Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, August 23, 2009

A STORY TO WARM OUR STONE-COLD HEARTS..!!!!

Bismillahirahmannirahim..

A story to warm our stone-cold hearts!


Who said only human know what is love

Yes, animals are more deluded because of their capacity of their physical body, but occasionally some of them might be able show us the love that we have forgotten on our 'busy road'. Just like this story. this is real touching...



Hey, wake up! wake up!
A dog was knocked down by a car and died on the middle of the road. Later, another dog is seen beside the corpse of the dog, he tried to wake his friend up using his leg.



Let's move to the safer side of the road...i will move you to the safer side!
When his attempts to wake his friend failed, he tried to push his friend to the side of the road. But the weight of his friend was proven too heavy for him.



Anyone help, tell me what to do. Though the traffic is busy and dangerous, he just will not go away from his friend. Just stand beside his friend howling and crying.



A lot of people saw this incident and feel very touched. How even a dog can show his loyalty and love to his friend.

Oh.... to all my dear friend, please appreciate and love the people you know and people who know you ............ ......!!! !!!!!!!!! !!!


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH. I LOVE YOU FULL.. HA..HA..HA..HA..

7 comments:

Briged Akhdor LR2 said...

subhanallah ..anjing yg mempunyai sifat kemanusiaan..kita yg mmpunyai akal nie pun perlu merenung apakah hbgan kita dengan manusia ada masalah..

Unknown said...

waaa...anjing pon de perasaan...kagum seketika ;)

ayinn said...

hmm,..
mcm manusia gak anjing tu ye,..
sian tengok, sanggup dia ambik risiko nk kena langgar,..hmm..

abang besi said...

siannya..mst anjing tu sedih..touching btl...manisua plak rendah taraf dr binatang skrg...

nk nangis je rse...

zainal mohd jais said...

Memang menyentuh hati.Saya sendiri pernah tengok ular senduk yang setia menunggu pasangannya yang dah jadi bangkai. Insiden itu perlu dilihat dari dua perspektif.
1. Manusia yang rendah kemanusiaannya. Sama ada anjing itu terlanggar atau dilanggar. Selepas terlanggar, apa kita buat. Tarik ketepi, kalau tak kerana kesian anjing (apa lagi kalau masih hidup) kerana tak mau susahkan pengguna jalan (bangkai tentu busuk). Lebih-lebih kita fikir, "ah, cuma anjing, biar majlis bandaran urus". Tak terfikirpun janji tuhan untuk beri pahala jika buang gangguan di jalan.
Kalau sengaja langgar lagi teruk.
Di Australia, semasa saya ke Perth, diberitahu,jadi habit ramai mat saleh psiko, sengaja seronok melanggar kanggaro yang menyeberang jalan waktu malam. Sehingga itulah sejarahnya kenapa kereta dipasang KANGGAROO BAR.Kita di sini buat hiasan pulak. Kadang-kadang hubungan kita dengan haiwan mencerminkan tahap kemanusiaan kita.
2. Jangan kita terlalu "memperbinatangkan binatang" sehingga kita lupa ia juga makhluk Tuhan, yang dicipta dengan sebab dan hikmahnya. Jangan lupa haiwan juga ada naluri dan perasaannya (tahap binatang) sehingga jangan lupa janji Tuhan bahawa haiwan yang kita beri makan juga boleh mendoakan rezeki kepada kita.
Bujang Susah, posting u menyentuh hati I. Sebab u tahu, di saat kita bersendiri, tiada siapa bantu, kita boleh bersahabat dengan alam, dengan haiwan. Berbuat baik dengan makhluk Allah itu, dan mereka akan menjadi pendoa yang ikhlas dan setia yang mungkin tak kita perolehi dari manusia.

BUJANG SUSAH said...

Thanks.. U right zainal...!!!! salam ramadhan..

Tentera AL-MAHDI said...

salam buat tuan rumah..
ala kengkadang makhluk tuhan yang len lebih mulia dari manusia dalam beberapa aspek..