Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, January 31, 2011

ATOK 85 TAHUN DISAMAN EKOR BAWA MOTOR 500cc

بسم الله الرحمن الرحيم

Warga emas malukan PDRM dan Menteri



"Orang dah kata dah, saman ekor di Malaysia ni tak relevan, banyak kelemahan. Tak nak dengar cakap. Akhirya atok berusia 85 tahun telah memalukan PDRM, Menteri Dalam Negeri dan Kerajaan BN Malaysia. Ada ke atok 85 tahun kena saman ekor bawa motosikal berkuasa besar 500cc. Siapa yang malu sekarang, atau memang tak tahu malu?

Warga emas terkejut kena saman

KANGAR 30 Jan. - Melihatkan keadaannya yang uzur, pasti ramai tidak percaya seorang lelaki warga emas berusia 85 tahun menerima surat saman kerana memandu melebihi had laju.

Bagaimanapun, itulah yang terjadi kepada Bakar Ismail (gambar) dari Kampung Sungai Padang, Simpang Empat, yang menerima surat saman atas kesalahan tersebut.

Lebih mengejutkan, kesalahan itu didakwa dilakukannya ketika menunggang motosikal berkuasa 500cc di Kilometer 6.2 Lebuh Raya Utara Selatan, 30 Julai tahun lalu.

Bakar yang mempunyai lima cicit hairan bagaimana dia boleh menerima saman di kawasan yang dia sendiri tidak tahu selok-beloknya.

"Surat saman itu tertera nombor pendaftaran motosikal pak cik iaitu PV 738 kerana memecut lebih daripada had laju dibenarkan iaitu 98 kilometer sejam (kmj) berbanding had laju sepatutnya, 80 kmj.

"Pak cik mana ada motosikal 500cc, yang pak cik ada hanyalah Honda C70, tersadai dalam bangsal sejak tahun lalu," katanya kepada pemberita di rumahnya di sini.

Bakar turut pelik kerana walaupun nombor pendaftaran motosikal tertera sama dengan motosikal Honda C70 miliknya namun kapasiti enjinnya adalah berbeza.

"Motosikal pak cik itu telah berusia lebih 35 tahun, mana mampu pecut dan kalau diikutkan motosikal itu tidak boleh pergi jauh sekadar pekan Simpang Empat sahaja.

"Lagipun motosikal itu tiada cukai jalan, sudah lama pak cik tidak perbaharui cukai jalannya," katanya yang telah membeli motosikal terpakai itu pada 4 September 1979 dengan harga RM1,200.

Katanya, walaupun pernah sampai ke Kuala Lumpur namun dia tidak tahu selok-belok jalan di ibu negara apatah lagi lebuh raya berkenaan.

Tambahnya, surat saman yang dikeluarkan oleh pihak polis di Kuala Lumpur itu dikirim ke rumahnya pada Disember lalu.

"Berdasarkan saman itu, ia dikeluarkan anggota polis peronda pukul 1.53 tengah hari dengan kompaun RM300 dan tawaran kompaun RM150," katanya.

Anak Bakar, Mohd. Nor, 47, berkata, dia telah merujuk perkara itu ke Balai Polis Trafik Kangar dan diminta menulis surat kepada pihak bertanggungjawab di Kuala Lumpur untuk penjelasan. - Utusan

Note: Kera jaan peduli apa.. ini diantara beribu kes lain yang tak keluar dalam media.. yang jenis malas nak kecoh-kecoh dan bayar saja saman.. kah..kah..kah..kah..

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

70 comments:

Finaz said...

hmmm... macam-macam hal M'sia ku ini :(

zurena said...

saman ekor ni mmg x relevan.... boleh ke terima akal selalu check saman x pernah ada... tup2 awal dis. 2010 ada 5 saman pada tahun 2002...boleh percaya ke? Malas nak cakap byk bayar aje saman dgn hati yg x ikhlas....

Anonymous said...

Lawa motor 500cc pakcik tu.
Kihkihkih...

Adylia Qarissa said...

kenapa msia x saman kete s'pore yg bwk cam pelisit..or black list kete dorg jgn bg msk msia?? adakah msia bermurah ati or terlalu baik hati kt org luar?? :) jom fikirkan

Embun Pagi said...

entah2 aku pon ada saman!! ahaha..bukan leh tentu sgt ni klu da jd mcmni..jum la rmai2 cek..

Faezah Hannah Al Baj said...

hurm..rasa tertipu plak..sb pnh kena saman ekOR.. :/

rakyat.org said...

padan muka kita kena tpu

Cikli said...

jaga-jaga atok,
nanti dapat saman takde roadtax pula.

bujuk power said...

laknat punya BN....

Anonymous said...

xanax online xanax side effects high blood pressure - generic xanax 2mg

Anonymous said...

generic xanax xanax side effects list - xanax effects bodybuilding

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol zolpidem interaction - tramadol used get high

Anonymous said...

generic xanax generic for xanax what does it look like - alprazolam 0.5 mg tab

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl pregnancy - tramadol 50mg injection

Anonymous said...

generic xanax xanax generic 029 - withdrawal side effects xanax xr

Anonymous said...

tramadol 50 mg buy cheap tramadol online usa - cheap tramadol for sale

Anonymous said...

xanax online what does xanax and alcohol do to the body - xanax recreational use

Anonymous said...

buy tramadol cash on delivery tramadol for dogs incontinence - best buy tramadol

Anonymous said...

xanax online xanax 3mg - generic xanax round white

Anonymous said...

buy xanax online no prescription cheap xanax side effects of stopping - drug interactions with celexa and xanax

Anonymous said...

buy tramadol online no prescription buy tramadol with echeck - tramadol buy online no prescription

Anonymous said...

buy tramadol online can buy tramadol online legally - tramadol 50 mg uses side effects

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg soma 350 mg get you high - buy carisoprodol cod

Anonymous said...

xanax online buy xanax online from u.k - xanax bars cost

Anonymous said...

generic xanax xanax recreational dose - xanax online no prescription

Anonymous said...

generic xanax long does xanax high take kick - generic xanax pill markings

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol class of drug - carisoprodol 5 panel drug test

Anonymous said...

buy cialis online cialis 5 mg price - cialis mechanism of action

Anonymous said...

cialis online buy cialis au - how to buy cialis online in australia

Anonymous said...

alprazolam drug xanax online ireland - xanax dosage not working

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online bluelight - buy tramadol online usa cheap

Anonymous said...

cialis online cialis questions - cialis online from usa

Anonymous said...

buy xanax online xanax drug action - xanax withdrawal 1 mg daily

Anonymous said...

buy xanax online no prescription clindamycin drug interactions xanax - xanax withdrawal 1mg/day

Anonymous said...

cialis 10mg buy cialis pay with paypal - cheap cialis in nz

Anonymous said...

xanax online what will 1mg xanax do - xanax bars yellow r039

Anonymous said...

buy cialis online cialis online usa paypal - online apotheke cialis 20mg

Anonymous said...

xanax online xanax dosage elderly - generic xanax xr 3 mg

Anonymous said...

cialis online cialis and viagra - buy cialis at boots

Anonymous said...

buy tramadol ultram tramadol overdose - tramadol liver damage

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#62431 buy tramadol online no prescription mastercard - tramadol 50mg tablets price

Anonymous said...

tramadol online tramadol 100mg safe - tramadol overdose cats

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#96430 tramadol 50mg t7 - order tramadol online safely

Anonymous said...

buy tramadol tramadol withdrawal 2012 - tramadol ultram medication

Anonymous said...

tramadol cheap can you buy tramadol in usa - tramadol for dogs pain

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#30807 buy tramadol cod overnight delivery - tramadol repeat order

Anonymous said...

http://blog.dawn.com/dblog/buy/#side-effects tramadol 50 mg half life - tramadol hcl recreational use

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 50 mg kaps - tramadol hcl versus hydrocodone

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol free shipping - buy tramadol overnight no prescription

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#50897 buy tramadol online cheap - tramadol 100mg seizure

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#30896 tramadol ultram recreational - taking 100mg tramadol

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#63102 buy tramadol online no prescription - buy tramadol online australia no prescription

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#97734 tramadol withdrawal timeline - tramadol 50mg zydol

Anonymous said...

buy tramadol tramadol klonopin - tramadol dosage to get high

Anonymous said...

http://blog.dawn.com/dblog/buy/#blog tramadol 50 mg narcotic - buy tramadol online overnight fedex

Anonymous said...

buy tramadol for dogs buy tramadol overnight saturday delivery - 100mg of tramadol erowid

Anonymous said...

http://blog.dawn.com/dblog/buy/#34852 tramadol hcl an 627 - tramadol xr

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#73892 buy generic tramadol online - tramadol buy usa

Anonymous said...

tramadol 50mg tramadol dosage large dogs - tramadol 60 mg

Anonymous said...

ways to buy ativan online generic for ativan lorazepam - ativan withdrawal and heart palpitations

Anonymous said...

buy lorazepam ativan dosage valium - buy lorazepam bulk

Anonymous said...

ways to buy ativan online ativan blood pressure - ativan online

Anonymous said...

buy xanax online generic xanax pill markings - xanax 5mg effects

Anonymous said...

http://staam.org/#37708 tramadol online no prescription usa - tramadol hcl acet

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol y alcohol - tramadol hcl compared to percocet

Anonymous said...

order tramadol online without prescription buy tramadol online eu - tramadol ultram addiction

Anonymous said...

buy xanax online xanax online no prescription - xanax get you high

Anonymous said...

http://staam.org/#74560 can tramadol overdose fatal - tramadol dosage 100mg

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#82165 xanax for dogs separation anxiety - cheap xanax 2mg

Anonymous said...

buy xanax online buy xanax online legally cheap - buy xanax no prescription