Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, October 26, 2010

AIR KENCING NAJIB BOLEH DI BUAT UBAT?

بسم الله الرحمن الرحيم


Seorang pekerja penternakan unta menunjukkan air kencing unta yang akan dijualnya. Air kencing unta sekitar 250ml dijual dengan harga 100 riyal atau sekitar RM82.

Selain susu dan dagingnya, kini air kencing unta banyak dicari orang. Katanya air kencing unta boleh dijadikan ubat pelbagai jenis penyakit. Air kencing yang ada khasiat ialah air kencing dari unta Badwi yang dipanggil Najeeb . - www.ek-ele



Note: Kah..kah..kah..kah.. jangan ada orang-orang yang fanatik umno tadah air kencing najib sudah... kah..kah..kah..kah...


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

85 comments:

donk said...

air kencing najis tu dua kali najis dah...
baik ambil air kencing si first witch tu..lagi hancing..kala golden lagi..
tapi payah nak ambil sebab bersepah..
ialah lubang dah dua kapal selam masuk dah...
silap silap lebih..

tuyuk said...

hahahahaha.. umno ƒan amcm? ada brani?

Anonymous said...

Astaghfirullah Al-Azhim..Astaghfirullah Al-Azhim..Astaghfirullah Al-Azhim..

maaf lah, kalau saya tanya, kamu org islam ke? kalau islam, gunala ayat2 bersopan sikit dlm menulis blog, saya bukan bercakap pasal politik, cuma perkataan yang kamu guna ini tidak melambangkan islam.

Astaghfirullah Al-Azhim.

BUJANG SUSAH said...

Assalamualaikum anonimous..

terima kasih kerana komen dan teguran dari sahabat..

cuma nak tanya mana satu perkataan yang tidak melambangkan islam itu?

Anonymous said...

air kencing unta adalah satu2 nye air kencing yg tidak digolongkan dalam ketegori najis dalam islam..

Anonymous said...

maaf penulis- anatara ayat2 yang u keluarkan,1-Air kencing yang ada khasiat ialah air kencing dari unta Badwi yang dipanggil Najeeb 2-MUNGKIN DIA NI YANG ALLAH MAKSUDKAN SEBAGAI ANJING DALAM SURAH AL-AARAAF 3-AIR KENCING NAJIB BOLEH DI BUAT UBAT? 4-jangan ada orang-orang yang fanatik umno tadah air kencing najib sudah. belum cukup? kalau nak berdakwah gunala ayat2 yang bersopan,setahu saya islam melarang kita mengata sesama manusia baik islam mahupun kafir.

Astaghfirullah Al-Azhim, semoga tuan punya blog menyedarinya.

eita said...

assalamualaikum.....
boleh ke?
bukan ke dalam air kencing tu banyak kotoran.....
singgah sini...lama tak jenguk...

Anonymous said...

haha.. Anon 4.24,↲Ayat2 tu sy tlg jwbkan. 1)nama unta tu najeeb. 2)MUNGKIN 3) ? 4)JANGAN. Sila baca sekali lg n highlight kan apa pkataan/simbol di atas. Apara.. Mungkin ko ni puak2 apno yg tlalu mudah dtipu. Malu wa der.. Last skali ayat DER.. tanye bs ape itu DER.. Kuikui..

Anonymous said...

anon, 4.24 kalu nk pnerangan lebih lanjut nanti lewat sket sy trangkan. Sbab on9 gune fon,susah nak menaip. Harap awk fahami stiap pkataan yg telah sy nyatakan. Jgn lupe ek,tanye BS ape makne der, sbab org apno ni xtau ape makne DER,n mereka2 ni x bijak bfikir. Lol. Tq

BUJANG SUSAH said...

Yang pertama: "Air kencing yang ada khasiat ialah air kencing dari unta Badwi yang dipanggil Najeeb"

.. maaflah jika anda tak berapa seronok.. mungkin kita sama-sama tak pandai.. saya pun begitu juga.. mari kita renungkan bersama ayat dibawah..

[i]Anas bin Malik radiallahu 'anhu berkata:

Cuaca Madinah tidak sesuai untuk beberapa org, maka Nabi sallallahu'alaihi wassalam menyuruh mereka mengikut pengembala untanya dan untuk mereka minum susu dan kencing unta tersebut. Maka mereka mengikut pengembala itu dan minum susu serta kencing unta sehingga menjadi sihat semula badan mereka"[/i]

Ni jawapan dari website al-ahkam

Hadith minum kencing unta riwayat Anas merupakan hadith sahih (al-Bukhari #2855, Muslim #1671) yang mengisahkan terdapat beberapa orang yang datang ke Madinah dan mereka sakit, lalu Nabi menyuruh mereka minum susu dan kencing unta, dan akhirnya mereka pun sihat.

Ibn Qayyim memetik kata-kata Ibn Sina (pengarang Kitab al-Qanuun) : Kencing yang ada khasiat ialah kecing dari unta Badui yang dipanggil Najeeb. [Zaad al-Ma'aad, 4/47-48].

wallahualam.


Yang ke 2 : "MUNGKIN DIA NI YANG ALLAH MAKSUDKAN SEBAGAI ANJING DALAM SURAH AL-AARAAF"

Adakah tuduhan disitu ? apakah maksud dari perkataan "MUNGKIN" ? dan jika perkataan "ANJING" yang dikira tidak sopan, adakah bermakna Allah itu tidak sopan kerana ayat itu diambil dalam kalam Allah.

“Dan bacakanlah kepada mereka (wahai Muhammad), khabar berita seorang yang kami beri kepadanya (pengetahuan mengenai) ayat-ayat (Kitab) Kami, kemudian dia menjadikan dirinya terkeluar dari mematuhinya, lalu dia diikuti oleh Syaitan (dengan godaannya), maka menjadilah dia dari orang-orang yang sesat. Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan pangkatnya dengan (sebab mengamalkan) ayat-ayat itu. Tetapi dia bermati-mati cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; maka bandingannya adalah seperti anjing, jika engkau menghalaunya: Dia menghulurkan lidahnya termengah-mengah dan jika engkau membiarkannya: Dia juga menghulurkan lidahnya termengah-mengah. Demikianlah bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Maka ceritakanlah kisah-kisah itu supaya mereka berfikir. Amatlah buruknya bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami dan mereka pula berlaku zalim kepada diri mereka sendiri.”
(Surah al-‘Aaraaf 7 : 175-177).

Yang ke 3 : "AIR KENCING NAJIB BOLEH DI BUAT UBAT ?"

Itu adalah satu tajuk . sudah menjadi lumrah tajuk bertujuan menarik pandangan pembaca. Adakah perkataan yang mengatakan air kencing najib tun razak? apa bezanya dari sudut bunyi najeeb dan najib ? mengapa mesti terasa? seterusnya berkenaan air kencing najeeb/najib boleh dibuat ubat, anda boleh rujuk pada jawapan yg pertama tadi.

Yang ke 4 : " jangan ada orang-orang yang fanatik umno tadah air kencing najib sudah."

Adakah perkataan itu bermaksud semua orang yang fanatik umno memang menadah air kencing najib? Kenapa dengan perkataan itu? Kata-kata diatas bermaksud menyatakan teguran dalam kiasan. ada tersurat dan tersirat. mungkin tidak perlu belajar sestera untuk memahaminya. adakah anda seorang yang fanatik umno?

Jadi salahnya dimana?

wallahualam.

Anonymous said...

hehehe...baru nak menerangkan dah BS abes bagi penerangan, kalu x terang gak hati tu xtau ler...
tapi anon 4:24 x tanye soalan pada BS mengenai DER...
kuikiukuikiukikuii...

Anonymous said...

Al-Ghasyiyah:017
Maka apakah mereka tidak memperhatikan unta bagaimana dia diciptakan

lupe nak selitkan tadi derr...
sori bikin sarat dalam ni...sori BS...
kukuikuiki

Anonymous said...

gorgondol.. aku report polis kang sbb ko sebut "der" kah..kah..kah..kah..

Anonymous said...

untuk pengetahuan penulis,saya bukan ahli pas tapi saya bekas ahli umno. pada pendapat saya-saya kluar umno sebab terlalu kecewa dgn perjuangan umno yg pentingkan kroni, rasuah,angkuh, syok sendiri, pangkat dan sebagainya, saya cuba mendekati pas kerana islamnya, sebab tu saya cuba2 menyelidik melalui blog2 di internet. saya org kelantan dan adun pas kawasan saya adalah bapa sepupu saya(dun tidak boleh dinyatakan). oleh itu, nasihat saya kepada saudara penulis, sekiranya kita ingin berblog dan mengajak org (terutama org umno)untuk mendekati pas, elakkan daripada mengunakan ayat2 yang boleh meragukan minat sesorg pembaca blog itu. sebab bila kita menggunakan ayat seperti itu, pembaca terutama org umno akan membenci dan meluat kepada kita. hanya yg tetap menyokong kita adalah org yang sememangnya PAS, dan PAS, dan PAS dan bukan org UMNO. sekian, terim kasih .

MPG said...

ayoyo... org umno xda sekolah ka? mau kasi malu org tapi sendri punya muka juga malu.. mau hantam org tp ilmu xda.. hihihihihi... nak hentam org kononnya diri tu alim.. ayat x tahan tu.. alim gila siot...

" Anonymous said...

Astaghfirullah Al-Azhim..Astaghfirullah Al-Azhim..Astaghfirullah Al-Azhim..

maaf lah, kalau saya tanya, kamu org islam ke? kalau islam, gunala ayat2 bersopan sikit dlm menulis blog, saya bukan bercakap pasal politik, cuma perkataan yang kamu guna ini tidak melambangkan islam.

Astaghfirullah Al-Azhim.
October 26, 2010 9:26 AM "

Siap tanya BS tu " kamu ni org islam ke?" wakakakakakakaaakakaakaka..... Rupanya diri sendiri yang x pernah mendengar hadith. nak mengkaji dah tentulah jauh sekali.. apa la punya bengap.. tu la kan org kata.. kalau dah bodoh tu diam.. pastu belajar laa.. ni dahh la bodoh.. tp nak buat2 pandai.. akhirnya diri sendiri yg malu... tanya org islam ke x konon.. diri sendiri x tau pun pasal islam.. wakakakakakakakakkaa.... malu woiiiiiiiitttttt

MALAYSIA LAWAK said...

ermmm, hangat rupanya topik air kencing ni ye. Sehangat air kencing najib. opsss, najeeb. jangan salah eja nt ada org umno yang marah. salutttttttttttt

Kamal Sanusi said...

Islam sgt ker si anom tu? Cuba ler boh nama senang org nak merujuk bila nak memberi komen.

Meluat dan benci aku bila ada org tanya "Hang ni Islam ka?" seolah-olah penentuan dosa pahala, halal haram di tangan mereka.

Cuba tengok kehidupan diri sendiri, anak-anak dan keluarga tu dulu sebelum nak tanya soklan lagu tu

Wakakakakaka.......

BUJANG SUSAH said...

Maaf saudara.. saudara ahli parti mana itu hak saudara. Saudara punya pandangan dan fikiran sendiri.. tapi cuba saudara lihat pada komen saudara yang pertama...

" Anonymous said... Astaghfirullah Al-Azhim..Astaghfirullah Al-Azhim..Astaghfirullah Al-Azhim..
maaf lah, kalau saya tanya, kamu org islam ke? kalau islam, gunala ayat2 bersopan sikit dlm menulis blog, saya bukan bercakap pasal politik, cuma perkataan yang kamu guna ini tidak melambangkan islam. Astaghfirullah Al-Azhim.
October 26, 2010 9:26 AM "

Saudara sendiri katakan saudara bukan bercakap tentang politik dan perkataan yang saya gunakan tidak melambangkan islam. Tapi mengapa kini dah berubah? cuba saudara baca semula komen saudara dibawah..

" Anonymous said... untuk pengetahuan penulis,saya bukan ahli pas tapi saya bekas ahli umno. pada pendapat saya-saya kluar umno sebab terlalu kecewa dgn perjuangan umno yg pentingkan kroni, rasuah,angkuh, syok sendiri, pangkat dan sebagainya, saya cuba mendekati pas kerana islamnya, sebab tu saya cuba2 menyelidik melalui blog2 di internet. saya org kelantan dan adun pas kawasan saya adalah bapa sepupu saya(dun tidak boleh dinyatakan). oleh itu, nasihat saya kepada saudara penulis, sekiranya kita ingin berblog dan mengajak org (terutama org umno)untuk mendekati pas, elakkan daripada mengunakan ayat2 yang boleh meragukan minat sesorg pembaca blog itu. sebab bila kita menggunakan ayat seperti itu, pembaca terutama org umno akan membenci dan meluat kepada kita. hanya yg tetap menyokong kita adalah org yang sememangnya PAS, dan PAS, dan PAS dan bukan org UMNO. sekian, terim kasih .
October 27, 2010 11:16 AM "

Mula-mula saudara berkata saudara tidak bercakap soal parti. kemudian saudara bercerita tentang parti dan cara bagaimana mengajak orang umno membaca blog. Saudara berkata tentang parti atau hukum sebenarnya? cuba saudara renungkan semula?

Walau bagaimanapun saya ucapkan terima kasih kepada saudara atas komen-komen saudara. juga kepada para sahabat semua. wassalam.

MPG said...

hahahahaha.. cantekkkk BS. aku kagum dgn hang.. mana pegi penyokong umno ni? tgh cari idea ke? hahaahahahahaha..

org umno ni mmg suka pemperlihatkan kebodohan mereka sendiri la. dah la bodoh konon nak buat2 pandai agama. org umno hang p jilat juboq bik mama tu lagi baik laa. ajaq bik mama hang tu menutup aurat dulu. muka bersoleh 24 jam ntahkan bila masa dia ambil wuduk untuk solat. atau mmg x solat langsung? pemimpin sendiri pun xde ciri2 islam ada hati nak cerita bab agama pooorahhhhhhhh....

Anonymous said...

org umno mmg mcm tu. tanya soalan lain. bila org jawab dan dia sedar yg dia tu cetek ilmunya terus jer tukar topik lain. buat malu jer. xder ilmu tapi buat2 pandai.

Anonymous said...

alamak ANON October 27, 2010 12:42 AM,
camne lu bleh kenai wa ni?
aduyai aduyaii...
terima kaseh lah krn masih ingat mengenai DER...
melayu mudah lupa <-- ayat menipu kaw2 n xleh pakai, kalu x, xkan ANON October 27, 2010 12:42 AM bleh tangkap wa...
aduyai....
kuikiukikui...syabbas merabaya...

BUJANG SUSAH said...

gorgondol.. waran tangkap akan dikeluarkan untuk anda sedikit masa lagi atas tuduhan mengunakan perkataan "DER". pada pendapat polis umno dan juga sialfools perkataan "DER" adalah ugutan bunuh... kah..kah..kah..kah..

idop lagi ko der... opssss... aku tarik balik ... kah..kah..kah..kah...

Anonymous said...

kah-kah, tak sangka komen2 yg aku buat kat sini menarik perhatian pengikut2 pas yg bodoh, bengap dan bahlol mcm korang semua nih, KONON semua mengggunakan hadis nak hentam aku, korang nak tahu, aku pancing korang dgn komen2 mcm tu saje suka2 nak tarik perhatian korang je.

tak sangka menjadi pulak, aku bukannya bodoh sgt dalam nak teka otak bodoh korang nih. skrg dah terbukti otak korang memang bodoh, sangkaan aku korang akan menggunakan hadis yang di GOOGLE (milik yahudi ) ni untuk menghentam org melambangkan perut busuk orang pas mcm korang ni telah terbukti. Org PR mcm korang ni perangai kat mana2 pelusuk mlaysia ni sama gak bodohnya.TAPI kat Kelantan aku nampak ok la sikit org pas nih. HE HE.

Terbukti korang SYOK sendiri mengtaka semua org umno tak betul.Semua org pas korang pikir betul. itulah perangai ors pas dari dulu lagih, yg korang maki aku guna aayat kesat tu betul ke ajaran islam? hmmmmmm. takpe la, teruskan makian tuuuu.


OPS. satu lagih,korang nak tau, kampung aku kubu kuat pas, tapi tahun nih dah 4 ekor anak dara bunting, satu ekor anak org umno dan 3 ekor anak org pas. tolong jawab. penagih dadah dan pencuri pisang pun ramai anak org pas.
ha ha ha mcm mana?takkan org pas tak masuk neraka kot pasal dia islam 100%.MUNGKIN sempat taubat kot pasal mak bapak dia pas tulen. HMMMMMMMM.

Semua blog org PR termasuk MPG bodoh tu pun syok sendiri aku nampak. maafla terkasar. semua komen pun org2 ko jugak yang komen.
itu menunjukkan blog korang nih tak mampu nak tarik org UMNO masuk PR.hanya org yang bodoh sahaja yang mengomen sokong korang kat blog korang.

aku dah lama kaya hasil jadi pengikut BN nih, jadi aku cuba jadi pengikut PR pulak kot2 PR boleh perintah malaysia tahun depan. cari makan beb.bijak tak????

Last sekali aku nak pesan, korang tak payahla nak balas komen aku lepas nih, sebabnya aku dah delete BOOKmark blog nih, aku tak ingat dah nama blog nih. entah dari mana aku jumpa link blog nih haritu. kalau korang komen pun aku dah tak baca, org2 bodoh mcm ko semua jugak yg baca. BPG dan BS.BODOHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

MPG said...

aiiii macam tu je akhirnya... dah diri sendiri yg bodoh marah kat org pulak? wakakakakaa.... sendiri yg x berilmu sendiri yg hati sakit? hhihihihihhi.. yer la kan dah namanya pun org umno.. "aku saja jer pancing.." pancing apa? pancing ikan? hihihihihiiihi... apa la punya dungu org umno ni.. apa masalah hang sebenarnya ni? apa yg hang pancing? aku x faham laa. mula2 kata org x islam, x sopan.. bila org jawab dengan ilmu dan fakta hang hati panas maki org mcm2. hang x malu ke kalau ramai pengikut umno yg baca kenyataan bebal hang ni? nampak sgt la hang ni x cerdik. oiii umngok.. aku xder hal klau hang nak maki hamun pun.. aku peduli apa kan tp kena la sertakan dgn fakta. ni tetiba mcm babi gila jer. sondol2 pastu cabut lari. wakakakakakkaa.. sendiri salah x nak mengaku.. sendiri gila mcm babi x sedar... wakakakakkaka.... hang ni mmg lawak la anon...wakakakakkaka

hang ni kira spesis yg hampir pupus tau ka.. kira klau babi ni spesis babi tunggal ni... wakakakakkaka...

MALAYSIA LAWAK said...

hi..hi.....hi.. kira babi tunggal yg gila la ni.. biar la si babi tunggal tu terjun dgn labu2nya.. hihihi

Anonymous said...

wei anon, lu anak luar nikah ke? lu buat kenyataan apa ni? mula2 lain pastu lain. apa kejadahnya semua ni? lu kata org x mcm islam rupanya lu yg kapir. gua tgk si BS balas komen lu dia x maki2 lu pun? tapi lu siap sial babi anjing bodoh pun semua kluar. siapa yg x islam sebenarnya ni? agaknya org umno mmg semua mcm ni ke? ooo lupa plak gua, kalau ketuanya pun x reti nak ajar bini, bini menyanyi menyalak, rambut mcm srg tabuan pun xleh nak tegur, apa lagi pengikutnya yg mcm lu ni kan. lagi la biadap. sendiri bodoh xnak ngaku. eeeeeeeeee buat malu je...



From: Gua Benci Umno

Anonymous said...

lek elehhhhhh.. maki hamun paihtu lari apa barang.. malu la oiiii.. mcmni ka org umngok? kui..kui..kui..kui..kui...

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg kapseln - tramadol 50 mg half life

Anonymous said...

buy carisoprodol no prescription soma carisoprodol 250 mg - carisoprodol buy online

Anonymous said...

buy tramadol cheap online tramadol hcl 100mg er - tramadol online in usa

Anonymous said...

buy xanax bars do companies drug test xanax - xanax and alcohol blackout

Anonymous said...

xanax without a perscription xanax does do - xanax yellow oval

Anonymous said...

buy tramadol online cheap tramadol overnight - buy tramadol generic ultram

Anonymous said...

buy tramadol 100mg online tramadol first time dosage - tramadol 50 mg picture

Anonymous said...

generic xanax xanax side effects 2011 - new xanax 2mg

Anonymous said...

generic xanax xanax effects animals - xanax and alcohol memory

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol drug schedule - carisoprodol oral dosage

Anonymous said...

generic xanax buy xanax online with mastercard - xanax r039

Anonymous said...

online xanax no prescription order xanax europe - xanax dosage bars

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50mg tablets get you high - how get high tramadol

Anonymous said...

buy cialis online buy cialis online overnight shipping - cialis 8 cpr

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol buying online legal - tramadol hcl en espanol

Anonymous said...

buy cialis online cialis to buy online - cialis 2.5

Anonymous said...

cialis online buy generic cialis usa online - questions generic cialis

Anonymous said...

where can i buy xanax online makes generic xanax - white xanax bars g3722

Anonymous said...

buy cialis online cheap cialis with prescription - cialis daily effectiveness

Anonymous said...

buy cialis online generic cialis buy online - superdrug cialis price

Anonymous said...

buy cialis online cialisonline.it - order cialis cheap

Anonymous said...

buy cialis usa cialis 5mg online usa - generic cialis vs brand name cialis

Anonymous said...

cialis online buy cialis online pharmacy - cialis online in nz

Anonymous said...

xanax online xanax withdrawal uk - xanax dosage 12 year old

Anonymous said...

cialis online price difference between cialis and viagra - best place buy cialis online forum

Anonymous said...

buy tramadol 100mg online symptoms of tramadol overdose - order tramadol saturday delivery

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#63987 buy tramadol online free shipping - tramadol online cod

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#21906 tramadol 50mg tablets dosage - tramadol hcl 50mg for dogs

Anonymous said...

buy generic tramadol no prescription is tramadol hcl make you high - buy tramadol online from usa

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#73892 tramadol overdose stories - can you get tramadol online legally

Anonymous said...

buy tramadol cod overnight buy tramadol in florida - tramadol 100mg modified release

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#51438 tramadol normal dose - tramadol 50mg what does it look like

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 50 mg-myl - tramadol dosage dogs 50mg

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#63987 buy tramadol online - buy generic tramadol

Anonymous said...

buy tramadol can you buy tramadol online no prescription - can tramadol for dogs be crushed

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#97734 buy tramadol money order - tramadol 50 mg lexapro

Anonymous said...

buy tramadol cod overnight tramadol online american pharmacy - buy tramadol 50mg net

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 50 mg euphoria - tramadol extended release generic

Anonymous said...

buy tramadol purchase of tramadol - tramadol overdose info

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#30807 tramadol 50mg usage - tramadol for dogs uses

Anonymous said...

order tramadol buy tramadol online yahoo - order tramadol online cod

Anonymous said...

buy ativan online ativan side effects sweating - ativan dosage canine

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 50mg side effects - tramadol 50 mg dosage

Anonymous said...

buy ativan online ativan high how many - lorazepam 1mg photos

Anonymous said...

ativan price ativan withdrawal in newborn - how to order ativan

Anonymous said...

http://reidmoody.com/#79166 ativan half life in urine - ativan withdrawal pain

Anonymous said...

http://staam.org/#56274 tramadol high mg - zydol tramadol overdose

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#51462 xanax yellow - xanax overdose can it kill you

Anonymous said...

http://staam.org/#90723 buy tramadol cod free - tramadol online rx

Anonymous said...

buying xanax online no prescription just took 2mg xanax - xanax headache

Anonymous said...

http://staam.org/#50589 generic tramadol 200mg - tramadol hcl effects

Anonymous said...

buy xanax online buy xanax uk online - buy xanax philippines

Anonymous said...

buy xanax online xanax dosage duration - green xanax bars s 90

Anonymous said...

http://staam.org/#90873 usa online pharmacy tramadol - tramadol withdrawal newborns

Anonymous said...

http://staam.org/#50589 tramadol hcl 50 mg tab uses - buy tramadol online legit

Anonymous said...

buy xanax online canadian pharmacy xanax no prescription needed - xanax side effects vs klonopin

Anonymous said...

buy discount tramadol buy tramadol online cod overnight - buy tramadol online visa

Anonymous said...

buy xanax online best place buy xanax online forum - xanax grapefruit effects