Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, January 3, 2011

KARAM SINGH WALIA MABUK DAN HAMPIR DIBELASAH

بسم الله الرحمن الرحيم



Siapa yang tak kenal dengan Karam Singh Walia..? Wartawan "TV3 suku" yang ditugaskan untuk mencari serta membongkar isu kemiskinan di negeri yang diperintah oleh PR seperti di Kelantan. Tapi tak pernah langsung membongkar kemiskinan rakyat yang diperintah oleh kerajaan BN seperti di negeri Johor, Melaka dan lain-lain yang hakikatnya jauh lebih miskin.

Ceritanya... Ketidakpuashatian (dalam video diatas) timbul bila si Karam ni dah mabuk. Dia telah meracau mengatakan yang orang Melayu juga adalah kaum pendatang. (Memang betul pun apa yang dikatakan tu sebenarnya.. Kah..kah..kah..kah ..). Seperti juga macam kes pembantu peribadi Najib mengatakan orang cina datang ke Tanah Melayu sebagai pelacur dan orang india sebagai hamba. Yang buatkan orang melayu kat kedai tu marah sebab dah la dia kata Melayu ni pendatang, siap kata melayu ni sakai dan lancau.... kah..kah..kah..kah.. Lantak korang laa..

p/s: Aku akan tersenyum gembira kalau ada orang kata aku ni orang asli... Dah tentu orang yang kata aku tu mesti orang tiruan... Kah..kah..kah..kah...



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

69 comments:

9W2URY said...

Betulah seperti yang kita tahu, ARAK(mabuk) punca banyak masalah dan keruntuhan moral.

Sang Ratu said...

saya nk muslimah asli .. InsyaALLAH.. ngee~

mamawana said...

Saya tak kesah jadi bangsa apa... benggali ka...arab ker...Melayu ka...india ka....asli apa ka...omputih ka...yg penting hidup mati diredhai oleh NYA. Kulit hitam golap cam Bilal Bin Rabbah ka...

belalang said...

Org melayu/islam terkadang menunjukkan contoh yg buruk apalagi bukan melayu/bukan islam lebih banyak buruk dari baiknya.

tetapi ada juga org melayu/islam kononnya atas sifat dakwah sanggup tahan dada membela yg dah terang tak payah bersuluh membenci islam.

Sayang pada yg cinta, merajuk pada yg kasih! walaupun ada dikalangan kita tak sehaluan ideologi tapi kita sangat kasih sesama sendiri kerana bersaudara seagama.

marah org melayu/islam terkadang keterlaluan habis kain sesama sendiri disingkap.. sudahnya keling mabuk tu juga yg membahasakan org melayu/islam.. "SEPERTI MENEPUK AIR DIDULANG...."
karam singh walia TV(3/4) untuk melayu tak tahu malu..

ijoks2009 said...

Salam,kalau ada istilah orang asli,sepatutnya ada juga Istilah kerajaan asli -kerajaan tiruan.
Kerajaan asli ialah kerajaan yang ditubuhkan atas sikongan rakyat.
Kerajaan tiruan pula ditubuhkan dengan tipu muslihat,
kah kah kah

Anonymous said...

nape jadi camni???
sobabnye apno/Be End yg racist dah mendidik rakyat jadi camni... hahahahahhaah

donk said...

ingat le orang melayu semua...bangsa kita langsung tak di hormati oleh orang lain...

salah siapa ya...

terang terang orang boleh kutuk kita..maki hamun kita..jatuhkan maruah kita...

yang sepatutnya membela cuma gelak sakan...

orang kita tak mabuk pun cakap yang bukan bukan..mencarut yang bukan bukan..jangan marah jika orang mabuk yang buat begitu...nama pun mabuk...

yang melayu perangai macam orang mabuk nape diam...yang mengaku islam tapi perangai bukan islam nape diam...

kita kena ubah diri dulu..perbaiki diri baru orang hormat...ukan orang takut..kita perlu penghormatan...tapi kalau kita sendiri tak hormatkan diri sendiri macamana orang lain bangsa lain nak hormatkan kita...

ireneTEH said...

mabuk.... itu adalah alasan yang terbaik untuk membebaskan diri. Bunuh, sebab mabuk, rompak, sebab mabuk, rogol, sebab mabuk, mencuri, sebab mabuk dan macam2 lagi sebab mabuk.

anis said...

karam singh waria kan dapat anugerah maal hijrah...aku muslim pun tak layak dapat.tentu dia ni hebat ea.

Anonymous said...

Melayu bukan berasal dari Malaysia..memang la betul dari segi teknikal..tapi menyakitkan hati...tambah pulak kalau diucap dengan nada sinis.

Ini kerana Malaysia hanya wujud pada tahun 1963...sedangkan sejarah orang Melayu bolehlah dikaitkan dengan Kerajaan SriVijaya...sila baca balik sejarah wilayah kedaulatan kerajaan ini.
Malah sebelum Kerajaan SriVijaya ini..telah wujud banyak kerajaan Melayu lainnya yang jauh lebh awal seperti Kedah Tua dan Langkasuka.

Kalau susah sangat...cakap je manusia bukan berasal dari planet Bumi.

Anonymous said...

buy cialis online generic cialis 5mg - cialis 36 hr

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 100mg buy online - tramadol euphoria

Anonymous said...

cheap generic xanax buy xanax no prescription from canada - buy xanax online reviews

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 200 - tramadol overdose in children

Anonymous said...

xanax online xanax withdrawal after one dose - buy xanax online overseas

Anonymous said...

buy tramadol online where to buy tramadol online usa - dangers tramadol addiction

Anonymous said...

xanax online buy xanax online from mexico - xanax dosage length

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol dosage small dogs - tramadol online

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol dosage canine - tramadol yahoo answers

Anonymous said...

generic xanax cheap xanax bars - xanax 2 mg street value

Anonymous said...

buy xanax 1mg non-prescription xanax online - buy xanax bars with no prescription

Anonymous said...

cheap tramadol online tramadol for dogs contraindications - tramadol for dogs vs people

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol hcl 50mg - buy tramadol london

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg ketamine carisoprodol - buy carisoprodol online no prescription

Anonymous said...

generic xanax what is xanax for anxiety - xanax drug doses

Anonymous said...

buy tramadol online why can you buy tramadol online - need to purchase tramadol

Anonymous said...

cheap tramadol no prescription tramadol addiction buprenorphine - tramadol 50mg over counter

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol for dogs taken by humans - order tramadol 100mg

Anonymous said...

cialis online cialis daily nz - generic cialis daily use

Anonymous said...

where to buy xanax online half 1mg xanax - xanax side effects and weight gain

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl narcotic - tramadol hcl nih

Anonymous said...

cialis online buy legit cialis online - 36 hour cialis online

Anonymous said...

buy cialis online buy cialis online from us - cialis price.net

Anonymous said...

xanax online xanax without doctors prescription - xanax overdose causing death

Anonymous said...

buy cialis online cheap cialis one day - buy cialis online in usa

Anonymous said...

xanax online xanax high feel - xanax 1 mg extended release

Anonymous said...

buy tramadol cheap online can you buy tramadol over counter usa - tramadol for dogs 50 mg

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online overnight fedex - tramadol 50mg tablets side effects

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online by cod - tramadol hcl 225 mg

Anonymous said...

buy tramadol online buy cheap tramadol usa - tramadol dosage levels

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol withdrawal vs. suboxone withdrawal - tramadol 50mg 93

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 50mg n024 - tramadol gabapentin

Anonymous said...

order tramadol online buy tramadol online usa - tramadol-no-prescription

Anonymous said...

tramadol online tramadol 50 mg dosage - buy tramadol online from usa

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#51602 is buying tramadol online illegal - tramadol dosage labrador retriever

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol buy tramadol next day delivery - tramadol overdose death

Anonymous said...

buy tramadol order tramadol health solutions network - can you buy tramadol in the usa

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#30694 can tramadol hcl 50 mg be cut in half - tramadol dosage osteoarthritis

Anonymous said...

tramadol online overdose amount of tramadol - tramadol hcl 50 mg for dogs

Anonymous said...

buy tramadol tramadol hcl contents - tramadol 50 mg how many get high

Anonymous said...

buy tramadol with paypal tramadol bioavailability - tramadol hydrochloride 50mg for dogs

Anonymous said...

buy tramadol tramadol hydrochloride 50 mg get high - can you buy tramadol in usa

Anonymous said...

ways to buy ativan online can an overdose of ativan kill you - ativan kidney damage

Anonymous said...

buy ativan online 2mg ativan high - ativan given alcohol withdrawal

Anonymous said...

http://reidmoody.com/#36921 ativan 2 mg/ml - lorazepam ratiopharm 1mg wirkung

Anonymous said...

buy xanax online xanax dosage forms - 1mg lorazepam vs 1mg xanax

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl 50 mg vs oxycodone - tramadol hcl what does it do

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg capsules - tramadol 50mg or 100mg

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online no prescription usa - tramadol 100 mg withdrawal

Anonymous said...

buy tramadol online can you order tramadol online - tramadol 50mg an 627

Anonymous said...

http://staam.org/#41652 tramadol 50mg much acetaminophen - tramadol grapefruit

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online mastercard overnight - order tramadol cod overnight delivery

Anonymous said...

buy xanax online xanax 1mg tab - buy brand name xanax online

Anonymous said...

buy xanax online xanax pills order - generic xanax orange round

Anonymous said...

buy xanax online what is xanax bars - xanax withdrawal alcohol

Anonymous said...

http://bayshorechryslerjeep.com/#3880 xanax side effects pain - generic xanax qualitest

Anonymous said...

buy xanax online better high xanax klonopin - buy xanax drugs online

Anonymous said...

[url=http://is.gd/x6CRqq][img]http://stomsk.ru/pics/spymobile.ol1[/img][/url]
[url=http://archive.org/details/ineqonar/] Cell Phone Spy Free Download Software [/url] [url=http://itsateenworldrpsite.webs.com/apps/profile/109034678/]Spy Kids Girl Name [/url] [url=http://archive.org/details/atmirealse/] Sms Spy Application Android [/url] [url=http://elitepokewifi.webs.com/apps/profile/109034678/]Spybubble Application Download [/url] [url=http://archive.org/details/lielukobout/]Phone Tracker For Iphone[/url] http://stp-hq.webs.com/apps/profile/109034678/ mobile phone tapping equipment uk mobile spy logs login how to track a cell phone using only the number spy for cell phones programs
Text Message Spy Software Android
Call Spy For Blackberry
Spy Cam Android Phones
http://pearlstreet.ca/together2010/about-our-guest-speaker/ http://www.senyokai.jp/modules/newbb/newtopic.php?forum=4%3Cbr http://www.iins.info/77419.html iphone spyware without access phone spy kids 4 full movie youtube iphone ios 5 spy software spy sms messages free
[url=http://archive.org/details/ininkari/]Phone Tracking Software For Pc Free[/url] [url=http://archive.org/details/vermutinur/] Watch Himym Online Season 8 [/url] [url=http://uval.webs.com/apps/profile/109034678/]Phone Surveillance Canada [/url] http://luupolissoc.webs.com/apps/profile/109034678/ cell spyware detection watch spy kids 2 putlocker spy sms nokia 5800

Anonymous said...

http://www.achildsplace.org/banners/tramadolonline/#5014 order tramadol overnight - buy tramadol medication