Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, July 25, 2011

NAJIB DAN TAIB UPAH BLOGGER HINA ISLAM

بسم الله الرحمن الرحيم

NAJIB & TAIB MAHMUD Mengupah Blogger PENGHINA ISLAM


Caleb Howe

Luahan-lauhan kebencian anti-Islam, termasuk satu ejekan yang kasar terhadap Nabi Muhammad, antara beberapa pandangan yang sangat mengejutkan yang dikeluarkan oleh ahli pasukan blogger Amerika, yang diupah oleh PM Datuk Seri Najib Tun Razak dan Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud kononnya untuk meningkatkan imej mereka .

Seorang ahlinya, bernama Caleb Howe, terlibat dalam beberapa Twitter yang jelas bertujuan untuk melakukan kesalahan melampau terhadap masyarakat Islam - walaupun beberapa rakan-rakannya di Red State, New Ledger, Sarawak Report(s), Malaysia Matters dan yang lainnya telah dilantik oleh Najib dan Taib sebagai penganjur profesional.

Dalam satu cetusan yang berlaku pada tahun lepas dia telah terlibat dalam kata-kata kasar dan kebudak-budakan yang berterusan di halaman Twitter seperti di bawah ini:



sila klik di SINI untuk artikal penuh serta bukti lengkap.


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

6 comments:

Miecyber said...

Mengejutkan....

shida said...

Ya Allah..bia betik...sampai hati mereka jika benar lah berita ini..huk3~~~
semoga bertaubat!!

Captain said...

CEPATLAH MAMPUS SIPENCARUT CALEB & THE GANG.HARAM JADAH SUNGGUH BETUL SAMPAI HATI HINA RASULULLAH SAW.

MEMANG MAK DIA BERANAK KOT PUNGKOR..YANG MENGUPAH HARAM JADAH NI! PUN LAHANAT JUGA...

PETANDAX NAK HILANG KUASA NANTI..PRU13.

Pacifist said...

salam ziarah.
frasa "taat kepada pemerintah" memberi banyak konotasi.iaitu taat yg bagaimana dibenarkan dlm Islam.
1)adakah semata2 dia menjadi pemimpin kita.kita kena taat sepenuhnya/akur dgn segala tindak tanduknya?
2)adakah semata2 dia mengucap 2 kalimah syahadah sama spt kita sudah cukup menjadikan dia seorang
Islam yg sempurna?
inilah nasib yg menimpa kebanyakkan negara umat Islam di dunia.Apabila pemimpinnya seorang Islam
dan mengucap 2 kalimah syahadah spt kita ttp tindak tanduk tiada beza dgn pemimpin kafir.Dan ulama berselisih pendapat bagaimana menghadapi pemimpin jenis ini.
-ada yg akur kerana dia (spt no 1 dan 2 diatas)
-ada yg menentang pemerintah dlm konsep demokrasi (pilihanraya)
-ada golongan yg kononnya mengikut sunnah nabi.Menunggu kekuasaan diserahkan kpd mereka(tanpa berbuat apa) utk mewujudkan sistem khalifah
-ada golongan yg asyik dgn kerohanian tanpa mempedulikan konsep kenegaraan Islam konon apa2 di luar lingkungan mereka telah mewujudkan pepecahan sesama Islam.
-ada golongan yg tidak menghiraukan langsung apa -apa,janji dpt hidup,tidur, makan
kesimpulan,pepecahan sesuatu yg tidak dpt dielakkan.sejak awal penciptaan manusia telah terjadinya pepecahan.tiada yg akan bersatu kecuali dgn iktikad yg diyakini.berpecah dr golongan yg batil menuju golongan yg hak.Wallahua'lam

rosmah betina sundal said...

sepatutnya tajuk posting ni "NAJIS DAN TAIK UPAH BLOGGER HINA ISLAM"

Anonymous said...

mamat ni sama gak cam AMBIGA.... anti islam.... hangpa pun lantik AMBIGA jadi ketua BERSIH 2.0

bertaubatlah saudara.... cukup2 lah tabur fitnah.....