Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, May 12, 2011

NAJIB TIPU LAGI

بسم الله الرحمن الرحيم

Skim Rumah Pertamaku tipu orang muda?



Skim Rumah Pertamaku yang dijaja oleh Perdana Menteri hakikatnya memperdaya dan menipu golongan muda, kata Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub. “Kononnya pembiayaan 100 peratus, sedangkan hakikatnya pembiayaan tidak dapat diperolehi. Ini ternyata memperdaya dan menipu golongan muda,” katanya.

Menurut Salahuddin, untuk menarik sokongan golongan muda kepada Barisan Nasional (BN), kerajaan Datuk Seri Najib Tun Razak melancarkan skim tersebut yang tidak dikaji sepenuhnya sama ada ia boleh dilaksanakan atau tidak.

“Skim yang tidak dikaji sepenuhnya sama ada boleh dilaksanakan atau tidak itu hakikatnya hanya memberikan harapan palsu kepada golongan muda apabila diwar-warkan oleh Perdana Menteri,” kata Ahli Parlimen Kubang Kerian itu.

Beliau kesal kerana sokongan golongan muda kepada BN diumpan dengan harapan palsu dan pembohongan yang akhirnya memperdayakan mereka.

Skim Rumah Pertamaku diumumkan oleh Najib pada pembentangan Bajet 2011 tahun lalu dan dilancarkan Mac kononnya untuk membantu golongan muda berusia sehingga 35 tahun memiliki kediaman pertama dengan pembiayaan 100 peratus.

Semalam, sebuah akhbar harian pro Umno melaporkan bahawa skim itu “tidak dapat dimanfaatkan sepenuhnya” oleh kebanyakan golongan muda.

Menurut akhbar itu, walaupun memenuhi kriteria asas ditetapkan termasuk pendapatan di bawah RM3,000, golongan muda yang mahu memanfaatkan skim itu akan menghadapi masalah sebaik ‘dinilai’ institusi perbankan yang mengambil bahagian dalam menawarkan pembiayaan bagi kediaman bernilai antara RM100,000 hingga RM220,000, seperti dikehendaki skim berkenaan.

Akhbar itu melaporkan, seorang eksekutif Teknologi Maklumat (IT), Nur Syafinas Zamri, 26, yang bekerja sebaik memperoleh Ijazah Sarjana Muda berkata, pendapatannya, meskipun di bawah RM3,000, tidak memungkinkan beliau membeli kediaman di bawah skim itu.

Dengan gaji pokok berserta elaun tetap RM2,680 sebulan, akhbar itu Nur Syafinas terpaksa mengeluarkan perbelanjaan melebihi RM1,700 sebulan bagi potongan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), ansuran bulanan kereta, bayaran pinjaman pelajaran, kad kredit serta perbelanjaan harian dan wang diberi kepada keluarga.

“Apabila menghubungi pihak bank, mereka memaklumkan ansuran bulanan bagi pembiayaan perumahan saya di bawah skim itu secara kasar berjumlah RM1,025 dan ia melebihi syarat pembayaran balik di bawah skim berkenaan yang sepatutnya tidak melebihi 1/3 daripada pendapatan bulanan individu,” akhbar itu memetik beliau berkata.

Akhbar itu juga melaporkan, seorang kakitangan swasta, Naizatul Zamrina Karizaman, 26, berkata tinjauan dilakukannya mendapati hartanah sekitar Lembah Klang hanya bermula pada RM300,000 seunit, melepasi skala harga ditetapkan kerajaan melalui skim itu.

Beliau berhasrat membeli kediaman di ibu kota supaya dapat menetap berhampiran ibu bapanya selain memudahkannya berulang-alik ke tempat kerja setiap hari.

“Mustahil mendapat kediaman di ibu kota berharga antara RM100,000 hingga RM220,000. Jika adapun harga murah, mungkin hanya rumah dilelong.

“Satu-satunya pilihan yang ada sekiranya golongan muda mahu mendapatkan hartanah melalui skim itu ialah memilih kediaman di pinggir bandar yang kebanyakannya terletak 50 kilometer (km) dari ibu kota,” katanya kepada akhbar itu.


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

58 comments:

geram said...

najib mmg kaki kelentong..kalau tak kelentong xdpt la memerintah sampai hari ni..

Isteri @ Ibu Cute said...

Hahaha....Ayat jer lebih....hehehe apa-apa pun tak jadi..

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

betula tu...ini smeua menyusahkan org...bukan nak tlg abntu org...hurmmmm

Miecyber said...

Rakyat terus di tindas...

Blogspot Bermasalah & Entri Hilang

Anonymous said...

alprazolam without prescription xanax side effects patients - xanax dosage for cats

Anonymous said...

generic xanax xanax 106 s yellow pill - prilosec xanax drug interactions

Anonymous said...

buy tramadol online can you order tramadol online legally - tramadol dosage recreational use

Anonymous said...

generic xanax drug test for xanax - get prescribed xanax online

Anonymous said...

xanax online images for generic xanax - xanax side effects hair

Anonymous said...

generic xanax high on xanax - generic xanax info

Anonymous said...

tramadol no prescription tramadol overdose bluelight - purchase cheap tramadol online

Anonymous said...

xanax pill 5 panel drug test xanax - skelaxin xanax drug interactions

Anonymous said...

alprazolam medication xanax pills what they look like - xanax 2mg g3722

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl 50 mg side effects - tramadol liquid

Anonymous said...

buy tramadol online safe place buy tramadol - order tramadol online cheap

Anonymous said...

generic xanax xanax online in australia - alprazolam 2mg side effects

Anonymous said...

xanax online xanax xr - mixing klonopin and xanax and alcohol

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol y diclofenaco - carisoprodol 350 drug interactions

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 100mg long - tramadol ld50

Anonymous said...

generic xanax buy xanax pills - xanax recreational use

Anonymous said...

xanax online xanax side effects elderly - xanax effects pregnant

Anonymous said...

buy cialis generic buy cialis online generic - cialiscoupon

Anonymous said...

discount cialis cheap cialis us online - buy cialis nz

Anonymous said...

buy cialis online generic cialis bangkok - cialis online acquisto

Anonymous said...

xanax online xanax food drug interactions - alprazolam 0.5mg how long does it last

Anonymous said...

can you buy cialis online cialis mechanism of action - cheap generic cialis online

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol 100 mg recreational - tramadol withdrawal after 2 weeks

Anonymous said...

buy tramadol rx tramadol no prescription overnight cod - tramadol online usa

Anonymous said...

buy tramadol online can order tramadol online - tramadol expiration

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#50897 tramadol hydrochloride capsules 100 mg - tramadol 100mg online

Anonymous said...

buy tramadol medication tramadol saturday delivery no prescription - best place buy tramadol

Anonymous said...

tramadol 100mg buy tramadol 50mg usa - tramadol 50 mg time release

Anonymous said...

tramadol 100 mg reputable online pharmacy tramadol - buy tramadol online safely

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 50mg slow release - help for tramadol addiction

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online 100mg - tramadol 50 mg a narcotic

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#21906 order tramadol online no prescription overnight - buy tramadol c.o.d saturday delivery

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 50 mg compared to percocet - tramadol hcl and acetaminophen

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol is ordering tramadol online illegal - tramadol online no prescription usa

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol best place buy tramadol online reviews - discount tramadol no prescription

Anonymous said...

buy tramadol tramadol for dogs anti inflammatory - tramadol hcl 50mg tab for dogs

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online from usa - buy tramadol usa next day delivery

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#73892 tramadol dea schedule - tramadol drug buyers

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 100 mg gotas - buy tramadol rx

Anonymous said...

tramadol online buy tramadol usa pharmacy - buy cheap tramadol usa

Anonymous said...

buy ativan online lorazepam 1 mg what is it for - ativan trazodone overdose

Anonymous said...

ativan 2mg half an ativan and alcohol - ativan dosage weight

Anonymous said...

cheap xanax online xanax side effects for men - xanax and alcohol effects on liver

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#71453 xanax bars 249 - buy xanax no prescription paypal

Anonymous said...

buy tramadol online cope tramadol addiction - buy cheap tramadol usa

Anonymous said...

buy xanax online without rx xanax dosage for anxiety - long term effects xanax abuse

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol dosage weight dogs - tramadol jerking

Anonymous said...

buy xanax online does 1mg xanax do you - order xanax with no prescription

Anonymous said...

http://staam.org/#21236 tramadol hcl 50 mg half life - tramadol for dogs versus humans

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol during pregnancy - buy tramadol 50mg online

Anonymous said...

buy xanax 2mg 1mg xanax get high - what a xanax high is like

Anonymous said...

http://bayshorechryslerjeep.com/#1833 xanax side effects with alcohol - xanax 2mg wiki

Anonymous said...

is it illegal to buy xanax online does generic xanax look like - .5 xanax high

Anonymous said...

best place to buy xanax online can you overdose xanax - xanax side effects appetite