala berapi ekor sembilan... abukit...!!! mampos ko kat situ...!!! wakakakaka.....

Anonymous said...

eh lupa plak aku.. blog org umno pun bukan boleh komen mcm ni.. maklumlah org x matang yg buat blog.. komen boleh tapi kena tapis dulu.. komen dari fakta yg x boleh dijawab confirm dia x berani keluarkan.. yg kluar semua komen2 yg memuji dia je... wakakakkakaa... woi bangsat umno... boleh x ko tunjukan kat aku ada x blog org umno yg bebas untuk buat komen mcm blog ni? komen then publish.. x perlu di approve dulu oleh tuan punya blog..? Ada x...? wakakakaka... sampai mampos pun mmg xder punya... wakakakakaka... budusss....!!!!!!!!!

Anonymous said...

eh tertinggal 1 lagi.. sorry la bujang terover acting plak aku.. keh..keh..keh..

vell jual minyak urut said...

sebut ibadah,dah cukupke ibadah ko?dah sahihke ko ke syurga,akal belit la ko vell,yg anon tu terlebih2 plak sokong vell,lawakla,camane bleh dia kata tu semua fakta,dasa puak ajaran sesat

Anonymous said...

woi umngok bangang.. ko ni fakta pun x tau ke? ko ni mmg spesis babi kena tembak laa.. tau menyondol jer laa.. kimak luuu

vell paria said...

"vell jual minyak urut said...

sebut ibadah,dah cukupke ibadah ko?dah sahihke ko ke syurga,akal belit la ko vell,yg anon tu terlebih2 plak sokong vell,lawakla,camane bleh dia kata tu semua fakta,dasa puak ajaran sesat"


hahaha... soalan aku tu adalah jawapan dan keterangan dari persoalan yg ko bangkitkan. bukan aku kata aku ni kuat ibadah dan confirm masuk syurga. bukan ke ko yg persoalkannya dulu. Aku ni jawab ko punya komen yg ko copy paste tu je. yg tiba2 ko bangkitkan soal syurga neraka tu kenapa? ko yg beri soalan xkan ko x faham soalan plak? ni apa cerita ko ni dok melalut plak ni.. apa masalah ko sebenarnya ni?

Ok.. segala yg aku katakan tu bukan fakta ke? jadi yg faktanya yg mcmana?

kata org belit? kata org ajaran sesat? yg itu ke namanya fakta? kalau ini yg ko katakan fakta mmg sepatutnya pun ko sokong umno. mmg aku x pernah jumpa org pandai dalam umno ni kecuali pandai menipu mcm pak2 menteri ko tu. yg bodohnya penyokong dia yg mcm ko ni laa.. dok suka jer tiap2 hari kena tipu.

Block minyak kena jual dgn brunai ko suka, tanah tergadai kat singapura ko suka. Judi dihalalkan pun ko suka. negara banyak mengeluarkan minyak tapi minyak terus2 naik harga pun ko suka. negara yg dikatakan bertambah maju tapi barang2 terus naik harga pun ko suka. rosmah isteri perdana menteri x menutup aurat ko suka. anak2 menteri buat pesta maksiat ko suka.. senang cerita ko ni mmg suka umno la.. sebab ko tu mmg jenis manusia bebal yg suka dibangangkan...!!!