Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, July 5, 2010

16 OSTAD MANA LAGI 24....?

بسم الله الرحمن الرحيم


Ulama muda menyertai Umno bulan lalu, Fathul Bari Mat Jahya (kiri) bersama peguamnya di Mahkamah Persekutuan yang mendengar permohonannya mencabar Jabatan Agama Negeri Sembilan. - Gambar Jack Ooi

Mana pegi kisah ostad muda yang bising bising dikatakan 40 orang yang masuk umNO. Bila ada ulama muda yang menyanggah dan mendedahkan mereka tertipu... ostad muda ni bukan main marah... tapi bila dicabar kembali senyap tak berbunyi....

Di dedahkan juga bahawa angka 40 itu masih dipertikaikan dari 100 yang entah tercicir dimana seramai 60 orang lagi. Buat masa ini dikatakan hanya 16 sahaja yang hadir dalam majlis tu.. Siapa lagi 24 orang tu entah le... apakah ostad ni pakai Qarin dan turut sama isi borang masuk umNO. Atau mereka ini kire bayang sekali... apa ni..??

Bagi saya buat masa ini kita berhak mengatakan bahawa angka 40 itu adalah angka sasaran atau target... mungkin juga angka mengigau nak bagi sah jumaat. Atau dalam kata lain angka itu adalah angka TIPU! takkan Ostad muda pun tipu juga??? dalam umNO jangankan ostad Muda.. Ostad dah Otai macam Nakahei dan Yusop NOOOO pun boleh jadi...

Setakat ni hanya 16 orang yang menyertai umNO dari 40 yang dikurangkan dari 100 tu... Anggaplah angka 40 itu BOHONG hingga ada senarai dikeluarkan oleh mereka.... - anaksengat

Note: Fatul ni ada masalah di negeri sembilan sikit masa dulu dan sekarang ni sedang berhadapan dgn perbicaraan di mahkamah. Dia dikatakan mengajar agama tanpa tauliah. Lagi teruknya dengar2 cerita dia dikaitkan dengan JI.

Dalam malaysia ni satu-satunya cara paling ampuh macamana cara nak jadi kebal dari dikenakan tindakan undang2 oleh mahkamah ialah... ISTIHAR MASUK UMNO...!!! hehehehe... semua boleh seattle... anda tak percaya..? percayalah.... hehehehe



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

7 comments:

CUPING MERAH said...

ooohh start....

Affan Ruslan said...

Salam ziarah. Hehe.
Byk kes fathul Bari tu, adeh. Tu namanya menggunakan nama agama.
Rasanya ada hadis tentang akhir zaman berkaitan hal ini.
Salam ukhuwah akhi.

BUJANG SUSAH said...

Salam..

Daripada Anas r.a. ia berkata bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: Kelak, di akhir zaman, akan ada ahli ibadah yang bodoh dan para qari yang fasik. - Riwayat Ibnu ‘Adi.


Rasulullah s.a.w. telah bersabda: “Akan muncul di akhir zaman nanti, suatu kaum yang terdiri dari orang-orang muda yang masih mentah fikirannya (cetek faham agamanya). Mereka banyak mengucapkan perkataan Khairil Bariyah (firman Allah dan hadis Rasul), tetapi iman mereka masih lemah. Pada hakikatnya mereka telah keluar agama seperti anak panah yang lepas dari busurnya. Di mana sahaja kamu dapat menemuinya, maka hapuskanlah mereka itu, siapa yang dapat menghapus mereka, kelak akan mendapat pahala di hari kiamat.” - Riwayat Bukhari dan Muslim.


Abdullah bin Abbas r.a berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Sesungguhnya akan terdapat (akan ada) orang-orang dari umatku yang pandai (amat faham dan ahli) tentang urusan agama dan membaca Al-Quran, mereka berkata:“Kami datang kepada para Raja (pemimpin), biar kami memperolehi keduniaan mereka dan kami tidak akan mencampurkan mereka dengan agama kami.” Tidak terjadi hal yang demikian itu, seperti (umpamanya) tidak akan dapat dipungut dari pohon yang berduri melainkan duri. Demikian pula, tidak akan dapat diambil manfaat dari mendekatkan diri kepada mereka itu melainkan beberapa kesalahan belaka.- Riwayat Ibnu Majah.

Salam ukhuwah.

apeace said...

salam....
aku kenai fatul bari tuh...anak kepada ustazah yg mengajar aku di perlis suatu masa dulu, anak kepada bekas mufti negeri perlis (sebelom ust asri). junior aku kt sekolah, tk disangka akhirnya memilih jln yg kurang sesuai adakah semata2 kepentingan diri sendiri atau ugama...

Anonymous said...

awat kecoh sangat,ikut depa la nak masuk mana,bakpa nak kata jalan depa salah,jalan hangpa tu betoi sangatka?patutnya kita kuatkan sesama kita,baiki dan siasat apa lagi yg kita kurang dalam perjuangan.

vell paria said...

tu la ko tu bodoh.. org buat entri nak suruh ko baca dan fahamkan lepaih tu baru mai komen.. ni ko baca x habis pastu dah nak komen..

org bukan pertikaikan ostad ni nk masuk parti mana2.. tu pegi mampos la sama dia.. org cerita bab ketelusan pentadbiran kat malaysia ni. Kalau org tu salah sebelum masuk umno.. bila dia masuk jer umno terus jer kes dia tutup. ni apa cereita ni? ni la namanya assobiyah... bangang...!!!! ni yg org maksudkan..

Agak2 ko ni dulu BM dapat berapa ek? Langsung x faham yg tersurat dan tersirat.. ko ni bodoh la...!!!

mohd fauzi said...

mamat paria lagi,pi syuhhhh,hang ni merosakkan parti PAS ja,pi syuhhhh,cakap macam mak bapak tak ajaq takpon mmg jeneh kurang ajaq,,,syuhhhh pi