Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, July 23, 2011

JAMBATAN SEJENGKAL BERHARGA 7.6 JUTA

بسم الله الرحمن الرحيم



Jambatan Styrofoam Beharga RM 7.6 Juta Yang Fail di Melaka! Ini ialah sebuah jambatan di Melaka yang dibina pada tahun 2008 dan siap dibina setahun kemudian. Mengikut laporan orang ramai yg melalui jembatan tersebut Jambatan Hang Jebat di Jalan Tun Mahathir ini menelan belanja RM 7.6 juta untuk dibina.Walaupun umur jambatan ini tak sampai 2 tahun sudah berlaku keretakan dan kerosakan pada strukturnya. Hiasan batu pada tepi jambatan sudah pecah dan rekahan panjang kelihatan. Paling memalukan dan mengejutkan ialah ada bahagian jambatan dibina dengan mengunakan STYROFOAM.!!!

Note: Jambatan sejengkal berharga RM7.6 juta.. kah kah kah kah.. Beruntung Melaka punya Ketua Menteri yang pandai buat kira-kira.. mungkinkah syarikat kontraktor yang bernama Al-Jofri yang mendapat projek ini? Cuba tanya kontraktor-kontraktor di Melaka Al-Jofri ni syarikat milik siapa.. kah kah kah kah.. kaya la ali ketam..


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

5 comments:

Kak Mahh said...

Hari ini nak ke melaka,nak ajak Abang Mat pi tengok jambatan ini...

Anonymous said...

benda ni pun ko nak wat issue...very funny la bro.....

hambaAllah said...

ni kan duit rakyat..mestilah jd isu! harga barang naik, pemimpin senang-lenang...

tak sekolah said...

Anonymous said...
benda ni pun ko nak wat issue...very funny la bro.....
July 23, 2011 9:54 AM

Ni Anjing dari mana tak mentakedarah tulang lagi ke?.....

Anonymous said...

melampau tul orang MELAKA.... ini memang isu besar.... anjing gerombolan memang tak kesah.... jenis2 child mollaster mana kesah dosa