Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, July 17, 2011

MAKCIK NAK TUMBUK ANWAR IBRAHIM

بسم الله الرحمن الرحيم

Makcik nak tumbuk Anwar Ibrahim..



"Kalau jumpa Anwar, (Datuk Seri Anwar Ibrahim) saya nak tumbuk dia, " kata Kamariya Rejab, 59, yang kecewa majlis perkahwinan anak tunggalnya kurang menerima kehadiran jemputan kononnya kerana Himpunan Aman Bersih 2.0, Sabtu lepas.

Sambil menyalahkan Anwar kerana Himpunan itu, wanita itu membuat laporan polis pada hari kejadian untuk menyaman penganjur himpunan kerana kerugian RM45,000 ekoran kurang tetamu hadir.

Daripada 3,000 tetamu jemputan, hanya 1,000 orang hadir, maka rugi lah..., katanya yang mengadakan kenduri anaknya Rehan Jaharudin, 29, dengan Dzulfikar Mahtar, 29, di Desa Pandan, Kampung Pandan.

"Saya dan suami, Jaharudin Khan, 63, sedih kerana hanya jiran di Desa Pandan yang datang menyebabkan lauk-pauk yang ditempah dari syarikat katerer terkenal dengan kos RM45,000 terpaksa disedekahkan kepada tetamu," katanya yang jelas tidak redha dengan apa yang berlaku.

BERSIH pada hakikatnya telah rencanakan lebih enam bulan lepas. - Tranungkite

Note: Makcik ni keturunan keling kan.. nama suami pun ada khan khan.. nampak sgt la keling.. biasa la keling ni suka buat duit dengan cara membelit.. Makcik jangan lupa kalau dah tak ada anak lagi makcik kawin la sekali lagi bila dah tahu tarikh bila BERSIH 3.0 nanti eh.. kih kih kih kih


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

19 comments:

Anonymous said...

eh eh eh makcik...gua nak tumbuk pusat lu buleh tak makcik?!

Anonymous said...

Rasa nak lempang jer mak cik ni,akai tarok mana hah!!!...ni termasuk dalam
golongan yang apa orang kata...tanaman tak menjadi kerana hujan turun lebatnya,maka mati la pokok tembakau dan ajak Allah nak tetak,,,,

Captain said...

makcik ni nak kawen anak ke atau nak buat duit dgn kenduri kahwin anak.. Dah dpt pahala sedekah kat jiran tu sudah baik..ingatx sikit nikmat Allah bagi.. anak selamat dikahwin. Pahala dapat kerana bersedekah lauk kepada jiran.. sekurangxnya bersyukurlah..

pasulukinta said...

mak cik ni pun, saman le polis, kenapa tak suruh polis bawa tahanan BERSIH ke rumah untuk makan kenduri, pahala dapat, polis jimat duit tak le polis guna dana awam.

Anak Ulu Cheka said...

tak dapat salam kukut tu hehehe

MOBYDICK said...

Aku setuju benar dengan kata-kata captain tu...

anakmuaallaf said...

SEPATUTNYA MAK CIK TU BAWA NASI LAUK PAUK KENDURI PI BUAT KENDURI LAGI SEKALI BAGI POLIS2 TU MAKAN...PASAL POLIS2 TU LAMBAT MAKAN LA YANG DEPA MENGAMUK MACAM SINGA NAMPAK SERIGALA...BUAT KENDURI ANAK PUN NAK JADIKAN PERNIAGAAN JUGA KA...

MOH KEMBARA said...

Salam, alah makcik, lain kali jemput pendemo tu ke rumah...dapat gak pahala.

HB said...

bro mmg kurang ajar gila...
ak xkisah pasal mak cik itu or what ever...
but KHAN itu bukan KELING...
KELING itu biasa guna untuk orang india....
jangan sampai kena maki pula...
lain kali cakap guna otak...
FAHAM?

puteri said...

hahaha apekah lawak yang sedang makcik ni buat>?

Anonymous said...

kau pegi lempang KPN dgn Amar Singh Timb. Ketua Polis KL yang bodek tu. Sebab dia orang le suruh tutup jalan. Perhimpunan hari sabtu(9Julai) pagi rabu(6julai) dah tutup, hari jumaat (8julai) jam 5 petang dah tutup jalan, untuk apa orang balik kerja jam 12.00 baru sampai ke rumah. Memang bangang dan tak ada otak.

JASON KING said...

kenapa lah makcik tak jemput kita org...membazir jer...kikiki

Anonymous said...

cuba lah korang kna kat tmpat makcik tu, tgk ape korang wat..

Anonymous said...

cuba lah korang kna kat tmpat makcik tu, tgk ape korang wat..

Anonymous said...

mok cik eh...kenduri kawen ni bkn nk kaut untng mok cik eh...kita jemput tetamu tuk bersedekah..nk imarahkan majlis...ni mesti niat mokcik dah lain ni...

Anonymous said...

Anom 2.38pm. Kau pn sama bangang. ini semua ketentuan allah. manusia hanya merancang tuhan yang menentukan. sepatutnya makcik ni kena muhasabah diri...mengapa jadi begini????..Punca pendapatan yang diguna untuk buat kenduri darimana??...Datang kerja...balik kerja ikut masa ke tak???

Anonymous said...

makcik tu sengal. dah lama kerajaan bising2 pasal Bersih, dah lama polis berkawal, dah lama TV promo Bersih, dan tu bukan kali pertama berlaku.. takkan tak bleh predict apa bakal tejadi..

sumhow aku stuju gak dia saman polis. Polis bukan main kuar TV hari2 buat roadblock, buat amaran di TV, alih2 belaku gak perhimpunan. Tak ke bangang??? sesia lah bekerja tapi takda kesannya

Embun Pagi said...

HAHAHHAHAHA LUCU BODOH MAKCIK NI..AKU NAK GELAK PON TERSANGKUT2..XTAU NAK GELAK TANG MANA...

zariffzarifah said...

anggap jelah dugaan makcik... makcik bt kenduri dgn jual anak ke? materialistik sungguh... dunia2...