Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, May 6, 2011

HAMIDAH PEREMPUAN MULUT BUSUK

بسم الله الرحمن الرحيم

Tanpa fakta yang sahih, Hamidah Osman, Adun Sungai Rapat telah melontarkan fitnah dan tohmahan melulu kononnya Jawatankuasa Surau Al-Falah, Taman Song Choon, Ipoh telah menerima bantuan RM300 ribu dari PAS Pusat untuk mendirikan sebuah sekolah agama rakyat dikawasan lapang tanah surau tersebut.

Malah Hamidah dengan mulut cabulnya itu telah mentohmahkan bahawa surau tersebut adalah surau PAS dan pembinaan sekolah agama rakyat di situ tiada mendapat kebenaran JAIP dan kelulusan Majlis Bandaraya Ipoh.Begitulah kelaku kalau mulut bau taik!





Masih memerlukan bantuan dana.Sila berurusan melalui maklumat yg tertera dalam gambar sisi ini.

Menurut Pengerusi Surau tersebut, pihak surau telah membenarkan murid-murid sekolah agama rakyat di Taman Sonj Choon menumpang guna dibahagian bawah bangunan tersebut sejak 13 tahun yang lampau.

Lantaran mahukan anak-anak dapat belajar dengan lebih selesa, pihak sekolah dan Jawatankuasa surau berkenaan telah berusaha dengan insiatif mereka sendiri dan alhamdulillah, dengan berkat kegigihan usaha tersebut, mereka telah mendapat kebenaran JAIP dan menerima bantuan RM100 ribu daripada Jabatan Pendidikan Negeri bagi mendirikan sebuah bagunan sekolah di atas tapak tanah surau yang kosong di situ.


Kenyataan pengerusi Surau Al-Falah

Perkembangan tersebut rupa-rupanya telah mengundang fitnah dari pihak tertentu.Wakil rakyat kawasan tersebut, Hamidah Osman entah atas tujuan apa telah datang sendiri ke tapak bangunan menemubual kontraktor pembinaan bertanyakan tentang segala macam dokumen kelulusan projek pembinaan tersebut.

Mungkinkah Hamidah berniat baik dan mahu membantu untuk mencukupkan dana pembinaan sekolah tersebut yang masih kekurangan itu ? Harap-harap begitulah kalau beliau seorang wakil rakyat yang bertanggung jawab dan ikhlas mahu membantu rakyat.

Tetapi sehingga kini, Hamidah belum datang menemui pihak surau mahupun pihak sekolah untuk mendapatkan maklum balas yang sebenar berhubung projek pembinaan sekolah agama rakyat di Taman Song Choon atau cuba mengetahui masalah yang dihadapi pihak berkenaan bagi membantu atau memberikan kerjasama yang sewajarnya.

Kepada mereka yang ingin menyumbang bagi pembinaan sekolah tersebut, sila hubungi Imam Khalid melalui talian 012-5895095 untuk maklumat lanjut atau masukan terus ke akaun BIMB 08013010072143. - alhusseyn51


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

3 comments:

Amuraria said...

INILAH YAHUDI ANTI-ISLAM YANG BERTOPENGKAN MELAYU ISLAM ! LINGKOP MALAYSIA BILA ADA DAJAL-DAJAL YANG ANTI ISLAM BERTOPENGKAN MELAYU ,BERTUDUNG PULAK TU ! LU BERTUDUNG IKUT AJARAN APA ? BETUL-BETUL BUAT KERJA DAJAL PENGROSAK !

hamidah osman said...

dengar cerita dia dan adik perempuannya sedang disiasat oleh sprm..terbaru dengarnya projek kat sebelah jaya jusco ipoh..

dan satu beg lagi(fail siasatan sprm) berkaitan dengan tuntutan surau dan mesjid di semua kawasan di bawah jajahan takluknya iaitu sungai rapat...

pasti ada yang boleh di lakukan untuk sumber duit dalam pembinaan surau tu...

iale..dia dan adik perempuannya ada 4 mulut nak di suap..dua mulut atas .dua mulut kat tengah tu...he he he

Hamdan Rukun said...

MEMANG MUSTAHIL PAS NAK BAGI 300 RIBU. PAS NI KERJA DIA PULUN DUIT RAKYAT UNTUK DIBAZIRKAN OLEH PEMIMPIN MEREKA. SEBAB ITU PEMIMPIN PAS MEWAH WALAUPUN TAK DE KERJA. CONTOH TERBAIK, MATU SABU NORMALAH...