Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, May 11, 2010

GADAI NYAWA CEKAP PERAGUT

بسم الله الرحمن الرحيم


BUTTERWORTH: Bagaikan aksi dalam filem, dua lelaki mempertaruhkan nyawa mengejar seorang peragut bermotosikal sejauh 15 kilometer sebelum memberkasnya dengan bantuan orang ramai. dekat Titi Timbul, Teluk Air Tawar, di sini, semalam.
Sebelum itu, Nor Azihir Noraziz, 31, dan Fairuz Rosli, 28, beberapa kali nyaris terbabit kemalangan ketika mengejar suspek yang meragut beg seorang wanita dekat Taman Chai Leng, Prai, kira-kira jam 11.15 pagi. Dalam kejadian itu, suspek berusia 40-an menunggang motosikal Yamaha 135 meragut beg tangan Tan Hui Bing, 22, yang baru keluar dari keretanya untuk ke kedai makan.

Kebetulan kejadian itu dilihat Nor Azihir yang bekerja di sebuah syarikat binaan lalu mengambil motosikalnya sebelum mengejar peragut terbabit.

Nor Azihir yang sebelum ini berhasrat menangkap peragut berkata, dia hampir kehilangan suspek namun terus mengekorinya hingga ke bulatan Seberang Jaya.

“Menyedari tidak mampu mengejar suspek seorang diri, saya memanggil seorang penunggang Yamaha RXZ (Fairuz) dekat bulatan Seberang Jaya sebelum kami mengejar suspek.

“Suspek memasuki Jalan Permatang Pauh dan menggunakan pelbagai taktik bagi meloloskan diri, tetapi kami terus mengejarnya,” katanya, semalam. Dia yang menyifatkan dirinya sebagai ‘antiperagut’, berkata suspek kemudian memasuki Jalan Raja Uda sebelum keluar melalui persimpangan Kubang Buaya, Butterworth.

“Kami beberapa kali nyaris bertembung dengan lori kerana suspek meneruskan perjalanan walaupun ada lampu trafik.

“Pada satu ketika, saya cuba menendangnya supaya terjatuh, tetapi dia pula bertindak balas, malah lebih menyakitkan hati suspek sempat berpaling dan melemparkan senyuman,” katanya. Sehingga di persimpangan Titi Timbul, Teluk Air Tawar-Penaga, dia berjaya menghalang suspek sebelum Fairuz melanggar motosikal suspek menyebabkan ketiga-tiga mereka terjatuh.

Mulanya suspek cuba melawan, tetapi bertindak terjun ke dalam parit sebaik melihat orang ramai berhenti apabila dimaklumkan ada kes ragut. Bagaimanapun, suspek ditahan sebelum diserahkan kepada polis.

Jurucakap polis mengesahkan kejadian itu dan berkata, suspek dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Prai Tengah.

Siasatan mendapati suspek tinggal di Jelutong, Pulau Pinang pernah dipenjarakan kerana kesalahan membunuh, malah mengaku menghisap ganja sebelum meragut.
Motosikal digunakan untuk meragut disyaki motosikal curi dan menggunakan dua nombor pendaftaran. - Hmetro



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

1 comments:

Anonymous said...

memang terer betol!! cabaran untuk polis ninja ni.