Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, July 4, 2011

GANTUNG DIRI LEPAS KENA SAMAN

بسم الله الرحمن الرحيم

Pelajar Mati Tergantung Selepas Terima Saman Trafik

JASIN - Seorang pelajar berusia 15 tahun dijumpai mati tergantung di rumahnya di Taman Bemban Utama, Jasin, Melaka petang kelmarin, selepas menerima saman polis kerana kesalahan trafik. Dalam kejadian pukul 5 petang itu, mayat M. Rajathurai, pelajar Sekolah Menengah Seri Bemban ditemui ibunya ketika membuka pintu bilik yang tidak berkunci. S. Chinammah, 49, berkata dia terkejut dengan kejadian itu selepas beberapa jam anaknya menerima saman daripada polis atas kesalahan trafik yang dilakukannya.

“Semuanya bermula apabila saya meminta dia (Rajathurai) ke kedai untuk membeli barang tetapi menyuruhnya berjalan kaki atau berbasikal.

“Bagaimanapun, saya tidak menyangka anak saya menaiki motosikal milik rakan abangnya secara senyap untuk ke kedai,” katanya dipetik Berita Harian hari ini.

Chinammah berkata dia hanya mengetahui anaknya itu disaman polis selepas kereta peronda datang ke rumahnya untuk mengambil Mykad.

Katanya, polis yang membawa anaknya itu turut memaklumkan Rajathurai ditahan di persimpangan taman perumahan kerana tidak memakai topi keledar dan tiada lesen memandu.

“Selepas memberikan Mykad, polis membawa anak saya ke balai berhampiran, kira-kira dua kilometer dari rumah dan di sana mereka mengeluarkan saman kepada anak saya.

“Saya menegur kesalahannya dan sepanjang perjalanan membawa dia pulang ke rumah dengan berjalan kaki, Rajathurai kelihatan seperti ketakutan dan hanya diam sehingga sampai di rumah,” katanya.

Katanya, kali terakhir dia melihat anaknya itu ketika sedang makan nasi sebelum masuk ke biliknya untuk tidur kira-kira pukul 3 petang.

“Saya menjenguknya dua kali dan lihat dia sedang tidur, namun kira-kira pukul 5 petang ketika masuk semula ke biliknya untuk meminta pertolongan membeli kelapa, Rajathurai kelihatan tergantung di siling dalam keadaan sudah tidak bernyawa lagi,” katanya./TMI



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

65 comments:

♥misz nana♥ said...

kerana saman pun boleh gantung diri.. hmmm

Miecyber said...

Simpati....mungkin mediang terlalu takut sehingga mengambil tindakan membunuh diri


Tebuan Tanah Menyertai Program 1 Murid 1 Sukan 1 Malaysia

Anonymous said...

Semua tu nak salah polis lah ya.

lady gaguk said...

bodoh anon atas ni...orang nak cerita je....punai betul.

zmah said...

Terlampau takut sangat tu...

Zariff Zarifah said...

simpati pon ade... tp pendek akal la... blh je bincang dgn family dlu tp trs bt keputusan sendiri...

rock kapak said...

hari isnen hari tu nyonya sebelah rmh zali garden gantong diri,ramai nau dh bosan hidup..

Anonymous said...

generic xanax order xanax 2mg online - xanax xr vs xanax

Anonymous said...

generic xanax what do xanax pills look like generic - xanax effects breast milk

Anonymous said...

xanax cheap drug interactions synthroid xanax - xanax 1mg cost

Anonymous said...

buy generic xanax online xanax side effects dizziness - xanax drug test detection

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl bp - tramadol for dogs buy

Anonymous said...

generic xanax xanax effects snorting - xanax dosage muscle relaxant

Anonymous said...

xanax online xanax bars buy online - xanax dosage lethal

Anonymous said...

buy tramadol without prescriptions tramadol online tennessee - tramadol

Anonymous said...

buy tramadol online best place order tramadol online - buy tramadol online legit

Anonymous said...

generic xanax xanax drug detection - mix of xanax and alcohol

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol zolpidem - what is carisoprodol 350 mg for

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 100 mg high dose - buy tramadol with visa

Anonymous said...

how to buy xanax online legally xanax side effects urdu - side effects xanax going off

Anonymous said...

generic xanax xanax side effects ejaculation - alprazolam de 0 5 mg

Anonymous said...

xanax buy xanax side effects hiccups - is generic xanax the same

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol 350 mg street name - carisoprodol soma watson 350 mg

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 100 mg injetavel - tramadol zantac

Anonymous said...

xanax mg xanax pills high - generic xanax forum

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol y diclofenaco - carisoprodol 350 drug interactions

Anonymous said...

tramadol online pharmacy tramadol for dogs side effects - buy tramadol online new zealand

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol glaucoma - carisoprodol zyrtec

Anonymous said...

tramadol without prescription tramadol online bluelight - 3 50 mg tramadol

Anonymous said...

cialis online tesco cialis price - cialis daily use

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol online saturday delivery - tramadol online sales

Anonymous said...

buy cialis online cialis daily or 36 - cialis daily vs cialis 36 hour

Anonymous said...

xanax online xanax is the best drug ever - xanax how long is it in your system

Anonymous said...

buy generic xanax online xanax drug facts comparisons - other pills look like xanax

Anonymous said...

xanax online xanax side effects on liver - how to buy xanax online for cheap

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#38471 tramadol hcl blood thinner - tramadol euphoria dose

Anonymous said...

buy tramadol overnight shipping tramadol 50mg 93 - tramadol hcl 50 mg

Anonymous said...

buy tramadol effects tramadol overdose dogs - tramadol potentiators

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#97734 tramadol kidney disease - tramadol zydus 50 mg

Anonymous said...

http://blog.dawn.com/dblog/buy/#56932 tramadol overnight delivery no rx - ultram tramadol withdrawal symptoms

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg vs norco 10 - buy tramadol online yahoo

Anonymous said...

buy tramadol tramadol hcl 50 mg half life - ok take 2 tramadol 50 mg

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#57594 tramadol withdrawal is hell - tramadol online no prescription needed

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#62431 order tramadol australia - order tramadol online

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#73892 tramadol 100 mg gotas - buy tramadol generic ultram

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#74967 tramadol 50 mg para que es - buy tramadol online dogs

Anonymous said...

buy tramadol tramadol hcl 50 mg pill - tramadol 50 mg compared to percocet

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 50 mg order online - tramadol for cats

Anonymous said...

ways to buy ativan online ativan dosage range - ativan side effects diarrhea

Anonymous said...

cheap generic ativan ativan off label uses - ativan bad high blood pressure

Anonymous said...

buy ativan online ativan side effects mayo clinic - ativan uses

Anonymous said...

ativan pills ativan side effects ask patient - ativan side effects forum

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#64581 xanax 2mg oval - are all generic xanax the same

Anonymous said...

buy xanax online where can i buy xanax online legally - xanax davis drug guide

Anonymous said...

buy tramadol online 50mg tramadol high dose - tramadol dosage abuse

Anonymous said...

buy tramadol online reviews buy tramadol usa next day delivery - tramadol ultram 100mg

Anonymous said...

buy tramadol online buy cheap tramadol no prescription - tramadol for dogs effects

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol dosage recreational use - tramadol withdrawal 2012

Anonymous said...

buy xanax online xanax amount to overdose - cheap generic xanax no prescription

Anonymous said...

buy tramadol online can buy tramadol online usa - tramadol withdrawal effexor

Anonymous said...

buy xanax online alprazolam 0.5 mg tablet side effects - cost of generic xanax at walmart

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#30416 xanax withdrawal how to - xanax 1mg dosage

Anonymous said...

where to buy xanax online can you buy xanax over counter - drug interactions xanax geodon

Anonymous said...

http://bayshorechryslerjeep.com/#4038 clonazepam vs. xanax for anxiety - xanax generic for

Anonymous said...

buy xanax online herbal pills xanax - what is xanax dosage for anxiety