Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, February 1, 2011

PEMIMPIN ISLAM

بسم الله الرحمن الرحيم


President Iran Mahmoud Ahmadinejad hanya menundukkan sedikit badannya menandakan membalas hormat tanpa bersentuhan tangan.


Relax jer muka dia

Macam tak bersalah je..







Islam ajar macam ni la..

Rasulullah SAW bersabda :

عن معقل بن يسار قال : "رسول الله وقال : "إذا كان يحصل على مضروب في الرأس مع واحدة من الأدوات الخاصة بك الخياطة من الحديد لا يزال أفضل له من أن يمس امرأة لا تحل له (في محرامه)." - رواه وفي - طبرني والبيهقي، صحيح

Dari Ma’qil bin Yasaar r.a. katanya, “Rasulullah s.a.w. telah bersabda: “Sesungguhnya jika dicerca kepala salah seorang dari kalian dengan alat jahit dari besi adalah masih lebih baik baginya daripada menyentuh perempuan yang tidak halal baginya (bukan mahramnya).” (HR At-Thabrani & al-Baihaqi, sahih).

WAllahua'alam ....


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

11 comments:

Ragam Dunia said...

nak ketawe ke nak siyes nie..keh3...

solehah said...

salam maaflah saya ketawa terbaha-bahak..dalam satiranya..apa2 hal pun bila islam hanya pada sembahyang,posa,zakat,haji(itupun belum tentu..yg pasti dalam I.C lama)gitulah jadinya..sama2 kita muhasabahkan diri

LovEmoNEy said...

En.Bujang Susah.. tulah yang dikatan kan agama kat IC islam tapi hidup cara yahudi...

cik sue said...

salam.

Terima kasih abg bujang. walau hati ini sakit dgn berita kenaikan harga minyak. walau hati ni pedih pilu, bila sesekali abg buat lawak walaupun tak terbahak-bahak ketawa tersenyum dan terhibur juga dgn posting ni.

Anonymous said...

Wakakakakaka sakit perut aku ketawa wakakakakka

LavenderPurpleMe said...

salam...
ahahaiii~ mmg lawak ah..pndai wat dialog tuh...sy folo awk ;D

Blog 1 Malaysia said...

menarik :-)











Tektik kotor - Beruk-beruk tua nak mampus Sinar Harian mahu membungkus masa depan generasi baru..
http://blog1malaysia.blogspot.com/

fromjarn said...

pemimpin yang mengikut islam..tidak bersalam dengan bukan muhrim..

tq bujang susah..

bnyk info menarik..

Anonymous said...

hahahaah.. lawak gile!

izzafey said...

tq coz artikel ni..mmg lucu dan ada mesej utk disampaikan

Anonymous said...

kah kah kah sakitttt perut wa tgok gambar .....badut,,cis belagak macam ibu pertiwi tapi lagak macam ibu b***....uweekk nk muntah...