Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, August 23, 2011

ANWAR KEMUKA BUKTI


بسم الله الرحمن الرحيم

ANWAR KEMUKA BUKTI DAKWAAN SAIFUL PALSU, KONSPIRASI PERINGKAT TERTINGGI

Salam
Hari ini bermulanya satu lagi episod yang akan terus menarik perhatian iaitu kesinambungan perbicaraan kes liwat 2. Kali ini pihak pembelaan akan mengemukakan hujah balas beserta dengan saksi-saksi pembelaan. Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menjadi saksi pertama yang memberi keterangan di peringkat membela diri dan memilih untuk memberi keterangan dari kandang tertuduh.

Pada keterangannya Datuk Seri Anwar Ibrahim telah menafikan yang segala tuduhan adalah tidak berasas dan ianya hanyalah satu konspirasi yang ingin menghumbannya ke penjara. Beliau juga mengemukakan bukti bahawa tuduhan pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan terhadapnya, adalah palsu dan berniat jahat. Anwar berkata Saiful merupakan seorang lelaki berusia awal 20-an dengan berketinggian “enam kaki” dan mantap secara fizikal, mempunyai hubungan dengan ahli-ahli politik dan pegawai kanan polis.


Hubungan sialfools dengan orang kuat umno

Malah katanya, Saiful juga bekas pelajar yang mempunyai hubungan dengan Umno dan menyertai pelbagai latihan kendalian Biro Tata Negara, agensi di bawah Jabatan Perdana Menteri.

“Dan di sini, saya seorang lelaki berusia 60 tahun dengan ada sejarah sakit belakang, yang telah menjalani pembedahan besar dan tidak memiliki sebarang kuasa.

“Jika saya telah menggunakan sebarang bentuk pengaruh atau tekanan mental ke atas dia, ini boleh dengan mudah dineutralkan dengan membuat satu panggilan segera kepada pihak-pihak yang ada hubungannya,” kata Anwar ketika memberi keterangan dari saksi tertuduh di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Anwar juga berkata, mengikut keterangan pengadu dia tiba di Kondominium Desa Damansara pada pukul 2.45 petang, 28 Julai 2008 untuk membincangkan perkara berkaitan kerja.

Beliau menambah, pada peringkat itu, Saiful sepatutnya telah melarikan diri, namun tidak berbuat demikian atas alasan takut.

“Dia tidak berbuat demikian. Keterangan lain berhubung perkara ini dengan jelas menunjukkan bahawa pengadu mempunyai segala peluang untuk keluar (dari kondominimum), tetapi dia tidak melakukannya,” kata beliau lagi.

Menurut Anwar alasan Saiful bahawa dia diselubungi ketakutan adalah bercanggah dengan fakta kes tersebut,

Anwar seterusnya berkata ketika disoal balas, Saiful mengakui bahawa dia telah membeli bahan pelincir dan secara sukarela telah mengenakannya serta mendakwa hubungan seks telah berlaku dan ia “sesuatu yang menyakitkan.”

“Bagaimanapun, sangat jelas tiada bukti perubatan wujudnya kesan penembusan atau koyakan. Selepas hubungan (seks) yang didakwa berlaku, dia minum dan berbual mesra dengan saya.

“Pengadu tidak cuba mendapatkan pemeriksaan perubatan dengan segera. Sebaliknya, dia menghadiri satu majlis PKR pada keesokan hari,” kata Anwar.


Sialfools dalam satu majlis PKR sehari selepas dia dikatakan diliwat

“Pada sebelah petang, dia mengambil bahagian dalam satu mesyuarat Kelab Anwar Ibrahim di rumah saya tanpa menunjukkan sebarang tanda emosi atau ketidakselesaan fizikal, malah trauma,” kata Anwar lagi.

“Sikapnya seara total tidak konsisten dengan dakwaan bahawa dia telah dikasari,” tambah beliau.

Anwar juga berkata, Saiful tidak terus membuat laporan polis dan membuat laporan perubatan dengan segera, sebaliknya mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor.


Laporan perubatan dari klinik pusrawi yang membuktikan sialfools tidak diliwat

Selain itu, Saiful juga dengan Tan Sri Musa Hassan, Ketua Polis Negara ketika itu dan mengadakan pertemuan dengan Datuk Mohd Rodhwan Mohd Yusof, bekas ketua polis Melaka, di sebuah hotel dua hari sebelum kejadian didakwa berlaku.

Najib merupakan timbalan perdana menteri ketika itu.

“Oleh itu adalah jelas daripada bukti itu bahawa pengadu telah berbohong meskipun Yang Arif (Hakim) memutuskan bahawa dia seorang saksi yang benar,” katanya.


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

56 comments:

Anonymous said...

Allahuakhbar!!! Semoga kebenaran akhirnya terbongkar... Cerita Saiful diliwat ni benar-benar tidak masuk akal. Semoga Allah memberkati ketabahan dan kesabaran DSAI terhadap semua dugaan yang beliau dan keluarga beliau tanggung selama ini... amin

aimaniman said...

salam
sejk awal lagi akak dah konfius.. adik tuw 20-an, situa tuw dah 60-an kalau akak la dah lama akak tendang kat xxx dia, kmudian terabur lari.. logik akal la kan, akak x sokong sesapa tp kita kene la merdekakan minda sempena merdeka ni..

Anonymous said...

pertama sekali...ape je yang anuar cakap... tak tentu benar.. sbb die tak bersumpah..

Jawatan die mase tu TPM kot.. saiful pekerja dia.. walaupun die kuat... sesiapa yang ada ditempat saiful akan akur ngan anuar...

tak pe lah.. kita tgk pulak hari ni anuar nak cakap ape...

Rai said...

lawak gila alasan anon August 23, 2011 8:47 AM.. "ape je yang anuar cakap... tak tentu benar.. sbb die tak bersumpah.." kalau sumpah pun menipu tak guna jugak..

cakap la ikut fakta weh..yg pasti aku rasa saiful mesti tak laku dah lepas ni..awek mana la yg nak jantan tak boleh lawan org tua sakit belakang umur nak 70 tahun.. gila punya lembik..

kes saiful kena liwat bukan masa anwar TPM laaa..adeh..buta maklumat sungguh..kamon lah weh..

LydSunshine said...

Bujang, saya suka blog ni. Caya lah!

Anonymous said...

Nak tengok ramai orang bersumpah pi tengok bila mata gelap tangkap suspek , dalam balai depa sumpah macam-macam guna nama Allah le, ada yang jilat kaki polis pun ada tapi masok dalam juga. Apa makna sumpah bila tiada bukti kukuh. Saidina Ali berkata bila ada keraguan
hukuman tidak boleh dijalankan. Tapi puak puak ni nak perkena dia juga.

Kamal Sanusi said...

"pertama sekali...ape je yang anuar cakap... tak tentu benar.. sbb die tak bersumpah.."

Anon August 23, 2011 8:47 AM, adakah dengan bersumpah maka seseorang itu terbukti tidak bersalah atau bersalah melakukan sesuatu perkara tersebut? Kalaulah Anwar bersumpah, adakah dia dianggap bercakap benar dan tiada lagi kes pendakwaan dilakukan?

AKu minta tolong pada kau agar menggunakan tak banyak sikit pun tak per, akal dan kepala hotak tu (ko ada akal & kepala hotak ker?). Nak bagi komen pun biorlah tidak mencerminkan kekhinziran ko tu.

Nasihat aku, jgn dok berkeliaran di dalam blog-blog menggunakan nama Anonymous mcm khinzir hutan mencari makan di tempat pembuangan sampah.

Cik Rose Cute said...

Siapa salah siapa benar hanya Allah sahaja mengetahui huhuhu...Tak sokong mana2...sejak umur lebih 21 nie...tak pernah mengundi...hihihi..akan datang mengundi kot...tapi mengundi di pihak benar....

Anonymous said...

tak pe.. kite cakap ape pun tak gune kat sini... tgk nanti macam mane... kes baru start pun lepas kena delay 70 kali...

Anonymous said...

Anon August 23, 2011 8:47 AM.pertama sekali...ape je yang anuar cakap... tak tentu benar.. sbb die tak bersumpah..

la kau Anon 23, 2011 8:47 AM..memang naive...sebelum Anwar nak bela diri...dia dah kena angkat sumpah yang dia akan bercakap benar depan hakim...kira angkat sumpah la tu..

orang bodoh macam kau memang UMNO perlukan sesangat...

Anonymous said...

anon 10.39.. ha ha ha.. ko yang tak bape nak pandai weh... ko tak de kat mahkamah agaknyer.. ha ha ha.. orang tak bape nak pandai mecam ko memang pembangkang sangat2 perlukan...

Tapakaki said...

saya follow kes ni sejak dari sekolah...takdelah follow...tapi dah jadi isu hangat...terpaksalah ikut...saya rasa entry ni dan kenyataan anwar tu memang betul-betul sama dgn apa yang saya fikir masa kes ni tengah hangat dulu...saiful yang muda gagah perkasa tu, tak boleh ke nak pi lawan anwar yg dah tua tu...siyes tak lojik...

Anonymous said...

xanax online xanax 1 mg recreational use - xanax overdose damage

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol cod delivery - tramadol online safe

Anonymous said...

xanax online withdrawal symptoms of xanax - where to buy alprazolam no prescription

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 100mg high - can you buy tramadol in greece

Anonymous said...

xanax 2mg where to buy xanax online forum - xanax 1 mg recreational

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol addiction more drug_side_effects - tramadol for dogs dose rate

Anonymous said...

online xanax no prescription generic xanax ingredients - xanax 2mg

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg buy carisoprodol without rx - carisoprodol side effects

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg does carisoprodol 350 mg contain aspirin - order carisoprodol online no prescription

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol soma watson brand - soma carisoprodol tablets 250 mg dosage

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol for cats - tramadol mixed with alcohol

Anonymous said...

buy cialis online cialis generic vs brand - cialis online blog

Anonymous said...

xanax online xanax overdose addiction - pills that look like xanax bars

Anonymous said...

buy cialis online generic cialis net - cialis risks

Anonymous said...

buy cialis online price comparison of cialis - cialis online 4rx

Anonymous said...

buy cialis online health online cialis - how to buy cialis online from usa

Anonymous said...

buy cialis online buy cialis online from us - new daily cialis

Anonymous said...

cialis online generic cialis jelly - cialis coupon walgreens

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#44827 can you buy tramadol usa - taking 4 50mg tramadol

Anonymous said...

buy tramadol online cheap tramadol hcl 50 mg pill identifier - buy tramadol online for dogs

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#30807 does tramadol hcl 50 mg get you high - buy tramadol online with visa

Anonymous said...

tramadol 50 mg tramadol hcl 30 mg - buy tramadol online australia

Anonymous said...

buy tramadol tramadol for dogs how long to take effect - tramadol 100mg buzz

Anonymous said...

buy tramadol online zydol tramadol overdose - tramadol for high blood pressure

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#30896 tramadol 50 mg tylenol - tramadol online no prescription overnight

Anonymous said...

where to buy tramadol online tramadol dosage 10 lb dog - tramadol hcl long term use

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol safest place buy tramadol online - buy tramadol money order

Anonymous said...

buy tramadol tramadol withdrawal fatigue - tramadol hcl 50 mg how many can i take

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 100 mg ratiopharm - tramadol 80 mg

Anonymous said...

buy tramadol 100mg tramadol hcl 50 mg espanol - tramadol xl dosage

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#62431 tramadol 50 mg bijsluiter - tramadol for dogs dose

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol addiction support - tramadol extended release high

Anonymous said...

ways to buy ativan online ativan names - lorazepam 1 mg compared to xanax

Anonymous said...

buy ativan online ativan dosage side effects - ativan side effects long term

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#64581 get cheap xanax - xanax side effects menstrual cycle

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#37284 effexor xanax drug interactions - get really high xanax

Anonymous said...

http://staam.org/#37708 need to purchase tramadol - tramadol hcl how to take it

Anonymous said...

buy xanax cheap taking xanax for anxiety - buy xanax online with no prescription needed

Anonymous said...

http://staam.org/#41652 buy tramadol nz - tramadol 50 mg interactions

Anonymous said...

buy tramadol with cod buy tramadol online no rx - tramadol 50mg hcl high

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#72895 xanax knocks me out - ambien xanax and alcohol together

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol 50 mg online - tramadol addiction risk

Anonymous said...

buy xanax online discount xanax online - xanax bars canada

Anonymous said...

http://bayshorechryslerjeep.com/#4038 how long will xanax effects last - buy xanax no prescription mastercard