Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, January 3, 2010

YANG NI TAK DIKIRA MENGHINA ALLAH KE ?

بسم الله الرحمن الرحيم



Siapa pemakai logo polis ini ? adakah semuanya islam? Kita marah bila non muslim guna sebutan "ALLAH", tetapi bagaimana dgn pemakai logo polis yang bukan beragama islam... Tidak dikira menghina ke? Yang ni tak nak buat demo ke ?

4 comments:

Frodo Baggins said...

Bujang susah ~ i dont care if you nak kutuk gomen, UMNO etc ... up to you. Tapi utk issue nama Allah ni pun awak nak berdolak dalik ke? Boleh tak tuk issue yg satu ni kita ketepikan fahaman politik. Ini dah melangkaui semua yg ada sekarang ... ini soal agama bro! Jgn nak samakan Malaysia dgn negara Arab n Indonesia nun. Soalnya, kita diMalaysia persekitaran dia agak berbeza ... takkan lu x nampak? ni issue yg sangat sensitif ..


anak sedara wa umo 10 tahun pun dah tanya, napa org kristian guna nama Allah jugak ... kita sama ker? camner wa nak jawab dgn cara yg paling mudah? Bujang susah awak kene natural dalam hal ini.

anakmuaallaf said...

Salam bujang,
Ada yang bawa masuk dalam TANDAS lagi..Ini bukannya isu aqidah.Ini isu maslahah dan siasah sya'riah saja.

lutfie said...

salam... isu ni sepatutnya x menjadi masalah... klu kita rujuk balik, kristian percaya Tuhan segala alam adalah Allah, malah Yahudi juga begitu... malahn kalau ditanya org2 cina yg beragama budha pon dia pandai ckp tuhan dia Allah...
tp yg membezakan mereka dan org2 Islam adalah konsep ketuhanan dan ketuanan... dlm kata lain tauhid uluhiyah dan rububiyah...
so, klu takut bdak2 terjerumus dlm lembah kristian, didiklah mereka dgn ajaran2 ISlam... ini tidak... klu ditanya mak bapak nya apa itu tauhuid uluhiyah apa itu tauhid rububiyah pon mak bapak tergamam macm mane?????

Walinong Sari said...

Setuju dengan pandangan anda.