Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, May 6, 2011

KERAJAAN TERBODOH DI DUNIA

بسم الله الرحمن الرحيم

Hebat : Minyak dunia turun, minyak malaysia naik!

Hebat. Aku taktahu nak cakap macam dah. Negara aku mempunyai pemimpin yang unik. Mereka suka cakap terbalik. Dan mereka juga suka membuat perkara yang terbalik. Kata mereka harga minyak ron 97 ikut pasaran semasa. Kalau minyak dunia naik, maka ron 97 akan turut naik. Baiklah keratan printscreen ini membuktikan perkara yang sebaliknya

Minyak dunia turun. Malahan untuk kali keempat berturut-turut. Ini pelik. Tapi di malaysia kita membaca ia sebagai minyak dunia naik. Aik.. adakah ada bahasa baru yang aku taktahu disini? Tak silap aku pemimpin aku ada ajarkan aku begini ;



Kalau harga barang naik.. jangan sebut harga barang naik tapi sebut penyelarasan harga..

JADI Adakah ini bermaksud kalau harga minyak dunia turun, maka kerajaan akan anggap ia sebagai satu kenaikan? Hermm entahlah. Harus tunggu kata putus najib terlebih dahulu. Esok dia akan muncul di radio. Wajarkah aku tanya kan soklan neh kepada dia esok?

Disini ada bukti harga minyak dunia turun pada hari bn menaikkan harga ron 97 di malaysia.



3 April 2011 : RON 97 RM 2.70,Crude Oil adalah USD 107.65

5 April 2011 : RON 97 RM 2.70,Crude Oil adalah USD 106.42

Nampak tak kat mana point yang aku tak puas hati kalau RON97 naik harga.Kalau betul-betul ikut harga pasaran semasa mana boleh jadi ini macam beb.Ni dah melawan fitrah alam.Kena tipu hidup hidup la nampak gayanya.Adehh

Pelik betul orang Malaysia ni kan? Benda macam ni tutup mata,dekat media massa tak ada pun keluar pasal harga minyak naik,tapi bila benda benda porno,cepat saja.Adehhh.Tak lama lagi lah ertinya dunia ni.



Ketika harga minyak dunia menjunam, kerajaan naikkan harga minyak.. ada kerajaan pun di tadbir oleh manusia-manusia bodoh dan berperangai binatang !!!!

KUALA LUMPUR: Ketika harga minyak di pasaran dunia jatuh menjunam, selepas tercetus kebimbangan terhadap permintaan tinggi di Amerika Syarikat, kerajaan Umno-BN pula bertindak menaikkan harga minyak Ron97.

Harga minyak mentah di pasaran dunia dilapor turun sejak Rabu terutama selepas berita kematian pemimpin Al Qaeda, Osama Ben Laden.

Minyak mentah jenis West Texas Intermediate @Light Sweet Crude oil (diperdagang di AS) turun sebanyak 0.4 peratus menjadikannya US$112.9 setong.

Sementara minyak mentah jenis Brent North sea (diperdagang di London) pula turun $1.26 kepada US$121.19 setong. Malah, penurunan harga minyak dunia itu turut diikuti dengan pengukuhan dolar Amerika Syarikat.

Ia adalah hari kedua berturut-turut kejatuhan mendadak untuk WTI dan Brent, yang dilihat mengukuhkan harga pasaran sejak bulan-bulan kebelakangan ini, di tengah- tengah pergolakan Arab yang memarakkan kebimbangan terhadap bekalan bahan mentah itu.

Mengulas perkara ini, Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail berkata, kerajaan membuat keputusan yang songsang dan tidak mengikut petunjuk yang betul apabila melaksanakan harga minyak mengikut pasaran semasa dalam negara.

“Kenaikan harga minyak yang dilakukan kerajaan mengikut purata bulanan tidak berpandu kepada harga pasaran dunia. Ini merupakan satu pentunjuk songsang yang dilakukan Umno-BN.

“Keputusan menaikkan harga minyak kali ketujuh dalam tempoh tertentu satu keputusan yang tidak waras,” katanya lagi.

Menurutnya lagi, alasan yang seringkali digunakan kerajaan iaitu terpaksa menanggung subsidi akibat kenaikan harga bahan mentah itu juga tidak logik.

“Subsidi yang diperkatakan kerajaan hanya lah ilusi tetapi tidak dapat dibuktikan dengan angka, di atas kertas dengan pembentangan akaun yang betul,” ujarnya.

Ketika ditanya apakah Pakatan Rakyat mempunyai kaedah untuk menurunkan harga minyak selepas mengambil alih kerajaan di Putrajaya, Azan berkata Pakatan mempunyai mekanisme berhubung perkara itu.

“Kita mempunyai mekanisme tetapi kita tidak mahu hebahkannya sekarang sebab kita tahu ia akan diciplak oleh Umno-BN. Banyak idea yang kita kemukakan dirompak mereka. Apa yang saya ingin tegaskan adalah kerajaan tidak ada idea yang bernas untuk menangani isu kenaikan harga minyak ini,” ujarnya.

Jika dibuat perbadingan, harga minyak di Malaysia jauh lebih tinggi berbanding negara pengeluar lain seperti Brunei (RM1.29), Bahrain (87 sen), Kuwait (81 sen), Arab Saudi (58 sen), Libya (43 sen) dan Venezuela (16 sen) bagi setiap liter. - Keadilandaily

Note: Kerajaan bodoh dan penipu ni masih berkuasa kerana di Malaysia masih ramai lagi penyokong bangang yang rela ditipu... kah kah kah kah



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

22 comments:

Amuraria said...

MEMANG KERAJAAN BAWAH SEKUTU APCO@UMNO-BN NI YANG TERAMAT KOLOM DALAM DUNIA ! DITADBIR OLEH KAMJAT-KAMJAT YAKPUR !

Anak Ulu Cheka said...

tak rela di tipu sokmo weh

kita perlu bersatu utk melaksan impain bagi cintakan kemakmuran

moh wehhhhhhhhh pasni kita tendang kera jaan BN buang jauh2 kat tasik pauh janggi (kalau dlm ilmu bomoh tempat pembuagan hantu2 jin2 setan2 termasuklah BN dibuang kehkehkeh)

Anonymous said...

RON97 untuk orang s'pore & thailand. biar la naik, dapat duit lebih sket. yang rakyat Malaysia ni nak bising2 buat apa? Bodoh gak nak melalut2. pakai je la RON95. ntah2 yang mencarut2 tu pakai RON95 gak. tapi saja nak buat kecoh bila ada satu2 isu. maklum la, dah ada peluang nak kutuk, kutuk je la. padahal tak effect dia orang pun. naik keta nanti isi RON95 jugak..

pelipat busuk said...

anonymous 1058am=a'ah kan.pandai la u ni...hahahaa....duit minyak tu dapat kat u ke?kah kah kah!!!perangai cam taik kambus!

encHIx laNDax said...

si bodoh yang tak tau sifir~ masih ada orang yang mahu mengundi mereka~

ALahaI sI LunCAi said...

KALAU UMNO KERAJAAN TERBODOH, PEMBANGKANG YANG GAGAL TUMBANGKAN KERAJAAN TERBODOH NI KIRA

' PEMBANGKANG TERBABILAH..KAN ?'

~nsar~ said...

tak baik tau cakap bodoh.. kita tinggal disini.. hidup dengan happy nya disini... dengan keluarga tercinta.. dengan kengkawan yang bes... ni ujian Allah buat kita.. negara lain dihumban tsunami dhujankan banjir.. dihanyutkan ribut.. malaysia? diberiseorang pemimpin yang kurang menggunakan akalnya.. sabar la duhai insan..

BUJANG SUSAH said...

Sebab otak ko tu cetek anon 10:58 AM... ko makan kat bawah tempurung ko kencing berak kat bawah tempurung ko berfikir pun kat bawah tempurung.. ini memang mentaliti org umno. bodoh x boleh di ajar.. pandai x boleh di ikut. Masalah dan kesan yg paling teruk dari kenaikkan harga minyak ni tak kiralah ron 97 ke ron 8juta ke atau ron berapa pun, segala barang keperluan semasa dipasaran akan naik harga sama. gula, tepung, beras, minyak masak, susu, ikan sayur dan semuanya naik dengan menggunakan alasan minyak naik harga. Takrif elektrik dan air ikut naik sama. Tambang bas walaupun bas tu guna NGV pun ikut naik harga.. tol pun ambil kesempatan juga.. belanja kawin, rumah sewa, kereta sewa dan segala apa barang yg disewa pun akan dinaikkan sama dengan alasan skrg ni minyak dah mahal. upah-upah repair contohnya syarikat yang memberikan perkhidmatan membaikpulih seperti bengkel kereta, motor, barangan elektrik, kedai kopi, restoran lain-lain pun akan mengunakan alasan yg sama untuk mengenakan caj perkhidmatan yang lebih mahal.

Satu lagi cuba ko baca semula ayat ko tu.. "RON97 utk yg bukan warganegara & yg kaya raya...!!!"

Ko nampak x bertapa singkatnya cara pemikiran ko.. org thailand, singapura, bangla, myanmar juga warga negara asing yg datang ke malaysia ni, adakah mereka disyaratwajibkan guna minyak RON 97? Orang yang kaya raya seperti ahli pernaigaan dan menteri2 umno, adakah mereka juga disyaratwajibkan guna minyak RON 97 dan diharamkan guna minyak RON 95? Kalau mereka tu x disayaratkan pun guna minyak RON 97 mcmana ko boleh kata RON 97 tu untuk bukan warga negara & yang kaya raya? Macamana cara ko berfikir ni?

Ada ko fikir semua ni? xder kan? sebab apa? sebab menteri ko dah tipu ko... dia kata hanya ron 97 yg dinaikkan. rakyat semua pun bukan guna ron 97. ko pun percaya bulat-bulat.. kerana apa? macam aku kata mula2 tadi.. MENTALITI !!! ko tau x apa maksud mentaliti? ko cari la sendiri. keluarlah daripada bawah tempurung tu walaupun kat bawah tu ada katak yg cun dan juga wifi.

P/s: KO bukak la kerudung yg ko pakai tu agar ko nampak dunia yg luas ini.. agar oksigen boleh menyerap masuk kedalam otak ko yg hampir beku tu.. agar dapat ko berfikir dgn lebih waras. wassalam.

Iklanneka said...

ilike nsar nye komen 1000x

Najis Tong Nazak said...

si luncai lebih bodoh dan babi. sebab si luncai terjun dgn umno2nya. wakakakaka..

Anonymous said...

to pelipat busuk..
- memang duit tu dapat kat ku. aku kerja kerajaan. masjid, sekolah, segala insfrastruktur tu dapat kat aku tu, semua duit kerajaan.

To bujang susah..
- bila pulak aku ada keluar statement untuk orang yang kaya-raya. cuba pi atas tu baca balik. pandai2 je aku kata camtu. ni la kerja orang2 pakatan haram... suka putat belitkan fakta. Fitnah dah jadi satu amalan wajib. Poodah..

Ko pikir ko pandai sangat ke? aku pun pandai fikir la. jangan fikir tukar kerajaan negara akan stabil. tengok balik segala janji2 PKR kat selangor dulu. sampai sekarang daripada 9 manifesto tu, berapa yang dah tertunai? NOTHING LA BRO.. pada minda ko sapa sokong pembangkang, bagus, good minded, excellent. sapa sokong kerajaan, katak bawah tempurung la, tertipu la. macam la pemimpin atasan PR tu bagus sangat tak pernah bohong. Isu 16 september je dah membuktikan berapa ramai yang dah kena bohong dengan ANWAR, tapi masih ramai yang taknak terima hakikat..

-anon 10.58-

Anonymous said...

betul la anon. bujang susah tu saja2 tambah statement ko. takde pulak atas tu aku baca ko kata RON97 tu utk yang kaya raya dan bukan warganegara. saja je buat fitnah tu, memang dasar pakatan HARAM (PR).

Bujang susah pun satu bebal... ni baru dikatakan katak bawah tempurung. tak tau lagi ke bukan warganegara memang tak dibenarkan isi RON95. pegi la mana2 stesyen minyak, ada pengumuman "kenderaan yang berdaftar diluar negeri tidak dibenarkan mengisi RON95". kerajaan dah kuatkuasakan undang2 untuk mana2 stesyen yang jual RON95 pada warga asing. tapi kalau warga tempatan nak isi RON97, memang tak salah.

JANGAN NAK PUTAR BELITKAN FAKTA la Bro. anon 10.58 tu tulis sikit je. tapi ko spin & tambah2 lagi supaya nampak sangat anon 10.58 cetek fikiran. sebenarnya lu tu yang cetek fikiran. Sebarkan fitnah sana sini tu memang dah jadi amalan PR, tapi jgn la lu terjebak sama. Lu tu yang katak. duduk bawah ROKET yang tak sampai2 ke BULAN. cuma ada satu lubang je utk tgk dunia luar, itu pun sebesar mata DAJAL(mcm lambang PR). tu yaqng fikiran sempit sangat.

www.sayamelayuislam.blogspot.com

BUJANG SUSAH said...

sorry la bro kerana x faham.. gua copy kenyataan tu dari hujah2 yg gua beri untuk penyokong2 umporno yg sengal lebih kurang mcm lu jugak di FB. nak tau leh tengok kat sini -->> http://www.facebook.com/home.php?sk=group_216404105040553&ap=1

kah kah kah kah.. tengok jgn x tengok.. kah kah kah kah

Anonymous said...

Alaa.. lu yang tak paham. Answer me one question la.. Sapa yang pegang ekonomi sekarang ni? CINA la bro.. semua harga barangan dia orang yang kawal. bila2 boleh kalau nak naikkan harga. tak guna alasan minyak pun boleh.. macam tahun 2009, orang bakar anak ayam supaya bekalan kurang. jadi boleh naikkan harga. ni suma kerja orang cina, dengan satu tujuan-rakyat memberontak dan membenci kerajaan. jadi senang la dia orang menang election akan datang. lepas tu boleh ubah macam2 dasar untuk kepentingan dia orang. lama2 melayu yang akan terus layu kalau tak bersatu. satu survey oleh Australian Press dikalangan orang CINA. kenapa tak puas hati dengan kerajaan? jawapannya satu je, sebab taknak bangsa melayu yang jadi pemerintah. dia nak dia yang jadi pemerintah. DAP punya kerja la tu. tapi takpelah, kalau dah PAS pun sokong. Cuma aku berdoa agar orang melayu tak terpinggir la.. takut kalau anwar jadi PM, jadilah melayu ni bangsa yang akan terus layu.. Sekarang pun dah jadi macam lagu anak kecil main api.. "Kini kita hanya tinggal kuasa, yang akan menentukan bangsa" kalau kuasa tu pun hilang, tak tinggal apa lagi la MELAYU ni. kuasa ekonomi semua memang dah lama hilang. FELDA yang bagi harta pada anak melayu pun nak dibubarkan kalau PR memang... Apalah nasib Melayu...

Anonymous said...

der, wa pon org kerajaan gak, tapi xla sebangang Anonymous May 7, 2011 8:08 AM, halah2...
ape ke bingai nye ko ni anon?
Oooo kalo keje kerajaan kene ikut je la krajaan 100%?
kalo krajaan suh ko makan babi ko makan gak ke? bg aku camtu la pendirian ko sbg penjawat awam, ikuttt je membabi buta.. kita kerja bro, kalau salah tetap salah. aku x nafikan kerajaan kita ni bagus, tp yg aku nampak byk yg buruknya dari bagus die...
so jgn la jadi penjawat awam yg bangang cam Anonymous May 7, 2011 8:08 AM, kita akan mendapat lebih banyak manfaat di bawa PAKATAN RAKYAT!

Anonymous said...

BODOH LA LU.. nak makan babi, lu makan sorang la.. takde pun oprang bahaskan pasal makan babi dalam topik ni.

diakui memang kerajaan bukan semua betul. tapi jangan la nak bangkang semua benda. kalau kerajaan ni tak betul, pembangkang pakatan haran tu lagi la.. 10x tak betul. nak buat kerajaan berteraskan kristian, nak hapuskan keistimewaan melayu. paliang keji, peliwat dan penzina nak diangkat jadi ketua..

www.sayamelayuislam.blogspot.com

Anonymous said...

BODOH LA LU.. nak makan babi, lu makan sorang la.. takde pun oprang bahaskan pasal makan babi dalam topik ni.

diakui memang kerajaan bukan semua betul. tapi jangan la nak bangkang semua benda. kalau kerajaan ni tak betul, pembangkang pakatan haran tu lagi la.. 10x tak betul. nak buat kerajaan berteraskan kristian, nak hapuskan keistimewaan melayu. paliang keji, peliwat dan penzina nak diangkat jadi ketua..

www.sayamelayuislam.blogspot.com

uNCLe Joe said...

rakyat asing tak leh isik RON95 yeh?
tapi...
sejauh mana pemanatauan nya....

boleh sesapa yang dok kat sempadan gi tolong tengok...

Anonymous said...

yg hangpa smua pakat gaduh pasai pa...senang2 naik gerek fixy.....senaman, bguih utk kesihatan.......hangpa guna petrol byk2 nk p mna sgt...bkn p london nek keta pon....hingaq ja lbh2......org atas x rugi pa,,,,hgpa ja dpt dosa dok perang2 kt cni....hehe

Anonymous said...

Msg2 ad prinsip masing...bodoh blh diajr tp bodoh buat2 pndai mcm org yg sokong krajaan korup biarkn la mreka trjun dgn labu labu nya...xusah lyn org cmtu

Anonymous said...

salam...
saya hanya kerani biasa y bergaji rm700...saya ada 2 org anak kecil yang baru hendak melihatt dunia..makin hari makin tkt melihat perkembangan politik hari ini..kenapa sesama melayu nak menjatuhkan melayu..saya tkt anak2 kita nnti dah tak dpt menikmati kestabilan negara yang aman jika kita yang tue2 nie asyik nak gado saje..dari segi bahasa pun dah menunjukan betapa rendahnyer intelektual kita..mcm blog nie..ade selit2 hadis..tapi karangan ayat2nye..MASYA ALLAH..mcm org tak penah baca hadis..kasar..

kalau marah sgt kat kerajaan..u all buktikan diri u tu betul..jadikan 5 negeri yang u all tawan tu berjaya, hebat,mantap, terhindar dari sebarang kontrovesi..baru lah kami yang rakyat biasa2..akan lebih pcya u all dan akan UNDI u all pada next pilihanraya..tak perlu kecoh2,ganggu org ngn perhimpunan,perarakan,demostrasi etc..

buktikan di gelanggang sendiri siapa u all..

saya hanya kerani..bukan mencari pangkat..bukan mencari harta..sekadar mahu hidup bahagia dan aman di MALAYSIA...

kerani gaji RM700.00

Anonymous said...

kesimpulannya ingat umno ingat seks...ingat umno ingat yahudi zionis dan yang terakhir ingat umno ingat babi....