Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, January 18, 2010

NON MUSLIM PILIH PASTI UNTUK ANAK-ANAK

بسم الله الرحمن الرحيم

11 pelajar bukan Islam di Pasti Kampung Lobou

SEPANGGAR, 17 Jan: Pasti Al-Islah Kampung Lobou menempa sejarah istimewa penubuhannya apabila 11 daripada 20 orang pelajar yang mendaftar adalah bukan Islam.

Pasti yang baru sahaja ditubuhkan itu diberi nama Al-Islah sempena nama surau yang bersebelahan.

Ketua Pengarah Pasti Pusat, Azrin Abd Majid yang telah merasmikan penubuhan Pasti itu semalam, melahirkan rasa gembira dengan kepercayaan yang diberikan oleh masyarakat bukan Islam kepada institusi di bawah Dewan Pemuda PAS itu.

"Ini satu bukti orang bukan Islam meyakini sistem pendidikan Pasti dan juga membuktikan kehadiran Islam adalah untuk semua manusia," kata beliau.

Di dalam ucapannya, turut berhasrat supaya murid-murid bukan Islam yang belajar di Pasti boleh aktif mengikuti aktiviti-aktiviti Pasti seperti pertandingan sukan dan ihtifal.

Sebelum majlis perasmian dimulakan, Azrin telah menyampaikan kuliah Maghrib yang bertajuk "Hijrah Membawa Keluarga Bahagia". Harakahdaily

4 comments:

QR Code Pekanbaru Riau, Versi Mobile said...

ketika islam yg berkuasa... maka agama lain akan aman hidup berdampaingan... berbeza sangat ketika yg bukan islam bekuasa.. :)

greenhall said...

alhamdulillah.. =) semoga perkara sebegini semakin berkembang pesat..

Anonymous said...

I am sorry, that has interfered... At me a similar situation. Let's discuss.

United State Of Islam said...

anak2 saya semuanya di pasti sebelum pra sekolah...jom ke pasti