Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, July 26, 2011

TAKRIF ELEKTRIK NAIK GILA BABI

بسم الله الرحمن الرحيم



"Entah apa nak cakap mengenai bil elektrik sekarang ini, naik dan terus naik. Ingatkan rumah saya saja sebelum ni sekitar RM60 sekarang ini sekitar RM100 sejak 1-2 bulan ini. Rupa-rupanya bil surau kami di Senawang pun naik sekitar 2 kali ganda. Kalau dulu sekitar RM30 sebulan, bil pada 18 Julai 2011 sampai RM60 pula.

Jiran saya pula kata dulu dia sekitar RM100 sebulan, kini sekitar RM200.

Ada jiran depan rumah dia lagi kesian, sampai dekat RM300 sebulan. Padahal meter elektrik tidak ditukar, tiada penambahan penghawa dingin, tiada penambahan penghuni rumah.

Kalau Astro atau bil Telekom naik macam ni boleh potong je, pakai antena dan prepaid saja.

Kalau bil TNB takkan nak potong guna lilin dan kayu api. Itu baru 2-3 rumah, 2-3 surau dan masjid.

Kalau seluruh Malaysia berapa banyak sudah untung agaknya, dan berapa ramai yang mengeluh. Kalau ada yang mengeluh pasti ada yang tersenyum LEBAR !

Rozmal bin Malakan

http://waghih.blogspot.com"


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

2 comments:

aimaniman said...

aaahhh laa... dah jimat cam ne pon rumah akak around 180++ bayang.. yg pakai akak, hubby, anak3 yg umoq 1-5 taun... brapa sangat la baby pakai letik.. so knapa manyak sangat maa? air plak yg anehnya -38!!! tu waa untong manyak dok selangor maa...

Embun Pagi said...

betul!! kedai mkn sebelah opis sy pun mengadu normal bil 100-200, bulan nie tiba2 500++ !! gilaaa!!!xda tunggakan apa2..