Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, September 22, 2010

PENGUNDI BARU TAK LAYAK MENGUNDI - SPR

بسم الله الرحمن الرحيم

PENGUNDI BARU TAK LAYAK MENGUNDI JIKA PILIHANRYA UMUM DIADALAN AWAL TAHUN DEPAN – SPR – mStar



GEORGE TOWN: Para pengundi baru yang mendaftar tahun ini tidak layak mengundi sekiranya pilihanraya umum diadakan awal tahun hadapan, kata Pengarah Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Negeri Pulau Pinang, Selasa.

Kata Morat Pora, ini adalah kerana proses pengesahan daftar pemilih yang baru hanya boleh disiapkan dalam tempoh empat ke lima bulan.

Maka atas sebab itulah, katanya, orang ramai perlu mengambil kira tempoh tersebut dan mendaftar awal jika tidak tertinggal dalam proses mengundi pada pilihan raya umum akan datang.

Morat berkata, SPR akan mengemaskinikan daftar pemilih yang baru setiap suku tahun dengan menyaring nama-nama yang didaftarkan terlebih dahulu sebelum mempamerkannya sebelum mengesahkan senarai daftar pemilihan tersebut.

“Sudah tentulah proses ini semua akan memakan masa selama beberapa bulan,” ujarnya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit… MACAM MACAM AKAN DILAKUKAN …. kah kah kah.. SEMUANYA UNTUK MEMASTIKAN GEROMBOLAN TERUS BERKUASA… kah kah kah.. INI HANYA BUNGA BUNGA…. kah kah kah..TUNGGU TAHUN DEPAN…ENTAH ENTAH PETI UNDI HILANG… kah kah kah…

nota:
jika piliharaya boleh mengubah sesuatu pasti pilihanraya telah lama diharamkan ! - TT



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

1 comments:

Hisyam Muhibah said...

tertarik dengan ulasan TT yang akhir tu : jika pilihanraya boleh mengubah sesuatu, pasti pilihanraya akan diharamkan!

harap2nya tak akan berlaku lah mimpi ngeri ini.