Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, July 22, 2009

BEKAM AL SUNNAH PERCUMA

Bekam Al Sunnah PERCUMA

1. Bekam Al-Hijamah diturunkan kpd Nabi Muhammad SAW ketika baginda SAW di Israk Mikraj. Bekam Al-Hijamah merupakan warisan para malaikat kepada kekasih Allah SWT.

2. Menurut Ibnu Qayyim dalam syarahnya " Pengubatan cara Nabi SAW dapat diyakini dan bersifat pasti, berasal dari wahyu dan misykat nubuwah serta kesempurnaan akal. Salah satunya berbekam (Al-Hijamah) .

3. Sabda Nabi Muhammad SAW, Pada malam aku di Israkkan, Aku tidak melewati sekumpulan malaikat melainkan mereka berkata, "wahai Muhammad, suruhlah umatMu melakukan Hijamah (berbekam). Hadis riwayat ibnu Majah dan Abi Duad.

4. Menurut hadis Nabi SAW, "Aku diberitahu oleh Jibrail as, bahwa Hijamah
adalah cara pengubaan yang paling bermafaat dan berkesan untuk manusia.

5. Sabda Nabi SAW, "Barangsiapa berbekam pasti mendapat rahmat dari Allah SWT". Hadis riwayat Muslim

6. Dari Sa'id bin Jubair, dari Ibnu Abbas ra, Nabi SAW bersabda, "Kesembuhan ada tiga perkara, minum madu, berbekam dan bakaran api (Al-Khayy). Tetapi aku melarang umatku melakukan [embakaran dgn api. Hadis riwayat Bukhari.

7. Berbekam sangat mujarab dlm ilmu perubatan Islam kerana amat terbukti dalam mencegah dan merawat sebarang penyakit samada penyakit fizikal atau rohani.

8. Berbekam amat mujarab untuk melegakan dan menghilangkan penyakit, memulihkan daya tahan tubuh (imuniti) dan mengembalikan fungsi fizikal.

9. Antara faedah berbekam ialah mengelak penyakit stroke, darah tinggi, kencing manis, migrain, buang toksid dan mampu menyembuhkan penyakit jasmani dan rohani.

Tiada bayaran, terpulang kepada keIkhlasan.

Cikgu Fadli 013-911 0241
No. 1, Jalan Bunga Raya,
Taman Bukit Belimbing,
43300 Balakong, Selangor.

1 comments:

Anonymous said...

Is it true we also can monetize from opening a demo account? I only want to open a demo account, so can I profit from it?
[url=http://sfcis.net/new/index.php?action=profile;u=10]best forex software[/url]