Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, April 11, 2010

MENTERI KAT MALAYSIA NI SEMUANYA BODOH TAPI BUAT-BUAT PANDAI

بسم الله الرحمن الرحيم

TIMBALAN MENTERI INI CERDIK MACAM PAK PANDIR


Pak Pandir menoreh di Manek Urai....

APABILA membaca kenyataan seorang Timbalan Menteri yang pernah menoreh getah sewaktu PRK Manek Urai dulu di sini, aku merasa hairan bagaimana beliau boleh dilantik menjadi Timbalan Menteri. Kalau kita cop dia ni bangang, sahih puak-puak Umno ni akan melenting marah pasal mungkin dalam Umno bukan dia seorang saja yang bangang. Aku malas lah nak kata dia ni bangang kerana nak jaga hati puak-puak Umno. Biarlah aku kata Timbalan Menteri tersebut memang cerdik seperti cerdiknya Pak Pandir.

Timbalan Menteri tu kata, semenjak PR memerintah beberapa buah negeri tiada apa perubahan langsung. Kesemua pembangunan yang ada di semua negeri PR memerintah sekarang adalah warisan dari kerajaan Bn. Begitulah tahap pemikiran seorang Timbalan Menteri yang paling cerdik dijumpai oleh Umno. Masakan beliau tidak tahu yang diwarisi oleh Kerajaan PR sekarang dari Umno/Bn hanyalah hutang piutang? Tidak percaya lihat saja lah laporan Audit Negara yang baru-baru ini dikeluarkan. Hutang terpaksa dibayar, maka Kerajaan PR terpaksalah cuci `najis' yang Umno/Bn tinggalkan di merata-rata tempat sewaktu mereka memerintah.

Sepatutnya sebagai Timbalan Menteri, beliau mestilah membawa fakta dan hujah yang bernas untuk meyakinkan rakyat. Bukan dengan cara bercakap seperti budak-budak tidak bersekolah. Kununnya tiada sekolah didirikan semasa pemerintahan PR. Kalaulah Muhyiddin dengar kenyataannya, tentu Muhyiddin bertambah lembam mukanya kerana memalukan kementerian di bawahnya. Inikah pemimpin yang ingin diangkat oleh orang-orang Melayu untuk membela nasib mereka? Bercakap pun guna kepala lutut, bagaimana hendak memikirkan nasib orang-orang Melayu? Memang patut pun orang seperti ini duduk dalam Umno kerana orang yang cerdik tidak akan terliur berada di dalam Umno.- wfauzdin.blogspot.com




UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

7 comments:

Isa said...

Ntah la bro, tinggi sangat tahap kebangangan Timbalan Menteri sekor nih....

Gua rasa lembu lebih cerdik daripada malaun sekor nih...

Abdul Hafizh Asri said...

Wow .. yang aneh2 saja .. Hahaha .. Salam kenal ya orang Malaysia ..

Ustaz said...

Salam...
Menteri nie.. Ok pa.. Baguih jugak statement dia, tambah kredit point untuk nak lawan be en

Anonymous said...

tahu tak pe diam2 sudah BN... cbe bagi PR memerintah 50 tahun hoho... baru leh banding beza ngan BN memerintah.... 5 tahun PR cuci najis BN belum tentu ilang bau... =P
-MissXYZ

mempelung said...

Bro sebenarnya sibangang ni mewarisi akal bangangnya dari mantan bangangnya iaitu mahathir.

mahathir marah rakyat tak berterima kasih pada KERAjaan masa reformasi. Bangang ni ingat pembangunan malaysia pakai duit poket dia agaknya.
Jadi tak hairanlah ramai lagi bangang-bangang dalam BN.

gayapeneroka said...

SAYA MALU LAH...SEBAGAI ORANG FELDA...KERANA ANGKARA DIA NI.....

Anonymous said...

x kesah la dpt pemimpin bangang ke, bijak ke, aslkan hidup kite aman makmur sudah la...
tengok kat negara luar tu, pemimpin bijak pandai, tp klu negara x aman, xde gune jgk.
peace~