Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, May 18, 2010

AZIZ YUSOF SPR PEMBOHONG, PENIPU...!!!

بسم الله الرحمن الرحيم

Undi Pos - Apa Lagi Agaknya Alasan Barua Umno



1. Petugas SPR bukan sebagai pemilih Terdapat seorang petugas SPR bernama Justin Leo B. Lewis No Kad Pengenalan 540131-13-5063 telah didaftarkan sebagai pengundi pos tetapi beliau sebenarnya bukanlah seorang pemilih yang sah. Bagaimana seorang pemilih yang tidak sah boleh diterima sebagai pengundi pos petugas SPR. Mengikut prosesnya mereka memohon kepada SPR untuk menjadi pengundi pos. Permohonan beliau ini diluluskan sedangkan beliau bukan pemilih. Atas asas apa SPR meluluskan beliau sebagai pengundi pos? Saya minta SPR jawab perkara ini.

2. Undi yang berlebihan mengikut kod Terdapat 3 kod yang mempunyai undi yang lebih dibandingkan dengan undi yang telah dikeluarkan : Kod 708(Unit Udara PDRM). Undi dikeluarkan 6 tetapi undi yang diterima 24 Kod 429 (Unit Tentera Darat). Undi dikeluarkan 160 tetapi undi yang diterima 161 Kod 431(Unit Tentera Darat). Undi dikeluarkan 47 tetapi undi yang diterima 55 Undi yang diterima mestilah kurang atau sama dengan undi semasa dikeluarkan. Jika undi yang diterima lebih maka ada sesuatu yang tidak kena. Bantahan telah dibuat oleh team undi pos tetapi SPR tidak melayannya atas alasan bahawa kod ini diwujudkan untuk panduan kepada petugas sahaja. Saya minta SPR jawab isu ini, kenapa kertas undi tersebut berlebihan? Adakah sesuatu telah berlaku?


3. 1040 undi Tentera dan Polis Tampa Kawalan Ejen PR Terdapat 1040 undi tentera dan polis tidak dapat dikawal oleh ejen PR. Ini kerana mereka berada di luar Sibu. Jabatan Rekod dan Pencen tentera kononnya telah menghantar kepada pihak terbabit. Apakah yang berlaku semasa penghantaran tersebut. Apa jaminan tiadanya penyelewengan telah berlaku.

4. Saksi Tentera Meragukan Terdapat beberapa pegawai tentera yang mempunyai tandatangan berbeza dalam borang 2. Bagaimana seorang saksi yang sama mempunyai tandatangan yang berbeza. Ini sesuatu kemuskilan yang perlu dijawab oleh angkatan tentera Malaysia (ATM). Jika tandatangan pegawai pun boleh menjadi kemuskilan, rakyat khuatir ATM tidak dihormati rakyat suatu masa nanti.

5. Kempen Dalam Kem Tentera Perdana Menteri Dato Seri Najib Tun Razak telah dibenarkan memasukki Kem di Sibu. Terdapat dua Kem di Sibu Oya Batu 14 dan Kem Rascom Batu 10. PM telah dapat bertemu dengan anggota tentera di sana. Atas nama Perdana Menteri beliau telah berkempen dengan anggota tentera. Calon PR tidak dapat peluang tersebut. Minta SPR beri jawapan kenapa insiden Bagan Pinang berlaku semula di Sibu? Pemimpin BN boleh masuk Kem tetapi calon PR tidak boleh masuk Kem.

6. Terdapat Sampul B Tidak Berkod. Dalam kumpulan 7 Undi Pos yang saya sendiri menjadi ejennya, terdapat lebih 50 sampul B yang tidak berkod. Saya perhatikan mereka terdiri daripada petugas SPR dan pihak polis. Mengapa SPR tidak meletakkan kod sedangkan mengikut panduan yang telah diberikan oleh SPR sendiri sampul B mestilah diletakkan kod. SPR memberi alasan kod bukan alasan untuk menolak undi pos. Jika kod tidak penting untuk mempastikan keselamatan undi pos mengapa buku panduan undi pos meletakkan kod sebagai perkara yang penting ? Bukankah ini mekanisma untuk mengelakkan penipuan?

- Suhaizan Kayat
Ketua Penerangan Pemuda PAS Malaysia



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

7 comments:

gorgondolamedusa said...

wahahahhaa...

aku jugak pernah jadi pegawai SPR,
tugas aku cek name pengundi,
tapi xdek yg terkantoi dgn aku,
kantoi dgn kawan aku ade la,
die dpt tangkap sorang ni mengundi 2x. x ingat ape jadi pastu.

tapi sebbaek la parti pembangkang (suatu mase dulu,kini memerintah di negeri yg maju) tu menang. xpe2, next PRU kalu ade rezki kami akan lebih berhati2 dan teliti dlm perkara2 camni.

hahahahah...

bukan tali barut ataupon tali perot, yg salah tetap salah. tupasal pokewak2 ni x brani nak celop jari dlm ink. alasan die kuno..
kepalahotak die kuno!

cilake2 ni pandai menipu weh...
bahye...

Ibrahim Katak said...

Aku tengok muka org tua sial ni hangin jer aku. Muka dia mmg mcm sial laa. kimak punya org...!!! aziz yusup mmg pukimak...!!!

~ Lady ell ~ said...

Salam BS,

SPR,SPRM,polis dsb dh mmg itu krja smpingan dia. Nk tipu rkyat dgn mcm2 cara. Seboleh2 nk cover slagi dia bleh cover..walaupn dia tau rakyat smua nmpak kebodohan mrk yg amatlh trserlah,tp mrk ni masih jugak buat bodoh. Mmg bodoh betul mrk2 ni.

Ni nk kongsi crita sikit..crita benar ni.
Pak cik saya sndiri merupakn pesara polis..sarjen satu masa dulu kt pulapol.Dia sndiri crita dgn diakui isteri dia(mk cik saya). Kata dia mmg dh biasa, bila smpai je masa pilihanraya..ada individu trtntu yg dtg kt dia n brtanya 'Jen..brapa anggota..'. Jd dh jd satu kemestian pk cik dgn mk cik saya skali ni brsengkang mata dok memangkahkn dacing smpai siap(dipangkahnya prti lwn skit je). Mk cik saya sndiri mengesahknnya. Tp skrg mrk benar2 menyesal n brtaubat atas kesalahan n kesilapan satu ketika dulu.

Brkenaan undi pos kt sibu tu..walaupn ditipu disebat habis pn mrk tk dpt beat kekuatan rkyat. Jika ditolak undi pos yg smmgnya jelas tk relevan n segala penipuan lain etc..sebenarnya Pakatan Rakyat mndpt majoriti besar dgn 3K keatas.
Takbir.Hidup2,Hidup Rakyat..

BUJANG SUSAH said...

Assalamualaikum.

gorgondol: kiamat dunia agaknya klau SPR ni berani gunakan ink di setiap pilihanraya.

ibrahim katak: banyakkan bersabar.

lady ell: Boleh dikatakan semua diantara kita yg celik politik dah tau akan perkara begini. Tapi apakan daya. Malaysia bukan negara demokrasi seperti yang diwar-warkan.

Terima kasih atas komen anda semua. Wassalam.

gorgondolamedusa said...

alamak, tlupe nak habaq kat hangpa,

malam ni ada ceramah PAS,
di bilik gerakan Palm grove,
(jalan menghala ke port klang, tepi highway, sblum persimpangan pandamaran).

selepas isyak.

antara penceramah- hjh lo'lo', etc.

mari2...
sori bujang susah, berkempen iklan bagai plak. heheheh..
TQ

BUJANG SUSAH said...

Ok.. terima kasih bro.. xder hal punya..

Anonymous said...

tima kasih gondol. kompom aku datang p ceramah mlm ni insyaAllah. Allahuakbar..!!!!