Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, June 2, 2011

KERAJAAN PKR SELANGOR MEMANG TAK GUNA!!!!!!!!!!!!!

بسم الله الرحمن الرحيم



Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim hari ini mengumumkan satu skim baru bagi memudahkan rakyat Selangor memiliki hartanah di atas tanah kerajaan.

Katanya, skim yang berkuatkuasa hari ini, membolehkan rakyat Selangor menjadi pemilik hartanah yang sah dengan hanya membayar pendahuluan premium sebanyak RM1,000.

"Skim ini hanya ditawarkan kepada satu pegangan hak milik persendirian sahaja dan tidak boleh dipakai untuk hartanah komersil," katanya pada satu sidang media di Shah Alam hari ini.

Menurut beliau, skim ini akan melengkapi skim pemberian geran melalui pembaikan sistem pemilikan tanah.

Note: Kerajaan PKR Selangor memang tak GUNAkan harta rakyat untuk kepentingan individu dan kroni.. kah kah kah kah.. Untungnya hidup dibawah pemerintahan kerajaan Pakatan Rakyat.. Hidup UMNO..!!! kah kah kah kah.. Sokong lagi umno semoga hak kita semua tergadai.. kah kah kah kah.. Mesti penyokong bangang umno di Melaka, Johor, Sabah, Sarawak, Perlis, Negeri Sembilan dan Perak gembira mendengar berita ni.. Kah kah kah kah.. gembira kerana selama 54 tahun dibangangkan oleh umno... kah kah kah kah.. hidup umno..!!!


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

7 comments:

aanie said...

suspen je baca tadi....huhu....

pokku(putrajaya) said...

Boh...tertinggal negeri mad said&mat denan tu...ganu kite & pahang pun bawah b-end jugak...satuuuuu masieaa...kahkahkah!ambo rakyat tok guru...

Unknown said...

huhu...agakla...tgk tajuk entry...husihh....heran gak la sejak bila bujang senang jd len ni..rupanya...aduii...huhu

serenity9260 said...

tumpang lalu.blog ni ada setting terbaru untuk opera mini free untuk maxis
http://post-aje.blogspot.com/

Amuraria said...

INI LA YANG ANAK TOYOL MARAH SANGAT ! MASA DIA KUAT SAUK & FARAID SESAMA FAMILI & KRONI ,NI PR DOK BAGI PULAK KAT RAKYAT ISSSH ANAK TOYOL MESTI JADI PANDI KUTTY !

Anonymous said...

Mahu apa yg dibuat untuk kesejahteraan rakyat Selangor boleh dibuat untuk negeri2 lain....kan semua dibawah satu parti....rakyat negeri lain takkan hanya dengar saja....
-setapa2011

bunbinban said...

woiiiiiii...sape kate kajaan BN tak beri tanah kat rakyat...mulut tu jaga sket arrrr....Lim Goh Tong dpt Bukit Genting, Vincent Tan dpt Bukit Tinggi, Lim Kuan Yew dpt Singapura, Pulau Batu Putih, Taik dpt Sg Besi...tu kan seme rakyat Malaysia dan pernah jadi rakyat MAlaya...hish hish korang ni...satu lg, Bandar Temerloh dpt kat Chuan Thye...hahaha..