Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, January 20, 2010

PRU2013.. SPR DAH START CARI JALAN UNTUK MENANGKAN UMNO ?

بسم الله الرحمن الرحيم

Abd. Aziz Mohd. Yusof (foto) berkata, pihaknya sedang meneliti untuk memperluaskan hak pengundi pos kepada mereka yang berada dalam perkhidmatan-perkhidmatan penting, yang sebelum ini terhad untuk anggota tentera dan polis.

Beliau berkata SPR sedang meneliti dari segi bilangan mereka termasuk adakah mereka (dalam perkhidmatan penting) ini boleh bergilir-gilir untuk mengundi, misalnya di sebelah pagi separuh berbuat demikian dan pada sebelah petang separuh lagi.

Menurutnya pertimbangan ini adalah untuk mereka yang terlibat dalam urusan pilihan raya.

Aziz menambah bahawa jika ini dibenarkan, bermakna hak pengundi pos yang sebelum ini dikhususkan hanya untuk pasukan tentera, polis atau pegawai kerajaan yang bertugas di luar negara akan diperluaskan ke perkhidmatan penting lain.

Beliau berkata demikian kepada media di Putrajaya semalam. - bagindareformasi


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

3 comments:

Anonymous said...

Saya secara peribadi tidak pernah mendengar rungutan jururawat, doktor dan wartawan tentang kesulitan mereka untuk mengundi tetapi sering mendengar masalah tentang nama pemilih dicatatkan 2 kali dalam senarai pemilih; nama pengundi mati masih ada dalam daftar pemilih; isu pengundi hantu ; tuntutan menggunakan dakwat ; penghapusan undi pos ; ketidaktelusan SPR dan lain-lain. Tetapi SPR nampaknya lebih peka kepada masalah yang remeh temeh dan kecil berbanding dengan masalah integriti SPR itu sendiri.

Jelas sekali SPR tidak mengambil kira langsung pandangan sebahagian besar rakyat dan parti-parti politik khususnya PR yang sudah lama membuat tuntutan supaya daftar pemilih dibersihkan dari sebarang kekeliruan; tuntutan menggunakan dakwat untuk mengelakkan pengundi mengundi lebih dari sekali dan sebagainya.

Di saat rakyat dan parti politik bercakap tentang ketidaktelusan undi pos dan penipuan yang mungkin berlaku dalam urusan pengundian pos, tiba-tiba SPR ingin meluaskan penggunaan undi pos.

Jadi saya cadangkan kepada SPR mansuhkan sahaja semua pengundi awam jadikan mereka semua pengundi pos. Mudah untuk SPR buat kerja. Saya yakin BN pun lebih suka semua pengundi menjadi pengundi pos. Jadi tidak perlulah kita beratur panjang di pusat-pusat pengundian, kita hanya perlu tunggu kertas undi dihantar kepada kita di rumah dan kita mengundi di rumah. Selepas kertas undi kita pos atau petugas SPR datang sendiri ambil di rumah kita.

Harap SPR pertimbangkan cadangan saya ini, saya yakin Najib dan Muhyiddin pun setuju dengan cadangan saya ini.

Unknown said...

salam ziarah.
SPR meroyan kembali da...h

anakmuaallaf said...

Salam,
Bingai betul kat Mat Sabu...undi pos yang kita tuntut dihapuskan dalam "bersih" itu juga yang mereka nak pertahankan.
Pedih mata dan gatal kulit masih terasa lagi masa demo hari tu...
SPR ingat depa nak tongkat langit kut..Tidak hairan suatu hari nanti mereka akan cadangkan semua rakyat Malaysia akan undi pos, supaya senang SPR buat penipuan dengan tulus dan mulus...