Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, July 18, 2011

NI KAPIR KE YANG JADI KETUA MENTERI NI?

بسم الله الرحمن الرحيم

Melaka lanjutkan tempoh operasi pusat hiburan

Di sebalik usaha kerajaan negeri Kedah di bawah pimpinan PAS mahu menutup bar, disko dan kelab karaoke pada bulan Ramadan yang akan datang, lain pula yang berlaku di negeri Melaka.

Negeri Melaka di bawah kerajaan BN, baru-baru ini pada mesyuarat Exco telah memutuskan untuk melanjutkan tempoh masa operasi pusat hiburan di negeri itu dari sekitar jam 1 pagi hingga ke 3 pagi.

rustam ali silat group bersih 4Malaysiakini difahamkan, tindakan itu seiring dengan kepesatan pembangunan sektor pelancongan Melaka di samping mendapat permintaan daripada pengusaha pusat hiburan terbabit.

Bagaimanapun Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam ketika ditanya berkata, lanjutan masa hanya boleh dilaksanakan pada hari Jumaat sehingga Ahad.

Manakala, bermula Isnin sehingga Khamis, pusat berkenaan hanya dibenarkan beroperasi sehingga jam 1 atau 2 pagi sahaja.

“Ini adalah atas permintaan pengusaha pusat hiburan dan pelaksanaan ini hanya dibenarkan untuk 15 premis sahaja di Melaka Raya.

“Bagaimanapun, sekiranya mereka ingkar melanjutkan waktu operasi dalam tempoh diberikan, kebenaran itu akan ditarik balik,” katanya.

Ditentang pelbagai pihak

Mohd Ali juga menjelaskan, kerajaan negeri telah pun mendapat maklumbalas daripada pihak polis bahawa keputusan itu tidak akan menjejaskan tahap keselamatan kawasan terlibat.

Sementara itu, keputusan yang dibuat kerajaan negeri Melaka itu ditentang banyak pihak termasuk dari kalangan ahli Umno sendiri.

Pengerusi Biro Agama Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Tangga Batu, Muhammad Ahyad Abdullah yang merasakan keputusan itu mengambarkan keseronokan sesetengah pihak yang berkepentingan.

"Mereka lupa keadaan ini akan membiarkan lebih banyak perkara tidak senonoh berlaku di negeri Melaka. Sudahlah pusat hiburan muncul bagaikan cendawan tumbuh ditambahkan pula tempohnya dilanjutkan hingga ke jam 3 pagi.

"Cukuplah, keruntuhan akhlak yang berlaku kini di kalangan warga muda dan peningkatan kadar jenayah disebabkan pusat hiburan dan keseronokan yang tidak ada batasnya," katanya.

Ketua Pembangkang dari DAP, Goh Leong San berkata, kerajaan negeri sepatutnya mendapat maklum balas dari semua pihak dan bukannya semata-mata meminta pandangan daripada pengusaha pusat hiburan sahaja.

"Tindakan ini menampakkan kerajaan negeri mengenepikan kepentingan rakyat hanya semata-mata mahu mengejar keuntungan tanpa memikirkan kesan daripada tindakan itu," katanya. - mkini

Note: Aku tak heran kalau PAS nak cuba kurangkan maksiat kemudian ditentang oleh puak-puak non muslim yang masih tak faham berkenaan agama islam.. yang aku jadi hairan bila PAS berhadapan dengan non muslim dalam isu agama, umno yang sibuk mengaku muslim dan memperjuangkan agama boleh duduk bersorak pula.. muslim ke macam tu?

Note: Itu kira ok lagi.. Yang ni pula kisah orang umno yg mengaku islam tapi bila ramadhan tiba waktu untuk menjalankan xtvt maksiat ditambah lagi sampai kesubuh.. tu yang aku tanya tu.. ali rustam ni muslim ke kapir? Kah kah kah kah tengok apa kata Goh Leong San dari DAP ni.. kah kah kah kah.. Ali rustam ke GLS ni yang non muslim? kah kah kah kah


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

9 comments:

Anonymous said...

bodoh bin bangang le ni

Zul Fattah said...

haha.. ni bodoh la.. org umngok..

Anonymous said...

AZIZAN IKUT TELUNJUK KAFIR APAMACAM ??????

MENGAKU NAK PEJUANG ISLAM

CIS SERUPA KAFIRLA TU, GUNA AGAMA UNTUK MENANG, TAK MALU

LAIN KALI NAK KATA ORANG TENGOK2 DULU

Anonymous said...

PARTI SESAT ASYIK NAMPAK ORANG SALAH JA

AZIZAN CAKAP BERDEGAR2 LAST2 JILAT DAP, TAKUTTTTTTTTT

JENIS PARTI SESAT MEMANG CELAKA

mdmie said...

Elok jugak, lps pegi pusat hiburan kol 3 pagi sempat la balik solat tahajud, pastu terus sahur. takdela terlepas sahur....bijak betul diorang ni.....

NAJIB TUN RAZAK said...

woi anon umporno babi..

kerajaan pas ikut enakmen negeri kedah..biasalah....macam kelantan dulu..bila mule2 nak tutup kedai nombor ekor..nak had kan kedai jual arak..dapat bantahan dari masyarakat cina..sekarang lihat apa dah jadi setelah 20 tahun..ok je..mule2 memang la ada bantahan...lagi2 umno..tak boleh pakai..bukan nak sokong....sokong sebab nak jaga periuk nasi je boleh la...tengok melaka...pusat hiburan lanjut sampai 3 pagi bulan puasa.....UMNO LAGI BODOH..TAK BOLEH HARAP JAGA ISLAM

rosmah betina sundal said...

Rupa-rupanya langkah kerajaan negeri Kedah untuk menghalang aktiviti maksiat di bulan puasa adalah termaktub dalam enakmen undang-undang negeri Kedah sejak 1997 tetapi tidak pernah dilaksanakan oleh kerajaan UMNO ketika mereka memerintah negeri jelapang padi itu. .. itu yang di sembunyikan oleh UMNO... ha ha ha siapa yang kantoi sekarang...Pusat Hiburan: UMNO Patut Malu
Enekmen Hiburan Dan Tempat-tempat Hiburan 1997 yang mana di dalam dalam Jadual C, muka surat 150 menyatakan dengan jelas syarat am no.8 seperti berikut: Jenis-hiburan yang tersebut di atas tidak boleh diadakan pada bulan Ramadhan atau pada hari Jumaat (iaitu, antara jam 6 petang hari Khamis dan jam 2.30 petang hari Jumaat)kecuali izin bertulis daripada Pihak Berkuasa Negeri diperolehi......

Anonymous said...

Dari dulu lagi mat ketam ni, nak bikin gempar, tapi isunya yang bodoh2 belaka, tapi isu yang baru ni bukan setakad bodoh je tapi jahil.....kesian aku jadi rakyat melaka..

hgkjahkjfh.l said...

Sekurang2nya kerajaan kedah ada jugak usaha menyekat maksiat, tapi kerajaan BN - UMNO macam mana? kenapa nak persalahkan pas saja? UMNO tu bukan islam ke? habis tu kalau dah islam menapa tak jalankan usaha nahi mungkar macam kerajaan kedah?