Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, August 24, 2011

LOBANG NAJIB PECAH LAGI!!!


بسم الله الرحمن الرحيم

Kisah disebalik permohonan maaf Kompas



Ahad lalu, harian terkenal Indonesia Kompas memohon maaf kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak berhubung laporan yang diterbitkan mengenai dirinya dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor.

Namun, permohonan maaf itu didapati hanya diselitkan dalam satu wawancara dengan Najib. Malaysiakini juga difahamkan bahawa ia juga dilakukan pada saat-saat terakhir oleh pengurusan tertinggi Kompas.

Artikel pedas, yang menjadi kontroversi itu bertajuk 'Istri PM Najib dan Cincin 24 Juta Dollar'. Ia disiarkan pada isu Kompas 4 Ogos lalu tetapi dengan mudahnya boleh dilayari di versi Internet di Malaysia.

Antara lain, artikel itu mengaitkan Rosmah dengan pembelian kontroversi sebentuk cincin bernilai RM24 juta, dan mendakwa bakal besan Rosmah, Maira Nazarbayev, mempunyai hubungan dengan "mafia Rusia".

Maira Nazarbayev dari Kazakhstan adalah ibu kepada Daniyar Nazarbayev yang telah bertunang dengan Nooryana Najwa, anak gadis Najib dan Rosmah.

Kompas juga dalam laporannya itu menyifatkan Rosmah sebagai menjalani "kehidupan yang penuh kontroversi", dan mengaitkannya dengan Perimekar, syarikat yang dikatakan telah menerima komisen jutaan ringgit berikutan penjualan kapal selam Scorpene.

Menurut penulis, perjanjian yang mencurigakan itu antara faktor yang membawa kepada pembunuhan wanita warga Mongolia Altantuya Shaariibuu pada tahun 2006.

Menyedari artikel berkenaan mampu memberi kesan dan menjejaskan reputasi Najib, dua penasihat perhubungan awam tidak rasmi Najib - seorang daripada mereka dikaitkan dengan konglomerat Indonesia - bertindak segera mententeramkan keadaan - dengan meminta Kompas memohon maaf.

Menurut sumber Malaysiakini, permohonan maaf yang dituntut oleh Pejabat Perdana Menteri (PMO) pada mulanya ditolak oleh editor Kompas yang bertegas mempertahankan artikel mereka, khususnya berhubung dakwaan kegiatan kongsi gelap Maira, yang juga boleh dilayari secara meluas di Internet.

Dua penasihat itu kemudiannya mengancam mengugut Kompas dengan tindakan undang-undang, tetapi ini juga gagal untuk menundukkan akhbar Indonesia yang berpengaruh itu.

Kompas, bagaimanapun bersetuju membuka ruang kepada Najib untuk menjawap dan menangkis segala tuduhan dengan menghantar editor antarabangsa, Jimmy Harianto bagi menemubual Najib di Putrajaya pada Khamis lalu.

Bagiamanapun pada Ahad lalu, agensi berita nasional Bernama mengesahkan bahawa Kompas telah meminta maaf kepada Najib.

Setakat ini, mengapa Kompas membuat pusingan U pada saat-saat terakhir belum jelas tetapi menurut sumber, keputusan berkenaan telah dibuat dalam keadaan "situasi luar biasa".

Namun, akhbar itu jelas tidak membuat permohonan maaf secara penuh - ia boleh diibaratkan sebagai 'permohonan maaf separuh'.

Malah, permohonan maaf itu diselitkan pada perenggan 10 di halaman 10 akhbar itu dalam laporan yang bertajuk 'PM Najib Razak: Demokrasi Juga Terjadi di Malaysia'.

Artikel wawancara dengan Najib itu memetik perdana menteri Malaysia itu menafikan dakwaan dalam artikel Kompas sebelum ini dan diikuti dengan permohonan maaf satu ayat yang berbunyi: “Atas pemberitaan tersebut, Pemimpin Redaksi Kompas Rikard Bagun, Sabtu (20 Ogos) di Jakarta, secara khusus menyatakan permintaan maafnya kepada Ketua Kerajaan dan Keluarga."

Selain menerbitkan penafian Najib, akhbar itu juga tidak menyatakan bahawa dakwaan dalam artikelnya itu adalah tidak benar. Malah Kompas juga tidak menarik semula balik artikel, yang didakwa menghina Najib dan isterinya itu.

Namun, di Malaysia, media arus perdana mencanang-canangkan permohonan maaf itu dan menyiarkannya di halaman utama mereka. - Malaysiakini

Note: Indon minta maaf tu sbb dia terhutang budi pada najib sbb najib bagi org2 indon kerayatan malaysia.. sikit hari lagi malaysia pun kena gadai kat indon. Apa cerita mintak maaf ni.. ingat ni main pondok2 ke .. cekgubard dah buat tuduhan pada rosmah.. kenapa SPRM x siasat rosmah? cekgubard dah buat report pada SPRM klau kata fitnah kenapa x tangkap cekgubard dan bicarakan dia? Kenapa ko bodoh sgt ek? igt ni zaman batu ke apa.. xder mahkamah.. kena tuduh pastu nafikan kata x buat pastu selesai masalah.. bunuh org, rompak rogol pastu kata je "saya x buat.. mereka semua fitnah saya" pastu seatle masalah? kah kah kah kah

Note: satu lagi.. nak tanya ni.. berapa banyak rosmah bayar kat akhbar kompas tu? kikikiki.. Takkan buat2 lupa pope jip terbabit dalam melobi Media BBC London dengan bayaran yang cukup tinggi juga iaitu RM57 juta. Sebelum ini Matahir juga disahkan telah membayar jumlah yang tinggi semata-mata untuk berjabat tangan dengan Presiden Amerika, G.W.Bush...Kah kah kah kah..



Note: Last nak tanya ni... image kat atas tu adalah image yang di printscreen dari jabatan kastam.. Datin Paduka Seri Rosmah Mansor ada berapa orang dalam Malaysia ni? kih kih kih kih



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

7 comments:

BZ said...

JAHANAMNYA NEGARAKU kian HAMPIR
sekiranya dibiarkan puakx ini terus
memerintah.Bukalah minda dan buatlah
PERUBAHAN!!!!

ANAK SUFI said...

staghfirullah Al-Azhim..Astaghfirullah Al-Azhim..Astaghfirullah Al-Azhim..

Tegurlah jika hamba ada membuat kesalahan, baik dengan sengaja atau tidak. Kerana hamba insan biasa yg tak sunyi dari kesilapan.

"Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar (syirik kecil). Sahabat bertanya: "Apakah dimaksudkan syirik kecil itu? Baginda menjawab: Riak." (Hadis riwayat Imam Ahmad).
Wallahualam.

SESUNGGUHNYA APA YANG KAMU TULIS INI SANGAT BERBEZA DENGAN PENULISAN KAMU. KAMU LEBIH MIRIP KEPADA MEMFITNAH DAN MEMBUKA KEAIBAN SAUDARA MUSLIMINMU.

UNTUK PENGETAHUAN KAMU, CHEKGU BARD SEDANG BERHADAPAN DENGAN TINDAKAN SAMAN BERKAITAN DENGAN CINCIN TERSEBUT. JANGAN MUDAH MENABUR FITNAH SAUDARA. INGATLAH PADA ALLAH. TAKUT MATI NANTI TERSANGKUT DIPINTU SYURGA KERANA GAGAL MOHON MAAF PADA EMPUNYA DIRI YANG SERING DIUMPAT DAN DIFITNAH!

KALAU INGIN MENGKRITIK, KRITIKLAH YANG MEMBINA!

Anonymous said...

sal kompas semua dah tau anuar yang rancang... Lambat la BS nih..

Anonymous said...

tidak diragui lagi akhbar KOMPAS adalah akhbar yang relieble.

http://harapan-terbaru.blogspot.com/2011/08/pelajar-gagal-dapat-biasiswa-saman.html

Rosmah Mansor Pukimak said...

ROSMAH MANSOR (RM) DULU KATA TAK TAHU MENAHU PASAL CINCIN YG TERTERA NAMA NYA JELAS KAT PRINT SCREEN MONITOR KASTAM..

DIA JAWAB...I BELI TU GUNA DUIT TABUNG!!!

SEKEJAP DIA JAWAB.... MANA I TAHU MENAHU PASAL CINCIN TU?FITNAH JER.

SEKEJAP LAGI DIA JAWAB...AKHBAR KOMPAS DAH BAGITAU DAH!.I TAK SALAH!

KALI NI DIA JAWAB LAGI...BESAN I SI KAZAKZTAN TU YG BELI..TRANSIT GUNA NAMA I TURUN PORT KLANG!!

DIA BELI DENGAN HARGA DOLAR US,BUKAN RM (ROSMAH MANSOR)

KORANG SEMUA PIKIR APA AGAKNYA DENGAN SI LIABILITY UMNO NI?

KIKIKI!

Anonymous said...

anon 8:10 AM. cikgubard sedang menghadapi saman? wakakakaka..biasanya klau pihak pembangkang kena saman atau apa2 saja tindakan tv3 suku atau utusan siang malam pagi petang x sudah2 kluarkan cetita ni. Kenapa sekarang ni senyap je? wakakakakaka.. woii bangang bagi kat aku mana berita yg kata gikgubard dah kena saman? mana? mana? bagi la kat aku link dia? wakakakaka.. nampak sgt la ko tu bangang!!!! bodoh!! bebal!! babi!!! sama dgn rosmah sial tu!! wakakakaka

aku pun nak tanya jugak mcm yg BS tanya tu. Ada berapa org yang namanya DATIN PADUKA SERI ROSMAH MANSOR dalam malaysia ni? wakakakakka.. boleh lu tolong jawabkan?

Anonymous said...

Kalau dah jenis bebal cakaplah dan buktikanlah apa pun memang dh bebal....tak nampak dan tak boleh perhalusi semua yg diberitahu.....sampai macam2 bukti dan gambar ada.....luar negara pun cerita yg sama tapi masih dok bebal lagi....percaya sampai mati.....minda yg telah dikuasai oleh umno memang tidak nampak lagi lain2.....hari2 dalam radio asyik menyanyi lagu2 naikkan nama najibtak ada pulak doa2 yg baik untuk rakyat.....dah tu tambah pulak dengan macam2 perkara sampaikan naik pening dengan propaganda mereka.....sekarang kempen merdeka mengalahkan bulan puasa....merdeka hapa kalau rakyat ditekan dan tidak didengar pendapat serta tidak diberi keadilan yg sebetulnya.....saya memang cukup bengang dengan cara najib dan umno nie....tengok muka pun memang tak boleh....sakit hati dan jiwa...
-setapa