Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, October 30, 2010

TUNGGU BAPAK GUA MATI DULU

بسم الله الرحمن الرحيم


"Lu... tunggu ayah saya meninggal dunia dulu...."

Cerita nih...gua dapat dari member2 dari utara, gua tak tau kebenarannya... tapi boleh la buat santai jiwa...



Kisahnya...., baru-baru ini Lim Guan Eng (KM Penang) turun padang bertemu rakyat. Dalam ucapannya, dia kata dia nak jadi macam khalifah Umar Abdul Aziz.

Seorang AJK Dewan Ulama' yang turut hadir berkata (dalam hati), "Paklong ni dia hanya pandai sebut Umar Abd Aziz. Dia bukan tau siapa dia Umar sebenarnya. Dia pakai sebut ja kot..."

Dan sepanjang ucapannya itu dia hanya bercerita kisah kehebatan Umar Abd Aziz. Umar tak ambil duit rakyat. Umar pulang balik peruntukan kerajaan kepada dia. Umar padam lampu kerajaan kerana anak dia datang nak tanya urusan peribadi. Umar itu dan Umar ini serta berbagai2 lagi akan kehebatan Saidina Umar Abd Aziz..


Beliau juga berkata, sejak sekian lama..., Umar Abd Aziz menjadi idolanya. Beliau juga berazam nak jadi pemimpin macam Umar. "Kini saya sudah jadi Ketua Menteri dan saya berazam akan mengotakan janji saya untuk menjadi Umar Abd Aziz."

Buat pengetahuan lu orang semua, Guan Eng tak duduk di rumah rasmi Ketua Menteri dan dia tak ada rumah sendiri. Dia menumpang di rumah bapanya. Bila Mohd Sabu tanya kenapa tak duduk rumah rasmi kerajaan, dia kata untuk masuk rumah tu..., banyak perlukan duit, nak kena renovate saja kosnya RM 300,000.00

Saya tak rela duit rakyat dibazirkan untuk kediaman seorang ketua menteri.... perghhhh.. punya la bagus mentaliti dia.., tak macam mentaliti Najib Razak, nak renovate mahligai PM saja RM65juta... tak termasuk rumah TPM lagi tu... dan untuk gua berbaik sangka, gua hanya anggap berkemungkinan itu duit pusaka mak bapak dia kot.... ikutsuka dia la nak belanja apa pun... apa ada hal... hahahaha...

Berbalik semula kapada kisah tadi... dalam sesi soal jawab, ada seorang hadirin tanya: Mana tuan tahu kisah Umar Abd Aziz ni. Orang Islam pun ramai yang tak tahu....???

Guan Eng jawab, dulu semasa saya dipenjara, antara orang yang kerap mengunjungi saya ialah Dato' Fadhil Noor (Al Marhum Presiden PAS). Dan dialah yang membekalkan kepada saya buku2 berkaitan Islam, termasuk satu buku tentang Umar Abd Aziz. Bermula dari situ saya kenal tokoh Islam yang hebat ini....

Jika itu jawapannya, bagaimana pula dengan kita yang mengaku sebagai orang Islam??? Lu fikirlah sendiri.... hahahaha.....

Dalam kisah yang lain pula, Mat Sabu kata, "Awak boleh jadi macam Umar Abd Aziz, tapi awak ada satu kekurangan. Umar beragama Islam. awak masih belum Islam."

Guan Eng dengan selamba derrrkk menjawab, " Lu... tunggu ayah saya meninggal dunia dulu...."

Tetapi...., kalaulah ikhlas niatnya itu, gua doakan dan marilah kita semua mendoakan supaya makbul akan niat & hajatnya itu. Dan kalau betullah si Guan Eng ni masuk Islam...., Karpal Singh pasti kena sawan.... hahahaha....

Wallahualam..... ISA



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

8 comments:

CUPING MERAH said...

semoga diberikan hidayah untuknya..

ibuintan said...

tapi seeloknya biarlah anak dan bapak juga sama2 masuk Islam..

semoga mereka dapat hidayah

Ummi Humaira said...

Assalamualaikum...

ameen ,ameen,ameen...

semoga dia mendapat hidayah nur Islam .

green said...

amin..

puteri said...

Ya Allah.. berikan lah dia hidayah dan taufikMu
♥♥♥ Entry Puteri Terkini:
"I'm scared"

donk said...

salam
semuga Allah memberikan taufik dan hidayah untuk ketua menteri ini..

MOH KEMBARA said...

Salam,
Amiiin...kalau ramai yg memohon perkara yg baik InsyaAllah...

AL-BIRRU ENTERPRISE said...

AAAmiiiinnn insyallah...