Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, February 5, 2011

"AKU DAH BAYAR KAT INSPEKTOR BUKIT PUCUNG"

بسم الله الرحمن الرحيم

Susulan dari email yang diterima dari Alangazizsham berkenaan isterinya yang ditangkap berkesedudukan dengan seorang yang berpangkat dalam UMNO. Artikal terdahulu di SINI

Kepada Blogger,

Berikut saya lampir salinan report polis dan beberapa gambar. Pembetulan, Rosli Alias adalah Timbalan Ketua Cawangan UMNO Pangsa Perdana. Saya sertakan gambar kereta beliau. Hingga kini beliau masih tinggal bersama walaupun telah ditangkap.



Saya kurang arif dengan pangkat Rosli dalam UMNO, kerana kurang terjebak dalam aktiviti UMNO berbanding dengan isteri saya. Saya telah beritahu berkali-kali dengan isteri supaya tumpukan hal ehwal rumahtangga,tetapi tidak pernah di pedulinya, Saya mengakui tersilap pilih jodoh.



Sebenarnya, Rosli suka mencabar Jais, tak tau apa sebabnya. Jadi tanda tanya, sejurus ketika ditangkap, beliau memberi amaran kepada anak perempuan saya 18 tahun,yang beliau telah bayar kepada seorang inspektor di Balai Polis Bukit Puchong. "Aku dah bayar kat inspektor Bukit Puchong". Saya tidak faham apa yang dimadsudkannya.

Bagi tahu pembaca hati hati dengan Pengerusi Rukun tetangga, kerana mereka sepatutnya menjaga ketemteraman awam, tetapi telah rosakkan rumahtangga orang yang telah dibina berpuluh tahun

Siarkan gambar kereta dengan nombor sekali supaya masyarakat boleh memantau.








Alangazizsham - alangazizsham@yahoo.com



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

13 comments:

sal said...

jijik nya perangai....macam binatang. tak takut kena simbah asid ke kat muka atau kat kereta

anak johor kat perak said...

orang umno ni (bukan semua)memang macam haramjadah..macam babi punya perangai...

daripada atas sampai bawah macam siamang...macam beruk nampak perempuan..

banyak ceta tentang skandal ahlinya...mentang mentang banyak duit..

CUMA SATU YANG SI ROSLI SIAL NI BERUNTUNG..TAK BERTEMU DENGAN ORANG YANG SAMSENG MACAM DIA JUGA...KALAU AKU...INSYALLAH PUTUS KEPALA ENGKAU ROSLI BABI...

AKU BAKAR ENGKAU DENGAN FAMILY ENGKAU SEKALI...BERSYUKURLAH ENGKAU KERANA JUMPA SUAMI SI SUNDAL TU YANG PENAKUT...

Anonymous said...

salam
buat anak johor kat perak..ko tau ke cite sebenar? siap nk bakar family orang! macamne kalo orang yang ko maksudkan wat report ..tak pasal2 kena tangkap..ckap jangan sebarang ckap..aku rasa ko salah sorg ahli keluarga c alang bangsat tu..atau ko dh dibayar utk maki hamun orang..ko tau tahu tak c alang tu dh wat maksiat dan berzina sehingga anak haram dia bersepah..kalo ko kata orang beruk macam siamang maknanya ko sama arr mcm dia coz ko pun orang gak! ko sapa nk menghukun orang sedangkan hidup ko belum tentu baik sangat..

Anonymous said...

salam.wat pembaca semua
kalo bab menguntuk umno de je pada pihak lawan...lupa ker pak imam pun wat maksiat..lupa ker korang pak imam pun manusia gak..selagi de insan bergelar manusia selagi tu de masalah...dan tentu ada sebab kenapa pekara ni berlaku...kalo laki dai berpenrangai baik dh tentu pekara ni tak terjadi...si suami sendiri tealah menunjukkan kebodhan dia sendiri...mcmne rumahtangga tu akan bahagia kalo suami mcm setan !

Anonymous said...

salam wat pembaca semua..
saya adalah jiran lama yg tinggal dirumah lama alang azisham...saya memang kenal sangat alang ni!dia ni mmg kaki penipu dan bleh pakai punya orang...masa dia duduk disini tidak pernah sekali dia bermasyarakat ..sombong bodoh kata orang!dia selalu benar tak balik umah.sampai 1 masa bekas isteri dia datang kerumah mengadu anak2 tidak makan lagi..atas keperihatin dan atas dasar perikemanusiaan kami jiran2 sekeliling umahlah adatng membantu..memandangkan ex wife dia seorang peramah pandai bermasyarakat...anak2 pun bagus atas didikan ex wife dia..kalo nk kata dia yang bagus mendidik adalah bohong semata2..dia mmg pandai bercakap tapi semua cakap dia tak boleh guna..ex dia banyak bersabar dengan perangai alang..pernah suatu ketika dulu alang dan kelurga dia merancang makan angin tanpa diketahui ex dia...alang pergi selama 3 hari tanpa meninggalkan wang harian kepada ex wife dia dan anak2..dia seronok2 makan angin dengan family dia..anak2 dan ex dia diabaikan dirumah...mcm tu yang dikatakan bagus..selalu keluar rumah pg balik rumah 23 hari kemudian..ex wife dialah yang membesarkan anak2 menyara anak2 dengan berniaga kecil-kecillan..dia cuma tahu balik rumah tukar pakaian sahaja..sakit pening anak2 tak diambil peduli...handphone ditangan tak pernah lepas ditangan..cakap besar sana sini..
kepada pembaca semua jangan hanya dengar cerita sebelah pihak saje..dengar cerita hal yang sebenarnya bekas isteri dia..

Anonymous said...

salam..saya ingin memberi komen tentang kenyataan yang dikeluarkan oleh alang azisham tentang bekas isterinya..
alang azisham sememangnya seorg individu yang tidak suka bergaul dengan masyarakat..dia selalu menganggap diri dia yang terbaik..pada hakikatnya dia seorang yang tidak mempunyai apa2 kelebihan yang perlu dibanggakan..
dia tidak pernah sama sekali hiraukan rumahtangganya..apa yang dia tahu hanya pulang kerumah tukar pakaian..da hanya akan pulang setelah 2 hari menghilangkan diri...macamnana dalam kenyataan dia telah berkali-kali menasihati bekas isterinya padahal apa yang berlaku dalam rumahtangga dia tak pernah ambil peduli...
pada malam kejadian, tiada sebarang kenyataan yg keluar dari mulut en.rosli..apa yang anak en alang kata adalah dari mulut alang sendiri..kerana dia tahu inspektor bukit puchong adalah kenalan bekas isterinya...
alang sememangnya pandai berlakon dan pandai bohong dalam berkata-kata..cakap banyak tapi satu dari pada kata2nya tak boleh diguna pakai..bila memulakkan sesuatu pekara tanpa didahului bismillah ..
tulah jadinya...bagi dirinya tak perlu menghormati orang tapi orang lain perlu menghormati dia..dia sendiri mengangap dirinya terbaik
untk makluman semua pembaca..
en rosli bukanlah timbalan ketua umno dan bukan pengerusi krt pangsa perdana lagi...ianya tiada kaitan dengan mana pertubuhan atau parti dan sebagainya..
biarpun serendah mana pun pendidikannya jangan dipandang remeh atau rendah...sedangkan pekerjaan alang taklah sehebat mana..
kelulusan dia hanya sekolah menengah dan bersekolah dikg asalnya..adiknya berkerja sebagai cleaner diUniversiti Malaya..tu yang dibangga2kan adakah tinggi taraf dia..
alang cuma belajar DI IKM JASIN dalam jurusan kajisawat motor (mekanik) bkn sebagai pensyarah..tapi tak tahulah kalo dia perasan!
alang pun bknnya bagus sangat cuma pandai berkata-kata bohong...bila dah terdesak alang akan sanggup buat apa walaupun sanggup mengaku bukan islam...dikalangan ahli keluarga dia sendiri suka menunjuk2 dan bercakap besar menunjukkan masing2 hebat dan bagus tapi hakikatnya tak boleh diguna pakai pun...
rasa terkilan pun ada ..bila dia menyatakan rumah yang dibeli dipuchong adalah rumah adeknya sedangkan 1 sen adek dia keluarkan wang...sebaliknya wang dari bekas isterinya dan duit pinjaman dari nenek serta ibu tiri mertuanya..begini sikap seorang yang berfikiran positif dan tidak berpendidikan tinggi..anak2 diracun fikiran setiap hari...diabaikan..sedangkan heboh berkata pada seluruh penduduk puchong bahawa dia boleh menjaga dan mendidik anak tapi apa yang sebenarnya berlaku adalah anak2 dihantar ke kg dan diagih2 kepada emak serta adek bradek dia untuk dijaga..adakah tu yang dikatakan dia bagus dan untuk menjaganya..anak2 serahkan pada abangnya duda anak 5 orang yang tiada mempunyai pekerjaan tetap...sedangkan alang bersenang lenang melayan pelacur dichow kit..dan kepada yang mengaku alang bapa saudara atau kawan dan sebagainya jangan mudah menanguk diair keruh silap2 tindakkan undang2 akan diambil keatas anda kerana bersubahat dalam mengaibkan orang..lupa dalam negara kita ni ada undang2..jangan nak buat undang2 sendiri...
saya yang dimaksudkan adalah salina(bekas isteri alang azisham)

Anonymous said...

pembetulan..
i sen wang dari poket adeknya keluar untuk pembelian rumah kos rendah puchong perdana...bkn rumah teres pun...setakat flat yg usang.

Anonymous said...

adeknya rosli mohamed mengakui rumah dipuchong perdana dalah rumahnya seangkan 1 sen dari duitnya tak pernah keluar pun...kebanyakkan dibantu dari keluarga bekas isteri alang...
dengan ini saya salina bt abd malek bersumpah sekira sesiapa atau mana2 pihak menjual rumah tersebut melainkan untuk anak2nya bersumpah tak akan aman atau selesa mendiami rumah tersebut kerana selama ini rumah tu dijaga dan diamanah kepada saya saya tak akan menghalalkanya dunia dan akhirat...ini bkn ugutan tapi doa orang yang teraniya ats perbuatan alang azisham.

Anonymous said...

pelah punya bodoh punya alang n anak johor kat perak... cakap org gila..x berakal...suka hati je apa nk cakap....

Anonymous said...

salam buat pembaca..saya dh baca keseluruhan cerita ni ..bermula dari alang azisham...kebanyakkan cerita berbeza dari satu halaman ke halaman lain walaupun dalam bloger yang sama...seolah2 alang ada 3 tau 4 orang..cerita yang membuat pembaca keliru yang mana satu benar alang dan kenyataanya..cara alang menyelesaikan masalah sehinggakan pembaca hanya menyalahkan bekas isteri dan pasangannya.
dari apa kenyataan yang diberiakn oleh bekas isteri beliau ternyata ada konflik antara alang dan bekas isterinya..berpunca dari dalam masalah rumahtangga mereka juga terjadilah pekara yang sedemikian.bekas isterinya mungkin mengalami tekanan akibat sikap alang yang sebenarnya curang tapi sikap mendiamkan diri bekas isterinya akhirnya rumahtangga yang dibina selama 20tahun akhirnya runtuh begitu sahaja..alang cuba mengaburi pandangan masyarakat dengan melemparkan segala tuduhan keatas bekas isterinya agar cerita alang yang sebenar tidak diketahui oleh masyarakat.bagaimana mungkin bekas isterinya boleh jadi sebeitu kerana dia soeang yang aktif dalam bermasyarakat.bila kita tak mahu bermasyarakat bermakna kita yang mengalami maslah kerana bila bergaul dan bermasyarakat sedikit sebanyak sikap buruk baik kita kan diketahui...begitu juga dengan alang..bagi dia sekiranya dia bercampur dengan masyarakat bermakna orang akan tahu sikap dia yang sebenarnya...agak kerterlaluan bila alang cuba mengaibkan bekas isterinya..saksi pada sebelum kejadian aa memeberi tahu alang ada datang bertemu dengannya dan cuba memburukkan bekas isterinya didepan beberapa saksi lain...saksi ada cuba menasihati alang namun tidak diendahkannya...kemudian selepas itu alang dengan selambanya datang ketempat kerja bekas isterinya berlakun sealah2 tiada apa yang berlaku sebelum itu..tapi bekas isterinya sudah mengetahui apa yang berlaku...
kes khalwat isterinya dah pun dia sudah di jatuhkan hukuman atas kesalahan dia..justeru itu apakah perlu dihukum lagi kerana masalah individu itu sendiri...

Anonymous said...

salam....kenyataan yang dikeluarkan oleh alang azisham iaitu "aku dh bayar inspektor bukit pucung" adalah kenyataan dari alang sendiri..ejaan pucung dh nampak salah..nampak sangat tak pernah pergi sekolah...setahu saya alang azisham ni adalah orang yang tak pernah bergaul dengan masyarakat setempat..rata2 penghuni disitu hanya mengenali bekas isteri dia dan anak2 sahaja..sehingga ada yang menyangkakan bekas isterinya janda..kerana tidak pernah nampak mereka bersama...dan rosli alias merupakan seorang yang sederhana orangnya ..bergaul dengan masyarakat bukan seperti yang dinyatakan...cuba anda fikirkan kenapa alang azisham atau sekutunya cuba memburukkan rosli alias kerana sesiapa yang mengenali rosli alias akan tahu siapa sebenarnya dia..dan boleh dikatakan ramai yang tahu bahawa alang azisham tidak "mesra" dengan masyarakat setempat..malah dengan ego mengatakan bahawa masyarakat disitu tidak setaraf dengan dia...tapi bila difikirkan dia hanya seorang pemandu teksi sahaja..saya membuat kenyataan ni bukan untuk membela sesiapa ...atau mengentam sesiapa tetapi dilihat terlalu banyak fakta yang tidak berasas yang keluar dengan hanya satu cerita berdasarkan tidak puashati alang azisham pada bekas isterinya sahaja..jadi untuk menutup malu atau kesalahan yang pernah dia lakukan pada bekas isteri dia..apa yang berlaku hanya alang azisham dan bekas isteri yang tahu...tapi ada pihak yang lain pula mengambil kesempatan untuk menokoh tambah cerita...yang besalah tetap salah dana pekara telah berlaku dan mereka perlu menjalani hidup biasa macam orang lain..kenapa perlu diganggu kehidupan mereka..

Anonymous said...

setelah diteliti kenyataan diatas yang individu yang mengaku alang azizsham adalah bukan alang sebenarnya..cuma dia de mendengar cerita alang dan publishkan cite ni yg konon2 beliau adalah alang azizsham...saya menafikan kerana ejaan nama alang diatas adalah salah...kerana saya sendiri tahu nama tau ejaan alang azisham ..so saya tahu siapakan individu tersebut! individu ini adalah anjing yang makan bangkai...so dia mahu org semua jadi mcm dia yang suka makan bangkai...mcm manusia tapi sebenarnya bersifat seperti binatang!

Anonymous said...

KEPADA INDIVIDU YANG BERNAMA ALANG AZISHAM SILA KEMBALIKAN KESEMUA KAD KEAHLIAN KRT PANGSA PERDANA KEPADA PIHAK YANG BEKENAAN..ANDA TIDAK BERHAK MENYIMPANNYA...KESEMUA AHLI SUDAH DIMAKLUMKAN TENTANG KAD BERKENAAN BERADA DITANGAN ANDA...JANGAN MENCURI HAK ORANG..