Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, January 17, 2010

KEMENTERIAN KESIHATAN SERBU RUMAH ADI PUTRA

بسم الله الرحمن الرحيم



KUALA LUMPUR: Mengejutkan apabila kediaman kanak-kanak dianggap genius matematik, Adi Putra Abdul Ghani, 11, dan keluarganya di Taman Berlian, Gombak, diserbu Bahagian Perkhidmatan Farmasi, Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), sebelum ubatan bernilai RM600,000 dirampas, pagi semalam.

Ketika serbuan, dua wanita berada di premis terbabit, seorang dikenali sebagai Titi Sri Wahyuni Bustami, 38, dan seorang lagi dipercayai saudara keluarga Adi Putra. Bagaimanapun, Adi Putra serta keluarganya tiada di situ kerana dikatakan menghadiri seminar di Sabah dan usaha mendapatkan komen mereka gagal. Ketua Penolong Pengarah Kanan Penguatkuasaan Farmasi KKM, Mazlan Ismail, berkata sebelum serbuan, pihaknya mendapatkan sampel Ubat Penawar Sendi Tulang terbabit di pasaran.

“Hasil ujian klinikal dijalankan, ia disahkan mengandungi steroid dan bukan ramuan tradisional seperti tertera pada pelekat botol.

“Steroid sangat berbahaya kerana boleh mendatangkan kesan sampingan seperti reput tulang, tekanan darah tinggi, badan menjadi sembab, obesiti, kerosakan ginjal dan pelbagai lagi,” katanya di lokasi serbuan.

Dalam masa sama, enam jenis ubatan lain dirampas dan akan menjalani ujian klinikal bagi mengetahui kandungan sebenarnya. Selain Ubat Penawar Sendi Tulang, ubatan lain dirampas turut tidak mempunyai pengesahan KKM dan dipercayai ada di pasaran sejak beberapa bulan lalu. “Jika sabit kesalahan, individu berkaitan boleh didakwa mengikut Seksyen 7 (1a) Akta Jualan Dadah 1992 yang membawa hukuman denda maksimum RM50,000 atau penjara tiga tahun atau kedua-duanya sekali.

“Kami nasihatkan orang ramai supaya berhati-hati memilih ubat dan dapatkan nasihat daripada kakitangan farmasi atau doktor pakar sebelum mengambilnya,” katanya.

Sementara itu, Titi Sri Wahyuni mendakwa tidak mengetahui apa-apa berkaitan ubatan itu sama ada ia dibenarkan untuk jualan atau sebaliknya.

“Saya tak tahu apa-apa sebab baru sebulan kerja di sini. Saya hanya bertugas melekatkan label Adi Putra pada botol serta meletakkannya dalam kotak.

“Saya juga tidak pernah memeriksa atau mengesyaki apa-apa sejak bekerja di sini. Saya hanya melakukan tugas manakala waktu kerja juga tidak menentu, pagi dan malam saya berniaga menjual pelbagai jenis pakaian,” katanya.

Sebelum itu, Metro Ahad menerima aduan daripada pihak tertentu yang sangsi dengan Ubat Penawar Sendi Tulang kerana ia sama dengan satu lagi ubat dijual di Kedah. Bagaimanapun, ubat dengan gambar Adi Putra berjubah juga berserban dijual lebih mahal berbanding di Kedah dengan harga hanya RM6 sebotol. Tinjauan Metro Ahad terhadap rumah teres dua tingkat itu mendapati banyak kotak dan botol kosong diletakkan di dalam plastik di bahagian bawah kediaman berkenaan.

Ada juga ubatan yang siap berbungkus dan menunggu masa pelanggan datang mengambilnya. Difahamkan, edaran ubatan terbabit adalah ke seluruh negara. - hmetro


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

74 comments:

Anonymous said...

Tak nak cakap terima kasih kat pihak2 berkuasa sebab menjalankan tugas ke?

keh keh keh

Faizreen said...

salam,
ish2..knp la die nk jual ubat yg mcm gitu.dah gile duit sgt ke?huhu.... cian dier..bdk 2 kecik lg.name bdk 2 jgk yg buruk.

ijoks2009 said...

hmm macam-macam hal.

umno anjing said...

anon.. nak terima kasih kenapa plak..? bukan ke mmg tu kerja pehak berkuasa. bistu cukai yg dikutip dari rakyat utk bayar gaji dia org tu buat apa...? nak suruh penyapu2 ni buncit perut je ke....? dia dapat gaji ada ke dia berterima kasih dgn kamu..kamu..kamu..dan kamu...? bangang......!!!!!!

Sueozana said...

Slmlkm...

Betul ke kandungan ubat tu mengandungi bahan merbahaya n TIDAK menepati ujian klinikal yg dperlukan...? Atau sengaja diboikot n dlapurkan sebegitu oleh pihak2 yg berkepentingan peribadi..?

Saya TIDAK bias pd sesiapa, cuma melontarkan kesangsian.. Sebabnya sahabat saya seorang pengeluar ubatan traditional di Melaka pernah dserbu pihak berkuasa atas alasan keraguan tentang kelulusan KKM sedangkan LESEN dah lama di apply x dpt2 (asyik dlm proses jer..), Pas2 ada la pulak yg dengki dan memanggil pihak berkuasa buat serbuan... Masy kita ni byk 'Phd'nya.. Wallahu'alam.. Smoga Allah swt melindungi kita dr terpedaya oleh perkara2 yg tidak baik.

Anonymous said...

Tau pulak tu kerja pihak berkuasa. Abis tu selama ni kau dok pertikaikan kredibiliti pihak berkuasa apasal?

keh keh keh.

umno anjing said...

pertikaikan sbb x buat kerja la bodoh...!!! makan rasuah ..makan gaji buta.. ko ni mmg bangang...!!!

keh..keh..keh..

Cinta Al-Aqsa said...

kalau bab rasuah, bagilah pada UMno dan anjing2nya

Anonymous said...

Begitu cepatnya KKM bertindak. On the spot dah tahu ada steroid. Betul - betul effektif.
Malangnya apabila permohonan dibuat, 2 tahun pun belum dapat kelulusan.
Sedangkan lambakkan dari luar negara jenama yang berbahaya dari kosmetik hingga makanan, yang banyak dijual, tak pernah pun KKM nak ambil tahu.
Biasanya yang merepot adalah pesaing. Yang jadi mangsa, produk Bumiputra sebab .....????
KKM lambang punca kemunduran dan kerasuahan malaysia.

Mr K said...

Aku tak faham. Kenapa banyak sangat blogger yang blognya berunsurkan Islam tapi mulut mereka semua tak mencerminkan Islam langsung?

umno anjing said...

mmg la ko x faham sbb ko tu bodoh...!!!! keh..keh..keh..keh.....

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online 100mg - using suboxone tramadol withdrawal

Anonymous said...

xanax online buy xanax tablets online - xanax bars strength

Anonymous said...

xanax 2mg xanax 2 mg snorting - 3mg xanax effects

Anonymous said...

buy cheap xanax xanax yellow bar r039 - buy xanax us online

Anonymous said...

xanax online is generic xanax the same - xanax bars street price

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online from usa - pain killer tramadol 50mg

Anonymous said...

carisoprodol soma carisoprodol soma opiate - carisoprodol 350 mg directions

Anonymous said...

generic xanax xanax withdrawal itchy skin - long term effects xanax

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol vs vicodin - tramadol dosage mims

Anonymous said...

xanax online .5 xanax vs 1mg klonopin - ms alprazolam 0 5mg medley

Anonymous said...

buy carisoprodol vicodin online no prescription overnight - carisoprodol 350 mg drug interactions

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol unrecognized drug abuse - soma carisoprodol 250

Anonymous said...

generic xanax order xanax online mastercard - long does 1mg xanax kick

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online no prescription usa - buy cheap tramadol online no prescription

Anonymous said...

buy carisoprodol buy carisoprodol no prescription - can you overdose carisoprodol

Anonymous said...

tramadol no prescription order tramadol online without script - where to buy tramadol online usa

Anonymous said...

carisoprodol drug carisoprodol 350 mg images - carisoprodol mechanism of action

Anonymous said...

buy cialis online cialis daily versus 36 hour - buy cialis usa

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol withdrawal loperamide - buy tramadol online dogs

Anonymous said...

buy cialis online cialis pro reviews - cialis price in the usa

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 400 mg a day - tramadol keeps me awake

Anonymous said...

cialis online cialis bathtubs - where can i buy cialis brand name

Anonymous said...

xanax online xanax withdrawal symptoms cold turkey - generic name of xanax

Anonymous said...

buy cialis online cialis versus levitra - generic cialis mens health

Anonymous said...

buy cialis 10mg buy cialis us - buy generic cialis eu

Anonymous said...

xanax online xanax withdrawal joint pain - xanax pills id

Anonymous said...

buy cialis online generic cialis 100mg - cialis normal dosage

Anonymous said...

cialis online cialis coupon - cialis online vergleich

Anonymous said...

buy cialis online cheap generic cialis overnight delivery - cialis price boots

Anonymous said...

no prescription xanax cutting xanax pills half - is generic xanax the same

Anonymous said...

cialis online cialis everyday reviews - order cialis usa

Anonymous said...

buy tramadol tramadol overdose quantity - tramadol 100 mg get you high

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#30807 legal buy tramadol online usa - tramadol withdrawal in a neonate

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#30896 tramadol dosage 150 mg - tramadol addiction 30 pills a day

Anonymous said...

order tramadol no prescription tramadol 50 mg order online - tramadol for cats

Anonymous said...

buy tramadol cod fedex does tramadol hcl do you - tramadol half life

Anonymous said...

can you buy tramadol online buy tramadol online with echeck - tramadol not working

Anonymous said...

http://blog.dawn.com/dblog/buy/#fda tramadol for dogs with kidney disease - tramadol withdrawal not that bad

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 100mg side effects - can you buy tramadol over the counter in spain

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#28875 tramadol hcl high effects - tramadol recreational dose bluelight

Anonymous said...

buy tramadol where can i buy tramadol for dogs - tramadol overnight no prescription mastercard

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50mg does get you high - tramadol high like vicodin

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#51602 tramadol 50mg hcl - tramadol 50mg vs lortab

Anonymous said...

buy tramadol if you overdose tramadol - tramadol for dogs maximum dosage

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol 100 mg ampolla - tramadol hcl 50 mg tab dosage

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 100mg er - buy tramadol online from usa

Anonymous said...

buy tramadol online buy from online texas tramadol - tramadol for sale

Anonymous said...

tramadol 50 tramadol hcl 50 mg picture - ultram or tramadol

Anonymous said...

http://reidmoody.com/#53287 ativan side effects vision - ativan duration of action

Anonymous said...

http://reidmoody.com/#45570 ativan long term side effects - ativan reversal agent

Anonymous said...

ativan pharmacy ativan and alcohol liver - order ativan no prescription

Anonymous said...

buy tramadol online order tramadol from usa - buy tramadol online mastercard

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#37284 klonopin vs xanax effects - xanax street price 1 mg

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol for dogs or people - tramadol hcl bluelight

Anonymous said...

buy xanax online what effects do xanax have on you - buy xanax bars 2mg

Anonymous said...

buy xanax online long do xanax 2mg last - cutting xanax pills half

Anonymous said...

order tramadol no prescription tramadol from usa no prescription - tramadol and ultram recovery room

Anonymous said...

buy xanax online drug interactions between xanax hydrocodone - what does the generic xanax look like

Anonymous said...

buy xanax online xanax bars prescription - can u overdose xanax

Anonymous said...

buy xanax online buy alprazolam from canada - xanax side effects permanent

Anonymous said...

buy xanax online xanax side effects webmd - difference xanax xanax bars

Anonymous said...

buy xanax online eating kill xanax high - xanax 3 mg pills

Kanya Kulap said...

[-] Cerita Sex Dewasa - Malam Ultahnya Dewi
[-] Cerita Sex Dewasa - Sempitnya Memek ABG SMP
[-] Cerita Sex Dewasa - Adik Qu Merenggut Perawan Qu
[-] Cerita Sex Dewasa - Anak Pembantu Qu Yang Memuaskan Qu
[-] Cerita Sex Dewasa - Gara Gara Hujan Mendadak
[-] Cerita Sex Dewasa - Gadis SMA Berjilbab Dengan Pembantunya
[-] Cerita Sex Dewasa - Akibat Obat Perangsang
[-] Cerita Sex Dewasa - Nikmatnya Teman Catting_Qu
[-] Cerita Sex Dewasa - Tante IVONE Yang Janda
[-] kata kata
[-] Cerita Sex Dewasa Gadis SMA Berjilbab
[-] Cerita Sex Dewasa - Bidan Muda Yang Cantik
[-] Cerita Sex Dewasa - Tubuh Tante_Qu Memang Nikmat
[-] Foto Bugil - Gadis Bule Mandi Telanjang
[-] Foto Bugil - Cewek Arab Berjilbab
[-] Foto Bugil - Belahan Dada Tante Nissa Hot
[-] Foto Bugil - ABG Cantik Di Kolam Berenang
[-] Foto Bugil - Memek Anak SMP Belum Berbulu
[-] Foto Bugil - Tante Silvia Di Grepe Memeknya Sebelum ML
[-] Foto Bugil - Cewek Arab Lagi Pamer Memek
[-] Foto Bugil - Tante Sexy DI Kamar Mandi
[-] Foto Bugil - HOT dan Terpanas
[-] Foto Bugil - Pantat Montok
[-] Foto Bugil - Anak SMP Dengan OM om