Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, August 1, 2009

TERKINI HIMPUNAN ANTI-ISA

Bismillahirahmanirahim.





BERSURAI..Pasukan FRU melepaskan gas pemedih mata kepada kumpulan anti-ISA di hadapan Kompleks Sogo.


Secara mendadak, mereka turun beramai-ramai dari pelbagai celah dan bengkok jalan dan bangunan di sekitar Pusat Membeli-Belah Sogo.

Ketumbukan aktivis dari Masjid Jamek turun membantu menguatkan saf hadapan aktivis yang telah berada di Sogo.

Tanpa rasa takut, tanpa gentar, jumlah mereka kini bertambah kepada 2,000 orang menghadapi aparatus kerajaan. Polis telah mula menembak gas pemedih mata dan menyembur meriam air.

Anwar Ibrahim - pemimpin reformasi - berada di kalangan mereka, dan bersedia untuk berarak ke Istana Negara.

Sementara itu, 3,000 akvitis dari Masjid Jamek berjaya lepasi kepungan polis meskipun diasak dengan 5 kali hujanan gas pemedih mata. Mereka menuju Sogo.

Manakala ombak aktivis dari Masjid Negara terperangkap di Dataran Merdeka dan terpaksa berpatah balik ke Masjid Negara. Bendahari Pas Dr Hatta Ramli ditarik polis sehingga koyak bajunya.

Mereka dipercayai akan berarak ke Pejabat Agung Pas di Jalan Raja Laut.

http://biaqpila.blogspot.com/2009/08/anwar-di-sogo-aktivis-anti-isa-melonjak.html?showComment=1249111733641#c6807560347624649407

0 comments: