Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, September 19, 2010

PULAU PINANG DIMINTA PERJELAS SUMBER EHSAN

بسم الله الرحمن الرحيم



Pergerakan Pemuda Umno mahu kerajaan negeri Pulau Pinang memberi penjelasan berhubung dakwaan sebuah blog kononnya pemberian wang ehsan iaitu RM100 setahun kepada warga emas dan RM1,000 kepada waris keluarga warga emas meninggal dunia menerusi program penghargaan warga emas adalah menggunakan wang daripada sumber judi.

Reezal Merican Naina Merican berkata Ketua Menteri Lim Guan Eng perlu segera memberi penjelasan kerana dakwaan dalam blog "Pisau.Net" itu telah menimbulkan kegelisahan dan rasa kurang senang segelintir penerima wang ehsan itu, terutama yang beragama Islam.

"Saya terima banyak panggilan daripada warga emas yang bertanyakan mengenai perkara itu dan mereka bimbang serta gelisah kerana sudah menerima wang RM100 dan RM1,000 terbabit sejak kerajaan negeri melaksanakan program penghargaan warga emas.

"Mereka sangat bimbang dengan dakwaan wang berkenaan dari sumber duit judi yang haram bagi umat Islam...penjelasan berkenaan bagi menghilangkan keraguan orang ramai di mana sehingga kini masih belum ada sebarang penjelasan walaupun sudah beberapa hari blog berkenaan membuat dakwaan terbabit," katanya kepada pemberita.

KAH KAH KAH… woit…. EEEEE INI SUDAH GILA…. kah kah kah…. woit… SEMUA GAJI KAKI TANGAN KERAJAAN ADA CAMPUR DUIT HARAM… kah kah kah.. woit… KERAJAAN CUKAI TOTO… CUKAI GENTING…. kah kah.. woit… KERAJAAN CUKAI KEDAI JUAL ARAK… kah kah kah… PEMBUAT ARAK DAN BEER BAYAR LESEN… kah kah kah…. HOTEL ADA JUAL LENDIR CHINA DOLL…. kah kah kah… KEMUDIAN… KERAJAAN BAYAR GAJI DARI HASIL CUKAI… kah kah kah..woit… TAK KAN NAMPAK PULAU PINANG SAJA…. kah kah kah woit... TAK NAMPAK KERAJAAN PERSEKUTUAN... kah kah kah.. - TT

Note: Pemuda UMNGOK xnak suruh kerajaan pusat perjelaskan ke mana pergi semua duit dari kutipan cukai judi, pelacuran, arak, riba disco dan sebagainya ke? kakitangan kerajaan yang islam x makan duit tu semua ke? Apa punya bangang pemuda umno ni??? pemuda umno sebangang bangang manusia yg ujud dalam dunia ni..


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

3 comments:

sijubahputih said...

Salam Ya Ikhwan... mmg ibarat kuman di seberang sungai nampak tapi gajah Afrika kt dpn mata x nampak,,,hya nampak kesalahan org lain je...hahaha...

Anonymous said...

mereka minta kerajaan p,pinang perjelaskan sumber ehsan dan kita boleh tanya mana datangnya duit raya yang diberi oleh kerajaan pusat mana datangnya duit 2

Darko said...

mereka minta kerajaan p,pinang perjelaskan sumber ehsan dan kita boleh tanya mana datangnya duit raya yang diberi oleh kerajaan pusat mana datangnya duit 2